Освен Луфтханза, протестът ще засегне и нейните филиали Джърмануингс (Germanwings) и Луфтханза карго (Lufthhansa Сargo).

Това е най-голямата стачка в историята на германските авиолинии и ще струва на авиокомпанията десетки милиони евро. Единствено сравнение може да се направи със стачките на разтурената италианска авиокомпания Алиталия (Alitalia) през 2008 година и Сабена (Sabena) през 2001 година, когато и двете бяха на ръба на фалита, а така също и стачката на авиодиспечерите във Франция през 2001 година, която прикова на пистите по-голямата част от самолетите във Франция, отбелязва ДПА.
В Луфтханза работят 4500 пилоти. Техният профсъюз Кокпит (Cockpit) през май поиска увеличение на заплатите с 6,4 на сто и обещание да няма съкращения, както и да не се прехвърлят дейности на подизпълнители с по-евтина работна ръка.

Опитните пилоти в Луфтханза получават между 110 000 и 250 000 евро годишно.
Ръководството на авиокомпанията, която се опитва да избегне стачката, предложи на пилотите гаранции за работните места до 2012 година, ако се върнат на масата на преговорите, предаде Асошиейтед прес.

Вчера германската авиокомпания „Луфтханза” отмени две трети от своите полети, поради стачка на пилотите, насрочена за 22-25 февруари. На сайта на авиокомпанията ще бъдат публикувани всички промени в разписанието на полетите,свързани с протестните акции.
Предвиждат се протестната акция да донесе на авиокомпанията милионни загуби и да засегне не само пътническите, но и товарните полети.