Коментари - Учениците до 4-ти клас повтарят, ако имат двойки? | dnes.dir.bg
назад

Учениците до 4-ти клас повтарят, ако имат двойки?

Децата от 2-ри до 4-ти клас, които не успеят да се справят с уроците и получат двойки, ще повтарят учебната година.

Обратно в новината

Коментари - Учениците до 4-ти клас повтарят, ако имат двойки? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
пн
вт
ср
чт
пт
сб
нд
24
25
26
27
28
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
пн
вт
ср
чт
пт
сб
нд
24
25
26
27
28
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6

Коментари

Аз съм в 5 клас ако поправя двоикте мога ли да отида в 6 клас защото много ме е страх да не загубя класния раководител.

остава и да повтарят децата до 4 клас, те и без друго са отвратени от училище, и ходят само заради междучасията и социалните контакти и ако това се случи, ще е пълен срив за децата абсолютно съм съгласнар променете това, което се учи, нека да ги учим да мислят, а не да учат /зубрят/, в този вид в училище те престават да мислят

А в МОН какво правят?! Нали всички учебници трябваше да се преразгледат и новите да бъдат написани на достъпен за учениците език, а не от професори?! Според мен проблемът първо тръгва от материала в учебниците, след това минава през семейството и накрая опира до учителите в училище. Научете децата на елементарни неща. Научи ги на правопис, на преразказ, на разсъждение. Вижте, че половината от тези, които пишат по форумите, са абсолютно неграмотни! И учителите може би не са виновни. Първо, такъв е материалът в учебниците, второ, този материал трябва да се вземе за определено време, защото програмата на МОН е такава (кой разбрал - разбрал, кой не е - няма време за обяснение). И така, ние родителите вкъщи започваме да обясняваме допълнително. И резултатът се вижда по децата. Тези деца, с които се занимават родителите, са отличници. Само някое много, много амбициозно дете може да се справи само. И сега някой ще скочи и ще каже Кой по мое време се е занимавал с мен?. И с мен не са се занимавали, но такива безумия в училище ние не сме учили! Материалът по БЕЛ е за филолози, материалът по химия е за химици и т.н. Учат се ненужни неща, които следващия месец се забравят! После се питаме защо децата ни са неграмотни?! И още по-неграмотни ще стават от тези щуротии!...

Абе господа от образователното министерство и Брюксел! Не е проблемът в децата! Сега учителите са неграмотни и неспособни да научат децата! Нищо не се обяснява! Изпява се урокът от записки и след това куп домашни! Задачи не се обясняват, а се дават по 50 за домашно за един ден! Някога нямаше оценки до 4-ти клас, а бяхме по грамотност на едно от първите места! Самите учебници са писани от неграмотни малоумници - променете първо това!... Някой умен началник е предложил и после някой умен министър е разпоредил - например в 3-ти клас часовете по български език се намаляват с 1 час, а се увеличават часовете по английски език с 1 час. После се чудим, че децата не били грамотни! Друго, което мога да посоча за грешка, е че по повечето форуми децата пишат на някаква азбука", която повечето от тях наричат английска. Също така и телефоните - SMS-ите, които се пишат и изпращат, са със странна азбука, която наричат английска. Дори операторите на Глобул и М-тел изписват SMS-ите с някакви букви, с което доста затрудняват прочитането на съобщението! Мисля, че би трябвало да пишат на български език!... Бележкарството е наизустяване, без разбиране на същността и именно там е проблемът. Карат децата да запаметяват в повечето случаи ненужна и излишна информация! Не може да няма (почти) упражнения по математика, а всичко да е нови знания!... Същото е и по другите предмети. Облекчете материала, оставете време за упражнения и тогава може да очаквате някакви положителни резултати. Не може само да се препуска по учебника с нови знания, без да има време за затвърдяване на старите (тоест упражнения върху дадения урок). И децата го виждат и се обезсърчават от тази прекалено голяма като обем информация. Навремето изобщо нямаше такова натоварване!...

В огромната част от случаите, учителят не успява да мотивира ученика да научи необходимото. И тогава за да не си пише двойка на себе си, учителят се прави, че не е разбрал за неподготвеността на ученика. При липса на външен контрол на качеството на преподаване и усвояване, тази маневра си минаваше много години. Затова и образованието постигна тези невероятни висоти - мързеливи ученици и некадърни учители!... В Европейската комисия не могат да преценяват дали българските деца не могат да четат и пишат правилно на български, защото никой в тази комисия не знае български есик и не е в състояние да го научи!... Не е даскалът, който ще реши дали децата му са научени. Ако чакаме всички некадърни даскали да си го признаят!... Външната оценка трябва да бъде решаваща, а учителят и ученикът трябва да работят заедно, за да постигнат изискванията. Има такива образователни системи по света и те са се доказали!... Виновни сме всички ние и най-вече правителствата от 1989 г. насам. Никой, ама никой, не можеше да завърши централно столично училище без знания през 70-те години. Хора завършили по-късно висше, по мое време оставаха в същия клас и на лятна работа", разбирай поправителен. Така че това не е ново. А от своите родители зная как са учили през 40-те години. Завършилите гимназия са били по-подготвени от сегашните инженери, икономисти и т.н. И защо? Защото съсипахме образователната система!...

Повече от правилно е да повтарят. Преминаването в следващ клас удостоверява усвоеност на определени знания. Ако ученикът няма тези знания, той определено НЕ трябва да преминава в следващия клас.

А от МОН какво правят? Нали всички учебници трябваше да се преразгледат и новите да бъдат написани на достъпен за учениците език, а не от професори. Според мен проблемът първо тръгва от материала в учебниците, след това минава през семейството и накрая опира до учителите в училище. Вчера помагах на синът ми 6 клас - БЕЛ учебник на "Булвест". Това честно да ви кажа е абсолютно безумие. В момента учат 4 вида причастия - сегашно деятелно причастие, минало свършено деятелно причастие и т.н. Преди това учиха всичките видове местоимения(9) в българския език. Задавам си въпроса - Кому е нужно всичко това? Научи децата на елементарни неща. Научи ги на правопис, на преразказ, на разсъждение. Вижте, че половината от тези, които пишат по форумите са абсолютно неграмотни. И учителите може би не са виновни. Първо такъв е материалът в учебници, второ този материал трябва да се вземе за определено време, защото програмата на МОН е такава ( кой разбрал - разбрал, кой не е - няма време за обяснение). И така, ние вкъщи родители започваме да обясняваме допълнително. И резултатът по децата е виден. С тези деца, с които се занимават родителите са отличници. Само някое много, много амбициозно дете може да се справи само. И сега някой ще скочи и ще каже - Кой по мое време се е занимавал с мен? И с мен не са се занимавали, но такива безумия в училище ние не сме учили. Материалът по БЕЛ е за филолози, материалът по химия е за химици и т.н. Учат се ненужни неща, които следващия месец се забравят. После се питаме защо децата ни са неграмотни. И още по-неграмотни ще стават от тези щуротии.

Училище не напускат 38% от българчетета, а 90% от циганетата. Тия в Брюксел не разбраха ли, 1е никай в тая държава не определя циганите, като българи, дори те самите и докато има живи българи тука това ще е така, въпреки негативните демографски тенденции. Българите отглеждат скотове, а не са такива.

Някой подхвърля тук идеята че учителите били неграмотни. Да, в педагогическия профил в СУ не са записват гении - там се записват всички тези дето не могат да влязат никъде другаде. И нивото им сигурно не е най-високо сред студентите. Но не в това е проблема, особено от 1-ви до 4-ти клас. Нивото на децата от първи до 4-ти клас е такова че вски средно интелигентен човек би могъл да се справи с образованието им. Но как да се справи с образованието на екземплярчета дето не знаят български, а ти се опитваш да ги учиш да четат. Как да образоваш едно циганче, което до вчера е слушало в катуна псувните на майка суи на цигански и е просело по кръстовищата. Как да обучаваш едно турче, което освен турски не знае нищо. Никой не желае да ги каже тези неща. А те именно са важни, от тях идват проблемите. И не това че майчиният им език не е български, в никакъв случай. Има стотици евреи, арменци и други деца чиито майчин език не е български. Но с тях няма никакви проблеми. Точно обратното - арменците и евреите винаги са били отличниците в училище. За тах това е въпрос на чест и ценностна система. Именно в ценностната система на цигани и турци липсва образованието. Наскоро се изтапани доц. Д-р Тракторов (Асан Омеров= Ал. Петров) и се опитваше да дава акъл. Той, випускника на селското училище в тетевенския Балкан, той, лауреата на средното милиционерско училище, той с Рабфак и докторат защитен с връзки, сега се прави на голям "учен". И преподава на студенти. След някоя година, ако не го гръмнат разбира се (че те такива като него ги отстрелват), нищо чудно да видим и проф. пред името му. За "академиците" в БАН, огромната част доносници ан ДС нещата стоят по подобен начин - доноси, рабфак, и после кариера. И титли, без никакво покритие. И ние искаме да има високо ниво в образованието. Няма да стане.

Нашата класна в елитно столично училище пише "изкам", "брукат", "жълади" и подобни! И това, ако не е неграмотност! И как този учител ще ги научи на правопис?!!! Не е необходимо да си гений, за да можеш поне правилно да пишеш!

В педагогически профил на СУ се записват тези дето никъде другаде не са влезли, но не е там работата. СУ Педагогика произвежда педагози, а не учители по предмети.

От Брюксел алармират.......-абе на тия да не би всичко да им е на ред- а серат прави може би....

Идея на хора с извратено мислене, какво ще разбере едно дете на тези години. До кога някакви чиновници които не знаят за какво са назначени да съсипват всичко в тази държава

И образованието ни беше на едно от пъвите места в света!

Говориш глупости. В България всичко е подправено. Виж премиера ни е бил отличник в гимназията в Банкя. Това трябва да говори достатъцно за обективноста на критериите за оценяване по онова време. Иначе е имало и ще има много надарени деца, само дето в училище не правят нищо за развитие на таланта им.

Това е глупаво! Кой умник го измисли това? Да ги стресират от малки. Не стига че чантите им с учебници минават всякакви европейски норми.

Споделям мнението ти. Когато аз бях ученик, оценките започваха в 4-ти клас. В крайна сметка учениците като станат в 11 клас, са толкова стресирани, че нищо повече не им се прави. Амортизират се рано.

Толкова са стресирани, че в 7.20 още са в леглото, а часът започва в 7.30!!! Глезотиите край нямат. Сега имало предложение да започват училище в 8.00, защото 7.30 било рано. Аз завърших преди 9 години. Чантата ми не беше по-лека от тяхните, никой не ме е водил на училище ( дори и в 1-ви клас), никой не съм чакала да пише домашно с мен. В 5.30 бях научила и написала и родителите ми само проверяваха. Ако имах нужда от помощ, винаги я получавах. Сега не си поглеждат децата, а друг им е виновен.

Много глупав коментар. Хайде като преди е било така и сега да продължава. След като си авършила преди 9 години може би работиш и можеш да кажеш има ли човек, работещ редовна смяна да започва преди 8.30. Знаеш ли, че всеки ден будя децата в 6.00 за да може да стигнат навреме. А що се отнася до родителите, очевидно теб не са те поглеждали. Не мога да си представя, че нормален човек ще си пусне детето само в първи клас при всички психопати, които са по улиците.

Здравейте! Не се заблуждавайте относно кадърността на учителите. Проблемът в многото домашни и изпяването на урока е в материалът, който трябва да преподадат на своите ученици. Не може да няма (почти) упражнения по математика, а всичко да е нови знания. Същото е и по другите предмети. Облекчете материала, оставете време за упражнения и тогава може да очаквате някакви положителни резултати. Не може само да се препуска по учебника с нови знания без да има време за затвърдяване на старите (тоест упражнения върху дадения урок). И децата го виждат и се обезсърчават от тази прекалено голяма като обем информация. Навремето (комунистическо) изобщо нямапе такова натоварване.

По-добре децата да са бележкари, отколкотода си останат прости, неграмотни, а с дипломи!

Бележкарството е наизустяване без разбиране на същноста и именно там е проблема. Децата ги карат да запаметяват в повечето случаи ненужна информация.

ХАЙДЕ СТИГА ПРОСТОТИИ СЛЕД ПРОСТОТИИ !!!

Напълно нормално. При горните класове също си е така и то неслучайно. Истината е, че в ранните класове учителите не оставят двойки за годината, а ако стане така вината е предимно на родителите, които не са следили внимателно образоването на тяхното дете. Става дума за основни знания, които непременно трябва да се знаят. Един страничен въпрос: Трябва ли някой да е шофьор ако не знае да събира и да пише. Също така образованието е сила и който не го получи може да си го поиска отново. И наистина - страшно е да загубиш една година от живота си за едно такова нещо, но все пак така е правилно и справедливо.

СТАВА ! А УЧИТЕЛИТЕ И ДИРЕКТОТИРЕ ИМ СЕ ЛИШАВАТ ОТ ЕДНА ГОДИШНА ЗАПЛАТА - ЩОТО ГОДИНА НИЩО НЕ СА ПРАВИЛИ !!!

СТАВА! А РОДИТЕЛИТЕ ДА ГИ ГЛОБЯТ , ЗАЩОТО НЕ СА ПОГЛЕЖДАЛИ ДЕЦАТА СИ ПРЕЗ ЦЯЛАТА ГОДИНА!

Някои умен началник е предложил и после някои умен министър е разпоредил - например в 3-ти клас часовете по български език се намалят с 1час, а се увеличават часовете по английски език с 1 час. После се чудим , че децата не били грамотни. Друго което мога да посоча за грешка е че по повечето форуми децата пишат на някаква "азбука" , която повечето от тях наричат английска . Също така и телефоните - SMS -те които се пишат и изпращат са с странна азбука, която наричат английска. Дори операторите на глобул и М-тел изписват SMS-те с някакви букви, с което доста затрудняват прочитането на съобщението. Мисля , че би трябвало да пишат на български език.

Абе смешници от образователното министерство и Брюксел.Не е проблема в децата.Сега учителите са неграмотни и неспособни да научат децата.Нищо не се обяснява.Изпява се урока от записки и след това куп домашни.Задачи не се обясняват,а се дават по 50 за домашно за един ден.Някога нямаше оценки до 4 клас,а бяхме по грамотност на едно от първите места.Самите учебници са писани от неграмотни малоумници-променете това.

Вярно е, че учебниците не струват, но кога за последно сте правили диктовка на детето си вкъщи??????? Майка ми ме спукваше от диктовки и при грешка пишех думата по 50 пъти. Всеки ден получавам малоумни е-мейли от мой "грамотни" колеги, които са на възраст 25-35 години. По кои учебници са учели те? Учителите имат вина, но голяма част от родителите не обръщат никакво внимание на децата си.

И като падне класа под нормата (бройки) трябва да се разформирова и хоп, айде класният на борсата... Кой нормален даскал ще се самосъкрати ?

Не е даскалът, който ще рши дали децата му са научени. Ако чакаме всички некадърни даскали да си го признаят... Външната оценка трябва да бъде решаваща, а учителят и ученикът трябва да работят заедно, за да постигнат изискванията. Има такива образователни системи по света и те са се доказали.

Цитирам: "От Брюксел още алармират, че България има сериозен проблем и с ранното напускане на училище - българчетата, които не довършват образованието си, са 38%." Защо изкривявате нещата? Не са българчета, а от ония дето не подлежат на обучение!

Вярвай ми: всяко човешко същество подлежи на обучение. Ако детето е нормално развито, то само от учителят зависи да го научи.

оопеиската комисся не могат да презеняват дали балгарските деца не могат да четат и пишат правилно на балгарски , застото никои в тази комися не знае балгарски есик и не е в састояние да го научи. *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Май и ти не го знаеш. И съм сигурен, че в комисията има чужденци, които го знаят по-добре от теб.

С най-голяма удоволствие ще го напиша: Премиерът и повечето Му министри са изключително неграмотни. Това достатъчно ли е да не довършат мандата?

Не. А и не е вярно.

35 ГОДИНИ, МОМН ни учи ,че който пише двойка на себе си я пише и ни научи.Сега ще се въртим на 180 градуса, щото инак учениците оставали неграмотни.Сетила се Мара да се побара ,дето се вика.След още 35 години ще има въртене на 90 градуса.

И това е вярно. В огромната част от случаите, учителят не успява да мотивира ученика да научи необходимото. И тогава двойката на ученика си е поради некадърността на учителя, а за да не си пише двойка на себе си, учителят се прави, че не е разбрал за неподгптвеността на ученика. При липса на външен контрол на качеството на преподаване и усвояване, тажо маневра си минаваше мнооооого години. Затова и образованието постигна тези невероятни 'висоти': мързеливи ученици и некадърни учители.