Това обяви на пресконференция председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров, цитиран от БТА. Той участва в представянето на информационния сборник "Пътищата на България" в сградата на Камарата на строителите в България.

Сборникът се издава от КСБ със съдействието на АПИ и съдържа информация за пътната инфраструктура на страната за последните 30-40 години.

Лазаров отчете, че най-трудният период в пътното строителство е бил в началото на деветдесетте години, когато инвестициите в сектора са били почти нулеви, и подчерта, че бум в строителството е имало през 2015 г.

Недофинансирането на сектора продължава и досега, отбеляза Лазаров и изрази надежда, че с въвеждането на тол системата страната ще има средства планово да прави ремонти на пътищата, а не само да "кърпи дупки".

В отговор на въпрос Лазар Лазаров съобщи, че оптимистичната цел е до края на 2020 г. бъде приключен Лот 3* на магистрала "Струма".
Срокът е реалистичен, но има много бюрокрация и юридически хватки по изместването му, отбеляза председателят на пътната агенция.

Всеки ден, в който тол системата не влиза в действие, е загуба за българските пътищата, но си е чиста печалба за фирмите, коментира в отговор на въпрос председателят на АПИ. Той заяви, че амбициите на агенцията са системата да влезе в сила дори и от средата на 2017 г.

По повод проблем с недостиг на месечни винетки Лазаров информира, че в четвъртък ще бъдат отпечатани нови 20 000.

Изпълнителният директор на КСБ Иван Бойков прогнозира, че тази година строителните обеми ще достигнат 5-6 млрд. евро, което означава съкращаване на работници.
Преди два месеца изискахме от всички оперативни програми информация за тази година какво предстои - техническа помощ и проектиране, а търгове за строителство почти няма, като изключение е АПИ, отбеляза Бойков и напомни, че в предходни години строителните обеми са били между 6 и 8 млрд. евро. Частните инвестиции са на нивото от миналата година, допълни той.

От бранша възлагат надежди на отварянето на оперативните програми в селските райони, новата организация на обществените поръчки, задължителна по новия закон, на продължаващо стабилното управление на страната и да няма сътресения през следващата година на инвестиционните програми и строителството.


*Лот 3.1 на автомагистрала "Струма" е с дължина от 12,6 км и включва участъка от Благоевград до Симитли, заедно с тунел "Железница" с приблизителна дължина от два километра.

За Лот 3.2, включващ трасето през Кресненското дефиле, се проектира алтернативно трасе на варианта за дълъг тунел през дефилето.

Лот 3.3 обхваща участъка от град Кресна до Сандански и е с дължина 23.6 км.