Това съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски след среща на екипа му и синдикатите в БДЖ в Министерски съвет с премиера Бойко Борисов, цитиран от "Фокус" и БТА.

"Имаме много груби разчети за съкращаването на влакове. Извадени са основно губещи влакове. Не мога да конкретизирам нито един от тях, докато те не се прегледат внимателно и докато от тях не се извадят тези, които дори да са губещи, държавата ще бъде длъжна да ги поддържа, тъй като не съществува друг вид алтернативен транспорт. Въпросът трябва да бъде обсъден и с областните и общинските управи", каза още транспортният министър.

Късно снощи синдикатите са получили от ръководството на БДЖ списъка със 182 влака. „Тази тяхна заявка за нас е изключително тежка и не мислим, че това е поносимо, както за хората, живеещи в общините, така и за работещите в БДЖ. На всичкото отгоре очакваната икономия е в порядъка на 25 млн. лв. годишна база, които няма как да спасят БДЖ. Преговорите продължават, но към този етап аз не съм оптимист”, заяви от своя страна президентът на КНСБ Пламен Димитров.

Димитров обаче съобщи, че синдикатите са готови на отстъпки от исканията си за нов колективен трудов договор и на срещата са заявили съгласие договорът да бъде подписан със старите параметри. По думите на президента на КНСБ в стария КТД има ясни процедури по отношение на придобивките на хората, заплатите и условията за оптимизация на персонала.

БДЖ е в технически фалит, заяви още Ивайло Московски, цитиран от БГНЕС.
Така той потвърди казаното преди дни от вицепремиера и министър на финансите Симеон Дянков, че БДЖ е в такова състояние още от 2008 година.

"При БДЖ има неплатежоспособност да се изплатят просрочените задължения за стари периоди, както и оперативна загуба", поясни председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров.
Той обаче беше категоричен, че всички реформи в дружеството вървят в пакет и КТД е само една от темите, по които се преговаря. Нашата цел е през 2012 година да не сме на оперативна загуба. За да се покрият старите задължения, трябва да се оптимизират всички дейности, чрез които да се освободи паричен ресурс", допълни Владимиров.

Пари за заплати, обаче, има, категоричен е министър Московски.

Разговорите между заинтересованите страни продължават в Министерството на транспорта.

От началото на месеца синдикатите преговарят за колективен трудов договор и за спиране на масовите съкращения, които се предвиждат в компанията. Позицията им е, че преструктурирането на железниците ще се осъществява по начина, по който е договорено с тях преди месеци. В противен случай те заплашват със стачни действия.