Той подчерта, че държавата е в невъзможност да наложи каквито и да е санкции на турската фирма, изпълнител на проекта – „Мапа Дженгиз”. Прекратяването на договора за строителството на автомагистрала "Люлин" също е невъзможно. Това би означавало финансирането от Брюксел да отпадне. До три седмици трябва да бъде изготвен и подписан анекс към договора за магистралата, с който да бъдат договорени нови финансови условия между държавата и изпълнителя, предаде БГНЕС.

„Мапа Дженгиз” е спазила срока, който премиерът Бойко Борисов й даде за представяне на подробен график за изпълнението на АМ „Люлин” и е направила това още вчера. Плевнелиев подчерта, че магистралата трябва да бъде построена до края на тази година, като в анекса ще бъдат разписани задълженията на „Мапа Дженгиз” и неустойките за двете страни по договора. В момента се прави анализ на договора, подчерта министърът.

По отношение на качеството на магистралата ние сме безкомпромисни и ще бъдем такива, категоричен бе той. Регионалното министерство има притеснение относно сертификатите и качеството на материалите, използвани за изграждането на АМ „Люлин”, като в момента тече независима експертиза която ще установи дали има нарушения за изискванията за качество. Плевнелиев подчерта, че досега не е правена подобна проверка, а в момента тя се прави от една лаборатория и от един независим институт.

Вижте видео от изявлението на министър Плевнелиев