Причините за катастрофата с колата на НСО край Аксаково са липса на видимост и скорост над 140 км/ч
Ударът е можело да бъде избегнат, ако служебната кола се е движела със скорост между 50-70 км/час, сочи докладът на експертите от Европейския център за транспортни политики
Лоша видимост и висока скорост са довели да катастрофата с един загинал човек, която стана на 16 май в близост до Аксаково и в която участва автомобил на НСО. Това са изводите на експертите от Европейския център за транспортни политики.
Войната по пътищата
- Кола на НСО с Кирил Петков катастрофира край Варна, има загинал (снимки)
- НСО след катастрофата с Петков: Съболезнования за загиналия, въздържайте се от спекулации
- Отстраниха шефа на Пътното във Варна заради асфалтираното място на катастрофата с НСО
- Пътен експерт за катастрофата с кола на НСО: Изчислихме, че ударът е бил с не по-малко от 130 км/ч
Докладът им след огледа на мястото на инцидента е публикуван на сайта на центъра.
Катастрофата стана на пътя Варна - Добрич в района на Аксаково, а в автомобила на НСО пътуваше съпредседателят на "Продължаваме промяната" Кирил Петков.
Според експертите, лошата преценка на шофьора на НСО вероятно е основната причина за настъпването на инцидента, като автомобилът се е движел с "превишена скорост значително над позволената и в пъти над безопасната" при условия на ограничена видимост.
Авторите на доклада отбелязват, че независимо от незадоволителното състояние на пътя и организацията на движението, катастрофата е можело да бъде избегната, ако автомобилът на НСО се е движел със скорост между 50-70 км/ч. Дори и при скорост 90 км/ч, каквото е ограничението на скоростта в този пътен участък, инцидентът е можело да бъде избегнат или поне да не завърши фатално.
Грешка на шофьора е това, че е допуснал да се движи с висока скорост в зоната на кръстовище без видимост, се казва още доклада.
Шофьорът на блъснатата кола, независимо от това, че е бил на път без предимство, по всяка вероятност не е видял идващия срещу него автомобил. По всяка вероятност той е бил ударен, след като вече е бил навлязъл в средата на кръстовището.
Дали е бил спрял или не на знак "Стоп" няма никакво значение, защото при видимост от 53 м и връхлитащ го автомобил с над 140 км/час шансът да се избегне този инцидент е бил под 1%, посочват експертите в доклада.
Експертите на центъра подчертават, че вината за инцидента трябва да се разглежда от всички възможни страни, без да се прехвърля изцяло на най-удобния виновен, а именно починалия при инцидента водач. Обвинението срещу него няма да предотврати бъдещи подобни инциденти, напомнят те.