Това заяви председателят на стачния комитет на БДЖ Петър Бунев, цитиран от БГНЕС и БТА. Решението е взето единодушно от двата синдиката КНСБ и КТ "Подкрепа".

Стачните комитети ще определят тактиката и до кога ще продължи стачката, уточни Бунев. Пътниците ще могат да се придвижват до 8.00 часа и след 16.00 часа.
Стачката ще се проведе по изискванията на закона, който не предвижда блокиране на жп-пътища и протести пред парламента, казаха още синдикалистите.

Миналата седмица от ръководството на БДЖ съобщиха, че от компанията ще бъдат съкратени 2000 души и ще бъдат спрени 150 влака. Съкратените ще получат по 6 брутни заплати. Синдикатите твърдо се противопоставиха на тази мярка и обявиха, че ще стачкуват. Според тях ще бъдат съкратени 2500-3000 души.

Мерките предвиждат и повишение на цените на билетите.
Според Петър Бунев обаче планираното увеличение на цените на билетите няма да доведе до подобряване на положението в БДЖ. Той каза още, че закриването на влакове ще лиши хората от възможност да пътуват - до работните си места, а децата - до училище. Ще има дискриминация на регионален принцип, каза още синдикалистът.

Около 90 на сто от предвидените за съкращение работници са от експлоатационния персонал или пряко свързани с безопасността хора на железницата, аргументираха се синдикатите.

До средата на 2012 г. ще бъдат съкратени още 1000 работници
, прогнозираха от синдикатите.

Продължаваме да сме отворени и да търсим преговори, каза Бунев. От двата синдиката бяха категорични, че няма да водят пазарлъци, а преговори. Ангажимените, които ръководството трябва да изпълни, са заложени в стачните споразумения, подписани до момента.
Безспорно условие, за да не спрат влаковете на 24 ноември, е подписването на колективните трудови договори, каза синдикалистът в отговор на въпрос. Това по думите му е особено важно, когато се случват подобни драстични реформи.

По рано днес Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на БДЖ-холдинг, обясни, че без реформи компанията ще фалира и ще последва съдбата на "Кремиковци".
Ако искат нека стачкуват и да се ликвидират железниците, каза пък министърът на транспорта Ивайло Московски.
ИЗБРАНО