Зрелостниците писаха по "Приказка за стълбата" на Христо Смирненски на матурата по БЕЛ
"Цената на компромиса" е темата за интерпретативното съчинение по произведението, а зрелостниците, избрали да пишат есе, разсъждаваха върху "Мълчанието - сила или слабост"
Обратно в новинатаКоментари - Зрелостниците писаха по "Приказка за стълбата" на Христо Смирненски на матурата по БЕЛ | Днес.dir.bg
Коментари
Ах, летете ескадрони - какво учи младия българин, пролетарски поет. Чакайте да станете богати и младите да живеят в България.
По изключение се сещам общо за какво е. Като за политиците и как се откъсват от реалността с всяко стъпало и самозабравят. Но сега на матура по български не знам дали и тройка ще успея да постигна. ;) Тъпото е например някой като Айнщайн, да не го пуснат, защото няма дар слово. Трябва да се учи практично като граматика. Дар слово не знам дали и на 3% от завършващите ще им трябва в работата. Разни журналисти и така нататък.
щеше да има матури но ги отмениха изненадващо. Оказа се, че били незаконни. Беше голям кеф. Така се отървах от ужаса да пиша перверзни съчинения за малоумни, световно-неизвестни автори. Така от гимназията останах с приятни спомен, как мачках съученичките. Ох спомени.. ДГД МОН и всички търгаши от образователната система! Матурите си ги приберете там, където слънце не изгрява!
В "Приказка за стълбата" не става въпрос за ескадрони, а за нещо друго, над което не е зле децата да помислят.
Колегата Айнщайн е трябвало да пише научни статии, за които дар-словото се е оказало, че не е излишно...
45 години комунизъм. Гео Милев, Смирненски, македонеца,бомбаджия и руски платен шпионин Вапцаров. Няма отърване от тия графомани и словестните им излияния. Може и Пеньо Пенев и Цола Драгойчева да включат.
България е тоталитарна страна с абсолютно корупция и диктатура. Не знам защо Европейски съюз не ви изгони за да може да има поне едно свободно място в света дето човек може да отиде.
В България до Европейския съюз такива страни не мога да остават вътре вътре в един демократичен и развит свят.
Всеки трябва да е чел и препрочита Приказка за стълбата от Христо Смирненски!! Това е уникална,Световна творба за смъртоносната цена на Компромиса и предателството срещу Своите хора Морала си,Общите ценности! ... Приказка за стълбата е кратък преразказ на Библията!
"Приказка за стълбата" трябва да бъде настолно четиво за управляващите. Неслучайно мотото на файлетона е "Посветена на всички, които ще кажат: "Това не се отнася до мене!!". Уникално произвадение , актуално и днес, 100 години след неговото създаване. Няма да Ви навреди, ако го прочетете. Смирненски е писал не само за червените ескадрони, но и за "жълтата гостенка".
Така е, Българко, за закриване е. Явно не е успяло да ви научи, че само с главни буквине се пише. Започваме да го закриваме.
Ролята на дявола винаги се изпълнява от дявола. А в ролята на "принца" може да видите много истерясали персони.
ЕС никога няма да ни изгони, защото ни прие с договор. Освен това, правихме реформи, за да станем член. Време е вие да се откажете!
Значи аз искам да се занимавам с електроника и машини обаче трябва да пиша за Смирнрнски какви бръмбари имал в главата. Е затуй пишман ресторантьори нареждат на сервитьорите си да тръшкат пепелници на масите в заведенията за хранене.
Произведение, което възпита поколения българи, че плебеят е такъв по рождение! Не господа! Да си плебей, да си роб, това са лични избори, независещи от външни фактори. Някои са роби и плебеи в царски дворци, други са свободни и възвишени и в най-мрачната тъмница.
Ами искам да можеш да правиш разлика между талант и всичко останало. Да ти го обясня ли - това, че на някого политическите, или културните, или религиозните и т.н. убеждения не пасват на твоите, не влияе на това дали въпросния човек има талант, в случая литературен, че сме на тая тема. дискриминация, нещо, а?
Ето Посвещението на Приказка за стълбата: .... "Посветено на всички, които ще кажат: «Това не се отнася до мене!».
Господинчо, а ти си изкачил Стълбицата на Смирненски и се изживяваш като ПРИНЦ по РОЖДЕНИЕ.
Зрелостниците пишат по темата, а ВСИЧКИ в НС и МС отдавна Я ИГРАЯТ! А всички НИЕ ПЛАЩАМЕ СМЕТКАТА и блеем и само мрънкаме! (последното вече е по Хъшове на Христо Ботев)
към истинските Българи подбрали Темата! Явно още не са „изкачили стълбата“ или вървят по друга стълба (ако това е така – Поклон)
само че в днешно време стълбата на дявола се е превърнала в голям, модерен и бърз ескалатор
„лекия“ намек“ в поста ти? Надявам се не бъркаш Смирненски с Вапцаров, респективно „Приказка за стълбата“ с „Писмо“.
Аха да има матури и ги отмениха в последният момент. Някакви пичове осъдиха МОН и се оказа, че са незаконни. Така пропуснах кефа да пиша съчинения за разни графомани, или по-лошо да давам пари за часни уроци на търгаши. Българската литература приключва след Яворов ,Вазов и кръга мисъл. Тези след това бе са писатели а драскачи. Иначе, след 34 години свобода, още си учим комунистическите утрепки. Цола Драгойчева кога ще я учат? Пеньо Пенев?
Аз искам да правя кариера в гей фистинг порното, як кур и здрав гъз искат. За кво ми е да пиша какво е искал да каже тоя писар в някоя от пиянските му вечери.
Повечето хора коментират темата и творбата за интерпретативно съчинение само като проблематика. Да, актуално е и има много различни аспекти за разсъждение. То е и много благодатно за коментар на символика, на изразни средства, жанрова специфика, образност, послания... Освен това е нужно да се съобрази структурата на съчинението - текст разсъждение. Трябва да се заяви ясна теза, която да се докаже, защити с подходящи размисли и аргументи, извлечени от текста и от други източници, опит. Правопис, пунктуация, смислова цялост и завършеност на изложението...оценката е комплексна. Който е учил, или е слушал в часовете на даровити учители, ще пише смислено. И есе не се пише лесно, ако се съблюдават всички изисквания. Това е ясно - в часовете по БЕЛ се упражнява и усвоява. Никой не коментира другите модули. Там има елементарни задачи от изучавани правописни, граматически, пунктуационни, лексикални правила и особености. Литературните въпроси също са лесни, достъпни за учениците, познаващи творбите. Обаче...кой ги измисля вече няколко години онези задачи, които са свързани с диаграми, графики, чертежи за съпоставка с текст, изводи и разсъждения, които нямат нищо общо нито с граматика, нито с литература, нито с развитие на речта, нито с някоя изучавана в часовете по БЕЛ тема от годишните разпределения на учебен материал. Само е загуба на време от заявените минути за модула. Колко пъти трябва се прочете непознат дълъг текст и да се търси вярно или невярно твърдение. Какво се проверява с такава задача? Затова пак няма да има отлични оценки на деца, които през годините са доказали знания и умения по предмета. Затова ще продължава търсенето на частни уроци. Не го разбирам това разминаване между програмния материал в училище и някои задачи от изпитния формат.