БГНЕС
Руски туроператор фалира, има туристи и у нас
Руски туристи, клиенти на фалиралия вчера туроператор „Нева”, имат проблеми в няколко държави, сред които е и България.
Туристическа компания "Нева" прекрати дейността си в сряда заради невъзможността да изпълнява задълженията си към туристи и клиенти.
Според Руския съюз на туристическата индустрия в момента в чужбина са около 6000 клиента на туроператора и около 2800 туристи от тях се нуждаят от билети за връщане в родината, предаде Инерфакс, цитирана от "Фокус".
„Най-много такива туристи се намират в Гърция, Турция, България и Черна гора: между 500 и 2000 души. Опитваме се да определим мащаба на бедата”, заяви директорът на обединението „Турпомощ” Вячелав Басов.
Съюзът отправи молба към чуждестранните аналогични структури да окажат помощ на руснаците, ощетени заради прекратяването на дейността на "Нева".
Говорителят на обединението Ирина Тюрина заяви, че са получени сигнали, че хотели в Турция, България, Хърватия и Италия се опитват да изгонят руски туристи, заплатили за почивките си чрез „Нева”.
В България става дума за детска група, която се намира там на спортен лагер. Опитват се да ги изгонят от хотела, уточни Тюрина.
Става дума за 31 руски ученици, настанени в хотел в Каварна, който е започнал да ги гони, уточнява сайтът lifenews.ru.
По думите на Тюрина туристите, при които са възникнали проблеми, могат да позвънят на телефоните на асоциацията "Турпомощ" и в "Нева".
Говорителката подчерта, че тези случаи не са масови, но отбеляза, че дори единичните случаи говорят, че хотелите действат неправомерно.
"Хотелите нямат никакви договорни отношения с туристите на „Нева”, каза Тюрина. По думите й хотелиерите трябва да се разберат с туроператора, който им е задлъжнял, а не с туристите, които са си платили за своята почивка.
Междувременно от курорта "Албена" съобщиха, че на тяхна територия има 118 възрастни и 67 деца, пристигнали на почивка чрез "Нева". Предвид създалата се ситуация с туроператора, се налага една част от туристите сами да заплатят престоя си във ваканционното селище.
Още вчера гостите на "Нева" са получили писма от "Албена", в които са се запознали с възникналия проблем и с начина на решаването му. Ваканционното селище ги е уверило, че ще прояви разбиране и ще изчака изпращането на необходимите средства.
Тези гости, които нямат възможност, трябва да напуснат комплекса най-късно на 18 юли, с полетите към Русия. Консулът и вицеконсулът на Русия са запознати със ситуацията и гарантират пълно съдействие, уточняват от "Албена" АД.
От българското министерство на икономиката, енергетиката и туризма коментираха пред руски медиии, че извършват постоянен контрол над ситуацията около фалита на "Нева".
"Около 3000 клиента на "Нева" са по българските черноморски курорти", каза пред ИТАР-ТАСС зам.-министърът по въпросите на туризма Бранимир Ботев.
Той подчерта, че туристическата компания "Нева" не е официално регистрирана в България и няма свое представителство в страната, което не позволява на министерството да окаже пълно съдействие в решаването на всички възникнали проблеми.
Цялата дейност по оказване на помощ на туристите ще се върши чрез официалните руски представители, уточни заместник-министърът.
През 2012 г. два руски туроператора фалираха и засегна туристи, почиващи у нас.
Тогава и две дружества на българската фирма "Алма тур" обявиха фалит.
Според Руския съюз на туристическата индустрия в момента в чужбина са около 6000 клиента на туроператора и около 2800 туристи от тях се нуждаят от билети за връщане в родината, предаде Инерфакс, цитирана от "Фокус".
„Най-много такива туристи се намират в Гърция, Турция, България и Черна гора: между 500 и 2000 души. Опитваме се да определим мащаба на бедата”, заяви директорът на обединението „Турпомощ” Вячелав Басов.
Съюзът отправи молба към чуждестранните аналогични структури да окажат помощ на руснаците, ощетени заради прекратяването на дейността на "Нева".
Говорителят на обединението Ирина Тюрина заяви, че са получени сигнали, че хотели в Турция, България, Хърватия и Италия се опитват да изгонят руски туристи, заплатили за почивките си чрез „Нева”.
В България става дума за детска група, която се намира там на спортен лагер. Опитват се да ги изгонят от хотела, уточни Тюрина.
Става дума за 31 руски ученици, настанени в хотел в Каварна, който е започнал да ги гони, уточнява сайтът lifenews.ru.
По думите на Тюрина туристите, при които са възникнали проблеми, могат да позвънят на телефоните на асоциацията "Турпомощ" и в "Нева".
Говорителката подчерта, че тези случаи не са масови, но отбеляза, че дори единичните случаи говорят, че хотелите действат неправомерно.
"Хотелите нямат никакви договорни отношения с туристите на „Нева”, каза Тюрина. По думите й хотелиерите трябва да се разберат с туроператора, който им е задлъжнял, а не с туристите, които са си платили за своята почивка.
Междувременно от курорта "Албена" съобщиха, че на тяхна територия има 118 възрастни и 67 деца, пристигнали на почивка чрез "Нева". Предвид създалата се ситуация с туроператора, се налага една част от туристите сами да заплатят престоя си във ваканционното селище.
Още вчера гостите на "Нева" са получили писма от "Албена", в които са се запознали с възникналия проблем и с начина на решаването му. Ваканционното селище ги е уверило, че ще прояви разбиране и ще изчака изпращането на необходимите средства.
Тези гости, които нямат възможност, трябва да напуснат комплекса най-късно на 18 юли, с полетите към Русия. Консулът и вицеконсулът на Русия са запознати със ситуацията и гарантират пълно съдействие, уточняват от "Албена" АД.
От българското министерство на икономиката, енергетиката и туризма коментираха пред руски медиии, че извършват постоянен контрол над ситуацията около фалита на "Нева".
"Около 3000 клиента на "Нева" са по българските черноморски курорти", каза пред ИТАР-ТАСС зам.-министърът по въпросите на туризма Бранимир Ботев.
Той подчерта, че туристическата компания "Нева" не е официално регистрирана в България и няма свое представителство в страната, което не позволява на министерството да окаже пълно съдействие в решаването на всички възникнали проблеми.
Цялата дейност по оказване на помощ на туристите ще се върши чрез официалните руски представители, уточни заместник-министърът.
През 2012 г. два руски туроператора фалираха и засегна туристи, почиващи у нас.
Тогава и две дружества на българската фирма "Алма тур" обявиха фалит.