Това коментира пред „Хоризонт” транспортният министър Александър Цветков. България е изпратила в ЕК всички документи за щетите. До момента те са 13 милиона и 500 хиляди лева, поясни Цветков.

На 18 февруари ЕК ще приеме решение за следващите действия и евентуалното завеждане на иск в съда в Люксембург от България срещу Гърция, съобщи той. Съдът в Люксембург ще отсъди, евентуално, едно нарушение на Гърция със съответната глоба или санкция, но истинските компенсации за българския бизнес много по-лесно могат да дойдат по линия, съответно, на директни искове срещу Гърция от страна на българските предприемачи и на българския бизнес., обясни Цветков.
 
Министърът каза още, че са ускорени процедурите по някои от големите инфраструктурни проекти, които ще се изграждат с европари по Оперативна програма „Транспорт”. Това е най-големият жп проект в България – за реконструкцията на жп линията Пловдив – Бургас, която ще бъде реконструирана за движение със скорост 160 км/ч.

Речната комуникационно-информационна система по река Дунав също е сред проектите, както и магистрала „Тракия”.

По думите на Цветков най-големият проблем са процедурите по отчуждаване и затова, според него, трябва да има отделна процедура за отчуждаването на частни земи за големи инфраструктурни обекти.

По същата тема секретарят на Съвета за управление на еврофондовете Юлиана Николова заяви, че се полагат усилия да бъдат ускорени някои от големите инфраструктурни проекти, по които има опасност от забавяне. Николова допълни, че се разчита на подкрепата на парламента по отношение на процедурите за отчуждаване на частните земи, върху които трябва да се извършва строителство.
Трябва да бъдат защитени частните интереси, но и да не се загубят европейски пари, само защото процедурите по отчуждаване на терени са се проточили години, заяви Юлиана Николова.