Съдът трябва да установи кой носи отговорност за катастрофата и да реши дали е правилна версията на френските следователи за причините на катастрофата, станала на 25 юли 2000 г., предаде ДПА, цитирана от БТА.

Разследването по случая продължи 18 месеца, но на съдебните органи им бяха необходими повече от осем години, за да установят отговорните за инцидента лица.

През 2002 г. френската Служба за разследване и анализ стигна до заключение, че малко преди да излети от летище "Шарл де Гол", северно от Париж, свръхзвуковият самолет е прегазил на пистата пластина от титан, дълга 43 см и спукал гума. Парченца от гумата попаднали в един от резервоарите, предизвикали изтичане на гориво, пожар и отказ на два от двигателите на самолета.

Осемдесет секунди по-късно самолетът се блъсна в хотел в близкия град Гонес и експлодира. Загинаха 100 пътници, 97 от които от германски граждани, деветчленният екипаж на самолета и четирима души на земята. Според разследването титановата пластина е изпаднала от самолет на американската авиокомпания "Континентъл еърлайнс", който излетял от "Шарл де Гол" няколко минути по-рано.

Адвокатите на американската авиокомпания обаче твърдят, че разполагат с много свидетели, които ще дадат показания, че пожарът е избухнал преди самолетът да мине през пластината. Те ще доказват, че "Ер Франс" е знаела за проблемите с гумите на "Конкорда" и не е направила нищо, за да ги отстрани.

Срещу френската авиокомпания не са повдигнати обвинения, но се смята, че е платила 173 милиона евро ( 214 милиона долара) на роднините на жертвите.

Освен "Континентъл еърлайнс" процесът ще се води и срещу двама нейни служители - американския механик и неговия началник, срещу двама бивши висши мениджъри от компанията "Аероспасиал" и срещу бивш служител на френското Главно управление за гражданска авиация.

Ако бъде призната за виновна, американската авиокомпания може да получи максималната глоба от 375 000 евро, а обвиняемите присъди до пет години затвор и глоби до 75 000 евро.

Процесът се очертава като битка между експерти. С приближаването на делото като по чудо започнаха да се появяват нови версии за причините за инцидента, всички различни от тезата на съда. Очаква се процесът да приключи през май, а присъдата да бъде произнесена през есента.