Ако решението на съда е за връщане към едномесечно отчитане, компанията ЧЕЗ ще се съобрази с това, заяви Стоянова, цитирана от БТА. Според нея обаче е добре да бъдат запазени ползите от тримесечното отчитане.
От ЧЕЗ отчетоха, че в момента всеки техен абонат може да прецени дали да плаща веднъж на три месеца, или всеки месец, а дружеството прекъсва захранването поради неплащане само след реален отчет в края на третия месец, и то само при задължение от повече от 40 лв.
Компанията има готовност да премине към едномесечно отчитане, ако решението на петчленния състав на ВАС е такова, каза и директорът "Обслужване на клиенти" в ЧЕЗ Росен Димитров. От компанията обаче предупредиха, че при връщането на едномесечно отчитане ще се стигне до негативни последици, като например 14 млн. лева да не бъдат инвестирани в мрежата за повишаване на качеството на обслужване, а да бъдат вложени за купуване на технически средства, обявиха от компанията.
От май 2009 г. персоналът в колцентъра на ЧЕЗ е увеличен двойно и 85 процента от обажданията се обработват до 20-ата секунда, посочи Радослав Димитров. Неполучаването на фактура не освобождава клиентите от плащане, каза още в отговор на въпрос Димитров.