До 2 години пътуването с влак от София до Варна през жп възел Карнобат ще се осъществява за 4 часа. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията в оставка Росен Желязков при откриването днес на обновената жп гара Карнобат. Той допълни, че това ще е възможно след модернизацията на жп линията Карнобат-Синдел, която вече е в ход.

Вижте снимки >>

Новото здание на жп гара Карнобат, заедно с изграждането на железен път и телекомуникации, са резултат от последователна реформа и обновяване на железниците у нас, каза министър Желязков.

Реконструкцията на гаров комплекс Карнобат е част от по-мащабен проект, който включва още жп гарите Подуяне, Искър, Казичене, Стара Загора и Нова Загора. Министър Желязков заяви, че скоро предстои за стартира модернизацията на жп гарите в Нова Загора и Айтос. Той припомни, че до момента са обновени редица приемни здания, в т.ч. Централна гара-София и жп гара Подуяне.

По думите на транспортния министър в новия програмен период са заложени огромни средства за жп инфраструктура и са дефинирани ясни проекти и срокове. По Плана за възстановяване и устойчивост една от предпоставките за подбор на проекти е тяхната готовност за незабавна реализация, коментира Желязков.

Осигурили сме финансиране на редица проекти в Северна България, свързани с дигитализация, телекомуникации, развитие на интермодални връзки, заяви министърът и допълни, че това говори за добра организационна и проектна готовност на "Железопътна инфраструктура".

Вчера стартирахме коловозното развитие на Централна гара-София, а в ход е модернизацията на жп връзката със сръбска граница. В новия програмен период предстои да бъде изградена и жп свързаност с Република Северна Македония, обясни министър Желязков.

Ремонтът на колозите на Централна жп гара София

Снимка: БТА

Проект "Реконструкция на гаров комплекс Карнобат" е на стойност 4,1 млн. лева, осигурени от Оперативната програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020. Той включва пълно архитектурно обновяване на сградата и прилежащите пространства, изграждане на съвременни системи и инсталации, и равнопоставен достъп за всички граждани.

Министърът на транспорта в оставка Росен Желязков откри днес обновената жп гара Карнобат

Снимка: МТИТС

Нови четири локомотива Смартрон вече са в движение

Нови четири локомотива Смартрон бяха доставени и от днес са включени в съставите на влакове, които пътуват по основните дълги дестинации в страната. С новодоставените локомотиви БДЖ вече разполага с 10 Смартрона, с което ДЗЗД "Сименс Трон" изпълни предсрочно заложените в договора срокове за доставка, съобщиха още днес от превозвача.

Снимка: БДЖ

Останалите пет локомотива, които трябва да бъдат на разположение на БДЖ до края на годината, най-вероятно също ще пристигнат преди края на посочените срокове, благодарение на което дружеството ще разполага по-рано с необходимия ресурс за изпълнение на Графика за движение на влаковете.

След като през май 2020 г. беше решен проблемът с недостига на вагони, от април тази година вече е преодолян и трайният недостиг на локомотиви. Чрез наличието на достатъчен подвижен състав ще бъдат редуцирани системните закъснения и отмяната на влакове подари съществуващия досега недостиг, посочват от компанията.

Локомотивите Смартрон, с които БДЖ вече разполага, се движат в съставите на влакове по направленията София-Бургас-София, София-Варна-София, София-Свиленград-София и София-Кулата-София.

Нови четири локомотива Смартрон вече са в движение

Снимка: БДЖ

Новите четири локомотива ще носят имената на поредните български владетели, които са княз Борис I, цар Симеон Велики, цар Петър I и цар Самуил. Всеки един от тях разполага със специфичен QR код, при сканирането на който чрез мобилно устройство се появява информация за историята на владетеля, на когото е наименуван локомотива. Друга интересна подробност е, че на челото на всеки Смартрон е изобразена по една буква от глаголицата, което е своеобразен начин за популяризиране и съхранение на българските ценности и богата история.