Борисов: През 2018 г. Хитрино ще изглежда по различен начин
Първа копка за строежа на новите къщи на мястото на разрушените при взрива в Хитрино бе направена на официална церемония.
Той допълни: "Кметът Нуридин Исмаил ме увери, че до 15-20 дни се очаква да са готови разрешителните за строеж по фонд „Социална закрила“, а вече са подадени проекти и по европейски програми за около 20 млн. лева. През следващата есен Хитрино ще изглежда по съвсем различен начин".
Премиерът изрази надежда, че кметът на Хитрино с Обществения съвет ще покажат прозрачно, ясно и точно пред обществото, пред хората, къде е отишъл всеки лев и тези от даренията, които са събрани от цяла България. “Природните бедствия няма да спрат, и когато има нужда обществото да се консолидира и да помогне на пострадалите, където и да са те, нека да имаме това като модел и пример как да се действа”, каза той.
Лопати на мястото на бъдещия дом на Танер и майка му Шенай забиха кметът на Шумен Любомир Христов и кметът на Хитрино Нуридин Исмаил.
На церемонията присъстваха и варненският и великопреславски митрополит Йоан, районният мюфтия Месут Мехмедов.
Кметът Нуридин Исмаил благодари на Борисов за това, че е поел ангажимента да осигури средства за възстановяване на разрушените къщи и напомни, че това е и причината да бъде удостоен със званието Почетен гражданин на Хитрино. „Вие тук сте у дома си“, каза Исмаил.
10 от къщите ще бъдат възстановени безвъзмездно от големи фирми, членове на Камарата на строителите в България, а 11-тата – със средства от ПП ГЕРБ. Пълното възстановяване на други 14 къщи ще започне до месец. То ще стане със средства от Социалното министерство.
Трагедията в Хитрино, при която загинаха 7 души, а близо 30 пострадаха, се разигра през декември 2016 г.
Очаква се делото за ужаса в Хитрино да влезе в съда преди началото на лятната съдебна ваканция.
На подсъдимата скамейка ще застанат само двамата машинисти на първия локомотив на дерайлиралия влак Димитър Михнев и Радослав Петков.
Експертизата и докладът на Транспортното министерство са категорични, че причината за дерайлирането на влака е почти два пъти по-високата от разрешената скорост. Последвалата експлозия е следствие от това.