В новия епизод на подкаста "Trendy" се обсъжда спецификата на президентските речи. Съпоставя се българския политически контекст със световната практика за писане на политически речи. Дават се примери за това какво прави една президентска реч успешна.

Подкастът започва с история от 25 декември 1932 година, Коледа, когато крал Джордж V прави публична реч от "своя дом и своето сърце". Реч, която достига до 20 милиона души и която, оказва се, е писана от популярния писател Ръдиард Киплинг.

Ценността и силата на думите е фокус на разговора, който можете да чуете в аудиото.

В него например се припомня, че от метафората "дързостта на надеждата" израстват речите и посланията на първия президент на Чехия Вацлав Хавел, след които пък се променя Източна Европа.

С професионалната си позиция и възгледи в това издание на "Trendy" се включва Георги Стайков, доктор на филологическите науки, съавтор на книгата "Моделът на успеха 22 или как да успяваш в България" и водещ и сценарист на предаването "Урок по родолюбие", излъчвано по БНТ.

Той съпоставя писането на политически речи на различните световни лидери и обяснява как конструкциите на президентските речи въздействат на хората.

"Когато думите започнат да означават нещо - ще имаме всичко", казва експертът относно българския контекст. Според него в общественото пространство в България липсва "политически език, който лекува".

Още в епизода:

- Защо речите на българските президенти са бедни на метафори?

- На кого е думата "перестройка", оказва се, не е измислена от Михаил Горбачов?

- Кое е общото между речите на президентите Джон Кенеди и Вацлав Хавел?

- Каква е разликата между писателите на речи и референтите?

- А вие какво мислите за публичните изказвания на кандидатите за президенти в България?

Снимка: iStock by Getty Images/Колаж: Петя Александрова, Dir.bg

Последвайте ни в: Spotify - Google Podcasts - Anchor - Breaker - Pocket Casts - RadioPublic