Турската компания "Тurkish Аirlines" изпрати официално становище по случая с извънредното приземяване на техен самолет на летище София.

Ето какво гласи становището:

На 6 февруари полет TK1030 на Turkish Airlines се връща в София малко след излитането си заради технически затруднения на системата за управление. Пилотите на борда правят необходимите по правилата на международната авиация съобщения към пътниците. Съобщението "Brace for impact" също е част от протоколите, спазвани от пилотите. Самолетът се приземява успешно в София.

Тече разследване за възникналия технически проблем със системата за управление. Всички необходими проверки и поддръжки на машината са извършени на време и отговарят на техническите стандарти, посочват от авиокомпанията.

Инцидентът стана известен едва вчера. Пътниците в машината го описаха като кошмар в небето, след като чули съобщението: "Пригответе се за удар" (Brace for impact). Преди това излитането било забавено с два часа, а след това след се наложило отново да кацнат принудително на Летище София.

"След като капитанът преценява, че е аварийна ситуацията, той е преценил, че и за самолета, и за пътниците съществува възможност за ненормално кацане. Но паникьосването на борда на самолета, което е допуснато, не е удачно", коментира авиоекспертът по безопасност на полетите Ангел Борисов в "Тази сутрин" по bTV.

Според него не е удачно също да се говори след това, за да се плашат пътниците.

По отношение на аварийното кацане иначе това е нормална процедура. "Случва се на всички летища в последния момент да светне някаква лампичка, не е проблем за сигурността на полета. Виждам една несъгласуваност с летището, да държат пътниците два часа", заяви Ангел Борисов.

"Въпросът е дали е отстранен дефектът при излитането", допълни той.