Лоша видимост и висока скорост са довели да катастрофата с един загинал човек, която стана на 16 май в близост до Аксаково и в която участва автомобил на НСО. Това са изводите на експертите от Европейския център за транспортни политики.

Докладът им след огледа на мястото на инцидента е публикуван на сайта на центъра.

Катастрофата стана на пътя Варна - Добрич в района на Аксаково, а в автомобила на НСО пътуваше съпредседателят на "Продължаваме промяната" Кирил Петков.

Според експертите, лошата преценка на шофьора на НСО вероятно е основната причина за настъпването на инцидента, като автомобилът се е движел с "превишена скорост значително над позволената и в пъти над безопасната" при условия на ограничена видимост.

Авторите на доклада отбелязват, че независимо от незадоволителното състояние на пътя и организацията на движението, катастрофата е можело да бъде избегната, ако автомобилът на НСО се е движел със скорост между 50-70 км/ч. Дори и при скорост 90 км/ч, каквото е ограничението на скоростта в този пътен участък, инцидентът е можело да бъде избегнат или поне да не завърши фатално.

Грешка на шофьора е това, че е допуснал да се движи с висока скорост в зоната на кръстовище без видимост, се казва още доклада.

Шофьорът на блъснатата кола, независимо от това, че е бил на път без предимство, по всяка вероятност не е видял идващия срещу него автомобил. По всяка вероятност той е бил ударен, след като вече е бил навлязъл в средата на кръстовището.

Дали е бил спрял или не на знак "Стоп" няма никакво значение, защото при видимост от 53 м и връхлитащ го автомобил с над 140 км/час шансът да се избегне този инцидент е бил под 1%, посочват експертите в доклада.

Експертите на центъра подчертават, че вината за инцидента трябва да се разглежда от всички възможни страни, без да се прехвърля изцяло на най-удобния виновен, а именно починалия при инцидента водач. Обвинението срещу него няма да предотврати бъдещи подобни инциденти, напомнят те.