Валери Симеонов обвини братята Домусчиеви, че нарушават приватизационния договор, уволняват хора и режат кораби на скрап.

Горд съм, че в годините на най-тежката криза в морската индустрия, успяхме да спасим от фалит БМФ. Украинският, румънският и други големи флотове фалираха, а ние ще празнуваме 125-годишнина с една модерна и обновена флотилия. Костваше ни много усилия, нерви и притеснения, но устояхме.

Благодарение на всички колеги - администрация, капитани, механици и моряци. С много работа ни очакват бъдещи успехи. Злобарите няма да ни липсват.

Неизбежно е, завистниците винаги ще бъдат около нас, те са навсякъде. Няма да ни попречат да продължим да се развиваме!


Ръководството на "Параходство Български морски флот" ЕАД също  разпространиха декларация до вицепремиера Валери Симеонов по повод неговата идея за разваляне на сделката за параходството с „КЕЙ ДЖИ МАРИТАЙМ ШИПИНГ“ АД от 2008 г.

"Приватизацията на БМФ е осъществена през август 2008 г. и е единствената приватизация в историята на България след промените, при която купувачът е задължен да изпълнява толкова сложен комплекс следприватизационни задължения за период от 10 години след датата на приватизация.

Само за сравнение следприватизационния контрол на задълженията на електроразпределителните дружества е с период от 3 години, на България Ер е 5 години, на Параходство българско речно плаване – 5 години и т.н.", пише в декларацията на Моряшкия синдикат.

"След приватизацията бяха предприети мерки за оздравяване на фирмата в условията на невиждана и безпрецедентна по дълбочина криза и най-ниските в историята на корабоплаването нива на фрахтовия пазар.

Старите кораби се подменяха с нови по-модерни и ефективни. Средната възраст на корабите от 29 години беше намалена на по-малко от 10 години. Държавата продаде 70 % от БМФ за 440 милиона лева, а стойността на активите и корабите само три месеца след приватизацията намаля 10 пъти поради световната криза в корабоплаването.

Девет години след приватизацията бе построен и закупен един цял нов флот на стойност 570 милиона и предстоят инвестиция от още над 200 милиона през тази и следващата година /корабите вече са договорени и се строят/", заявяват още от синдиката.