Това се посочва в съобщение на ЧЕЗ. Удължават се сроковете за претендиране на обезщетение от страна на потребителите при продължително нерегламентирано прекъсване на тока и неспазване на сроковете за възстановяването му по вина на компанията от 30 на 90 дни.

Съобщенията, изпращани до потребителите, задължително ще съдържат клиентския номер на потребителя, количеството електрическа енергия за отчетния период, продължителността на периода, цената за снабдяване, цената за разпределение, дължимата сума за отчетената електрическа енергия и дължимата сума за извършения пренос на тази енергия по разпределителната мрежа, акциза, добавката за зелена енергия, дължимия данък върху добавената стойност (ДДС), както и периодите на плащане и следващо отчитане.

В съобщенията задължително ще се посочва и срокът, след изтичането на който продавачът може да преустанови електрозахранването на потребителя.

Изменението на друг текст от Общите условия на "ЧЕЗ Разпределение България" цели съкращаване на сроковете за възстановяване на снабдяването с електрическа енергия, което ще става и в неработни дни.

Ако потребителят възразява писмено срещу сметката си за ток, то от дружеството нямат право да прекъсват захранването. За такава промяна в Общите условия на електроразпределителните дружества настоя вчера ДКЕВР. Когато дружеството е надвзело суми, то те трябва да бъдат върнати на потребителите заедно със законовите лихви, а не с основния лихвен процент (ОЛП), посочиха от ДКЕВР. (Законовата лихва е ОЛП+10 - бел.ред.), поискаха от регулатора.