Барбенхаймер срещу Опенхарби
Мъжкото и женското, според кино феномените "Опенхаймер" и "Барби"
За първи път в историята два филма едновременно минаха над 100 милиона долара за първата седмица на своята премиера - "Барби" на режисьорката Грета Гъруиг и "Опенхаймер" на режисьора Кристофър Нолан. "Женски" филм и "мъжки" филм. За играчките на жените - куклите и за играчките на мъжете - оръжията. Homo ludens играе тези игри на привличане и отблъскване вечно. В определен контекст те са "война между половете", в друг реална война с хиляди жертви и дългосрочни последствия. Новият епизод на подкаста на Dir.bg "Trendy" обсъжда взаимоотношенията между половете и ролите на мъжете и жените според новото кино.
Според режисьора Димитър Радев, филмът "Опенхаймер" предлага психоаналитичен процес, в който "зрителят е в ролята на анализиращия, а Килиън Мърфи/Опенхаймер, е на ложето и ние опитваме да влезем все по-дълбоко през тези три часа в неговите мисли и чувства".
"От психоаналитична, маркетингова, философска, психологична и културологична гледна точка филмът е много добре проектиран" - казва още режисьорът.
Още в подкаста:
-
За преосмислянето на ролите на мъжете и жените;
-
За психоаналитичния заряд на "Опенхаймер".
Последвайте ни в: Spotify - Google Podcasts - Apple Podcasts - Anchor - Pocket Casts - RadioPublic