"Еднодневни винетки няма никъде в Европа. Еднодневната винетка означава, че един човек ще отиде за един ден, ще си свърши работата и ще се върне. Тази еднодневна винетка ще бъде на цена, която е несъпоставима с едноседмичната, защото имаме разходи по създаването на винетката, обработката", каза Станислав Иванов от ГЕРБ, зам.-председател на комисията по транспорт, председател на комисията, създадена, за да провери сигналите на гладуващия Николай Колев - Босия. Той е и един от вносителите на промените свързани с винетките.

Според Иванов уикенд винетката ше е за 3 дни, но тепърва ще се уточнява цената и времето за което ще важи.

По думите му пътищата, които ще обхване тол системата са предмет на доклада на Световната банка, но засега са автомагистралите, първи и втори клас пътища. За трети клас също могат да бъдат включени.

Според Иванов в момента един транзитно преминаващ камион през България, плаща 12 евро. В Европа, в най-близките до нас страни плащат от 60 евро нагоре. Това означава, че ще се събират едни суми от 600-700 милиона нагоре, които ще спомагат за ремонта на пътищата, защото в момента се събират около 200 милиона - крайно недостатъчна сума за ремонта и поддръжката.

Поради тази причина решихме да въведем тол системата, която ще засегне товарните камиони и автобусите. По никакъв начин няма да засегне леките автомобили. Говорим за над три тона и половина - те ще бъдат засегнати. Ще плащат различна цена в зависимост от пробега. Останалите автомобили под 3,5 тона ще ползват електронна винетка. Много по-лесно ще бъде. Няма да имат право дори контролните органи да проверяват стикери и касовата бележка. Който има винетка спокойно може да пътува по пътищата", обясни депутатът.