Автосалонът във Франкфурт под светлините на прожекторите
Автомобилното изложение във Франкфурт отвори днес врати за журналисти, а от 16-и до 24 септември ще бъде отворено и за широката публика.
Организаторите се надяват да обърнат страницата, като се съсредоточат върху по-чистите автомобили на бъдещето. Експертът в автомобилния сектор Щефан Брацел обаче очаква настроението на тазгодишното 10-дневно изложение да бъде смесено.
От една страна автомобилният сектор се радва на най-добрата си година що се отнася до продажби и печалби, но от друга се чуди какво ще се случи в бъдеще, казва Щефан Брацел от германския Център за управление на автомобилостроенето (CAM).
Дизелът и вредните му емисии са в центъра на разгорещени дебати точно сега, особено в Германия, създавайки проблем за имиджа на целия сектор, допълва той.
Германският канцлер Ангела Меркел, която се стреми да спечели четвърти мандат на изборите на 24 септември, ще открие официално 67-ия Международното автомобилно изложение ИАА (IAA), което обещава да бъде още по-политически заредено, отколкото предишните години.
Меркел заяви, че е ядосана от схемата за манипулиране на данните на дизеловите емисии, но тя също така подходи внимателно, за да не демонизира един сектор, който е гръбнак на германската икономика и дава работа на над 800 000 души.
В неотдавнашно интервю Меркел отбеляза, че дизелът и двигателите с вътрешно горене ще продължат да съществуват още много години.
Други страни обаче не са толкова сигурни. Франция и Великобритания обявиха планове да спрат продажбите на нови дизелови и бензинови автомобили до 2040 година, за да намалят вредните емисии.
Производителите на коли по света отговарят на предизвикателствата, като насочват усилията си към електромобилите и безпилотните автомобили, включвайки се със закъснение към надпреварата, подета от Тесла (Tesla).
Преди началото на изложението, което се редува с автосалона в Париж, германският производител на луксозни автомобили Бе Ем Ве ( BMW) и британският Ягуар Ленд Роувър (Jaguar Land Rover) станаха най-новите производители, които обещаха електромобили или хибриди при всичките си марки през следващите години.
Във Франкфурт посетителите на изложението ще имат възможност за видят отблизо първия електрически Мини (Mini), Фолксваген планира да представи обновен концепт на самоуправляващия се Ай Ди Крос (ID Crozz), а Даймлер (Daimler) се надява да предизвика възхищение с хибрида си Мерцедес - Ей Ем Джи (Mercedes-AMG).
Вижте снимки >>>
Изложението обещава много и при традиционните автомобили, включително градските високопроходими коли.
Въпреки цялата шумотевица, колата, за която най-много се говори, Модел три (Model 3) на Тесла (Tesla) - очевидно отсъства от изложението.
Автомобилът, целящ да бъде първият електромобил за масовия потребител е с начална цена 35 000 долара (29 000 евро) и пробег на батерията 354 километра.
Не сме традиционен производител на автомобили, коментира отсъствието си Тесла.
Има и други забележими отсъствия на изложението: Фиат Крайслер (Fiat Chrysler), Нисан (Nissan), Пежо (Peugeot) и Волво (Volvo). Тези компании търсят по-иновативни и по-евтини начини да се ангажират с клиенти, отбелязва АФП.
Автосалоните, както и самите коли, трябва непрекъснато да се обновяват, посочи ръководителят на Асоциацията на автомобилостроителите в Германия (VDA) Матиас Висман.