Срокът за обявяване на решението е 14 дни.

Четири са фирмите, които са разследвани от август миналата година, съобщи БНТ. Още тогава започна секторен анализ на конкурентната среда, за да се проследи целия път на реализация на горивата - от производството и вноса, през търговията на едро и дребно. Има вероятност цените на бензина и дизела да са били поддържани изкуствено на едни и същи нива от компаниите.

Ако се установят нарушения, фирмите ще бъдат глобени с до 10% от реализирания за миналата година оборот, предвижда законът.

Междувременно парламентът отхвърли проект за решение за налагане на
шестмесечен мораториум върху цените на едро на горивата за автомобили в България, предаде БТА. Вносител на проекторешението са народни представители от "Атака". За него гласуваха седем депутати, против бяха 18 души, а 55 се въздържаха.

Лидерът на "Атака" Волен Сидеров смята, че горивата не са стока лукс, а от първа необходимост.
Според Петър Димитров от Коалиция за България най-лесното, което може да се направи, е да се замрази ДДС от 1 март. Държавата да печели от ДДС от непосилния ръст на цените е неприемливо, посочи той.

Мартин Димитров от Синята коалиция заяви очакването си КЗК да излезе с доклад дали има монополно положение на пазара на горива. В редица развити страни слагат по малки надценки от тези в България както на дизела, така и на бензина, посочи той.

Диан Червенкондев (ГЕРБ) каза, че не може политиците да раздават присъди, да налагат глоба и да казват кое е монополно положение. Според него не е реално да се регулират цените чрез корекция на ДДС.
Нека оставим комисията, която следи за свободните пазарни отношения, да излезе с доклад, заяви депутатът. По думите на Червенкондев в България над 60-65 процента от горивата са от внос.
Това доказва, че в момента имаме пазарна икономика, каза той.