Това каза Румен Драганов, директор на Институт за анализи и оценка в туризма, предаде Агенция „Фокус”. Това се дължи на факта, че в края на 2009 година над 700 хотела бяха обявени за продан. Така прогнозираното от Института за анализи и оценки в туризма свиване на пазара на туристически услуги е в рамките на 20%

Общо взето хотелите не намират купувачи и няма да могат да работят адекватно, тъй като няма как да бъдат позиционирани в условия на криза на вътрешния и международен пазар”, посочи Драганов. Той каза още, че тези хотели имат няколко недостатъка – единият е липса на вярна икономическа преценка и обосновка, липса на подготвени кадри и ситуиране на неправилно място.
„Те не излязаха през 2009 година и това ще свие пазара на предлаганите легла. Някои от тях правиха опити да излязат на пазара, но не успяха”, каза още Драганов.