Учениците до 4-ти клас повтарят, ако имат двойки?
Децата от 2-ри до 4-ти клас, които не успеят да се справят с уроците и получат двойки, ще повтарят учебната година.
39
211
Това е записано в проект за концепция за училищното образование, който се разработва от екипи на Министерство на образованието, съобщава в. "Труд".
Вариантът за промяната все още се обсъждал, но повечето от експертите в началното училище били за въвеждането на наказателната мярка. Според тях само така децата щели да се стараят през годината. Също така в прогимназията нямало да отидат недобре образовани деца, което е една от основните причини за ранното отпадане на ученици от системата - ежегодно около 20 000.
Според противниците на мярката обаче повтарянето на класовете в началното училище всъщност гарантира отпадане от класните стаи.
Друго предложение е от 1-ви до 4-ти клас да няма бележки по отделните предмети. Целта - децата “да не се превръщат в бележкари”. Вместо оценка от “Слаб 2” до “Отличен 6” учителите ще описват с думи постиженията на малчуганите. Или се въвежда пак т. нар. оценяване с “качествен показател”.
В началото на февруари от Европейската комисия съобщиха, че почти всеки втори български ученик има проблеми с четенето и разбирането на текст на родния му език, а 41% от учениците у нас са в някаква степен неграмотни. От Брюксел още алармират, че България има сериозен проблем и с ранното напускане на училище - българчетата, които не довършват образованието си, са 38%. Повечето от тях напускат училище още след началния курс, а в Европа тенденцията е за отпадане около 8 клас.
Вариантът за промяната все още се обсъждал, но повечето от експертите в началното училище били за въвеждането на наказателната мярка. Според тях само така децата щели да се стараят през годината. Също така в прогимназията нямало да отидат недобре образовани деца, което е една от основните причини за ранното отпадане на ученици от системата - ежегодно около 20 000.
Според противниците на мярката обаче повтарянето на класовете в началното училище всъщност гарантира отпадане от класните стаи.
Друго предложение е от 1-ви до 4-ти клас да няма бележки по отделните предмети. Целта - децата “да не се превръщат в бележкари”. Вместо оценка от “Слаб 2” до “Отличен 6” учителите ще описват с думи постиженията на малчуганите. Или се въвежда пак т. нар. оценяване с “качествен показател”.
В началото на февруари от Европейската комисия съобщиха, че почти всеки втори български ученик има проблеми с четенето и разбирането на текст на родния му език, а 41% от учениците у нас са в някаква степен неграмотни. От Брюксел още алармират, че България има сериозен проблем и с ранното напускане на училище - българчетата, които не довършват образованието си, са 38%. Повечето от тях напускат училище още след началния курс, а в Европа тенденцията е за отпадане около 8 клас.