Могат ли новите учители да трансформират България?
Какви трябва да бъдат промените в образованието
Ще бъде ли образованието приоритет на бъдещото редовно правителство, ако то въобще скоро бъде гласувано? Отговорът е по-маловажен, от отговора на въпроса какво всъщност трябва да включва този приоритет.
Новият епизод на подкаста на Dir.bg "Trendy" опитва да даде някои посоки за размисъл, на базата на вече успешни примери - тези на учителите от "Заедно в час". Следвайки вярата, че всяко дете в България трябва да има достъп до качествено образование, организацията от години успява да изпрати обучени, нови учители в различни населени места в страната, които да променят хода на събитията за добро.
В аудиото тук можете да чуете изпълнителния директор на фондацията Траян Траянов, който разказва за свършеното, за проблемите и възможните решения.
Последвайте ни в: Spotify - Google Podcasts - Anchor - Breaker - Pocket Casts - RadioPublic
Проблемът с българското образование често е сочен като проблемът на проблемите, който стои в генеалогията на повечето български несполуки. От друга страна, политическата риторика често съдържа образованието като водещ приоритет. На хартия. На практика обаче, оказва се, че досега, всяка година, почти половината ученици, които завършват среден образователен курс, са функционално неграмотни. Тоест, четат, но не разбират смисъла на прочетеното.
Светът отдавна е формирал достатъчно ефективни форми на образование, например финландския модел, които са ясна и доказана рецепта за просперитет. Какво обаче е възможно в България? Какви са необходимостите на учениците? От какви 18-годишни личности има нужда страната ни? Как те се подготвят за живота? Каква е ролята на учителите в този процес?
А вие, какво смятате, че трябва да се промени в българското образование?
Последвайте ни в: Spotify - Google Podcasts - Anchor - Breaker - Pocket Casts - RadioPublic