Проблем във вътрашната комуникационна система е възникнал тази сутрин във всичките магазини на "Метро България" в страната, съобщиха от компанията, като не изключват причина за проблема да е хакерска атака.

Обслужването на клиентите е затруднено, магазините не могат да издават фактури и не приемат плащания с карта, а само в брой, гласи съобщение на компанията във Фейсбук страницата им.

Пред входа на хипермаркетите също има и поставени табели, които предупреждават също за проблема: "Във връзка с технически проблем с нашите системи, към момента обслужването на клиенти на касова зона, се извършва с известно забавяне, полагаме всички усилия за отстраняването им."

Системите са се "бъгнали" около 08:15 часа сутринта, 15 минути след като хипермаркетите са отворили.

Няма опасност от изтичане на лични данни след срива в системите на хипермаркети МЕТРО у нас. Информацията за клиентите и търговските партньори е защитена, съобщиха от търговската верига пред БНР.

Работата на обектите е затруднена, специалисти се борят с отстраняването на последствията, каза Ива Тафраджийска - ръководител отдел "Корпоративни комуникации" в МЕТРО България.

Тя също така посочи, че на този етап не може да се потвърди дали става дума за хакерска атака.

"Метро Кеш енд Кери България" ЕООД е част германската компания "Метро Груп". И на практика със своя обем на продажби от 765 млн. лв. за 2020 г. се нарежда на първо място у нас в бранша.