Това съобщиха от Министерство на транспорта като уточниха, че компанията е получила договорената допълнителна субсидия от близо 7 млн. лева, съобщи БНТ. Тези средства бяха заложени в капиталовата програма на железниците, но с решение на Министерския съвет от 14 септември, бяха прехвърлени като субсидия.
Двете железопътни компании БДЖ и "Железопътна инфраструктура" изпаднаха във финасови затруднения, обемът на превозите значително спадна, а изплащането на заплатите се забави.
От транспортното министерство заявиха, че жп-дружествата са „изпаднали в колапс след нецелесъобразното разпределение на държавната субсидия още в първата половина на годината”.
Железничарите заплашиха с ефективни стачни действия, ако не получат възнагражденията си. Вчера шефът на жп-инфраструктура Антон Гинев беше освободен, а на неговото място застана Милчо Ламбрев. Директорът на БДЖ Христо Монов също беше сменен преди седмици, а новият шеф е Пенчо Попов.