45 % от осигуряващите заетост, участвали в изследването на най-големия сайт за осигуряване на работа в Съединените щати, CareerBuilder.com споделят, че използват сайтовете за социални контакти в търсене на кандидати за работа, което повече от два пъти над 22-та %, които са признали, че правят същото година по-рано. Други 11 % заявяват, че планират да започнат да използват за “скрийнинг“ на най-добрите кандидати въпросните места в мрежата. Феноменът се обяснява с все по-разширяващото се присъствие на споменатите сайтове. Компанията, осъществяващо проучването, препоръчва на търсещите работа да бъдат много разумни по отношение на информацията, която качват онлайн. CareerBuilder твърди, че от провеждащите дискретен анализ на профилите на евентуални избраници за дадена позиция 29 % се спират на Facebook, 26 % предпочитат LinkedIn, докато 21 % проверяват в MySpace. 11 % отиват още по-далеч, четейки блогове в мрежата, 7 % - микроблогове като Twitter. 35 % от участвалите в проучването откровено признават, че са открили съдържание в социална мрежа, което ги е накарало да се откажат от кандидат, към когото са проявили интерес. Примерите включват “провокативни или неподходящи фотоси или информация“ или признания за алкохолна или наркотична употреба. Други “разочароващи“ фактори са лоши изказвания по адрес на предишен работодател, колеги или клиенти, лоши комуникативни умения, дискриминационни коментари, лъжи по повод квалификацията или споделяне на конфиденциална информация за бивше работно място.
Все пак, отбелязва проучването, не винаги информацията, достъпна на профилите в социалните мрежи, е негативен фактор при вземането на решения за евентуално назначаване. 18 % от работодателите споделят, че са открили съдържание, което ги е подтикнало да предпочетат въпросния кандидат.