Това заяви регионалният министър Росен Плевнелиев, цитиран от "Фокус".
Лот 2 обхваща участъка Стара Загора-Нова Загора и е с дължина 31,8 км, като прогнозната му строителна стойност е 96 милиона евро.

Осем са кандидатите, които подадоха тръжни документи, стана ясно вчера, а днес обявиха имената им. Това са турската компания „Доуш”, австрийската „Щрабаг”, Консорциум „Български автомагистрали” („Главболгарстрой „ и Автомагистрали „Черно море”), гръцката „Терна ле”, „Алпине холдинг пътища”, „Обединение магистрала Трейс”, гръцката „Актор”, Дружество по ЗЗД Конструктор „Тракия”.

„Създадели сме всички необходими предпоставки за честно състезание. Комисията включва представители на различни министерства, в т.ч. Министерски съвет, МРРБ, МФ, МТИТС, АОП, АПИ и др. Наблюдатели са Асоциация прозрачност без граници, браншова организация Камара на строителите и др.”, обясни министърът.

Взели сме всички мерки за сигурност, увери още той. Ден, след като се отворят техническите оферти, те ще бъдат транспортирани в Министерството на отбраната, където в специална зала с мерки за сигурност – такива, каквито са в НАТО, комисията ще работи абсолютно необезпокоявано, без мобилни телефони и при пълна независимост.

Ценовите оферти ще бъдат затворени в специални пликове, със специални восъчни печати. Те ще бъдат пренесени в специален сейф в Министерството на отбраната. Всичко ще се заснема с видеокамера, независими медии ще наблюдават процеса. Целият процес ще бъде документиран и от нотариус. Ще има охрана, ключовете от сейфа с офертите ще бъдат съхранявани в специална зона, където съхраняват ключовете на МО.
Идеята е комисията да работи в БНБ е отпаднала, защото централната банка е символ на независимостта в България и трябва да е независима от организираните от правителството търгове, обясни Плевнелиев.

Офертите са на водещи компании от региона – хърватски, гръцки, турски, български, като част от тях са обединени в консорциуми, а други участват самостоятелно, обясни министър Плевнелиев, цитиран от "Фокус".

„Надявах се да имаме между 10 и 15 подадени оферти, но имаме осем оферти и това е добър резултат”, коментира той. 66 броя бяха закупените тръжни документи. Оказва се, че са купени документи с проучвателна мисия, обясни министърът.
„Дълбоко съм убеден, че водещи европейски компании наблюдават с внимание нашата тръжна процедура и документация и в следващите процедури за лот 3 и лот 4 ще участват”, каза той. Поставените условия за търга защитават максимално държавата и част от компаниите са преценили степента риска.

До месец и половина комисията трябва да избере изпълнителя, подал най-добрата оферта. На 3 май по план се предвижда да започне строителството на участъка.

Процедурата за лот 3 ще бъде стартирана до края на януари, а за лот 4 - до края на февруари. Месец и половина по-късно се очаква да започне строителството на лот 3, т.е. средата на юни, а за лот 4 – в края на юли. Строителното разрешително за лот 2, 3 и 4 трябва да е готово до края на април.