Некачествен ремонт е причина за падането на асансьора убиец

Некачествен ремонт преди 3 години от фирма "Витоша Лифт" е причина за падането на асансьора в София, при което загина жена. Вместо 4, асансьорът е имал 2 въжета

Обратно в новината

Коментари - Некачествен ремонт е причина за падането на асансьора убиец | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Децата ни не ядат асансьори, моля Ви да не ни занимавате с това.

Фирмата - на съд, изземване на активи и имущество, разпродажба и компенсация до стотинка за семейството! Иначе - пак Терминал 2!

В тази сфера цари пълно безхаберие - кой ремонтира, кой "поддържа", кой контролира, кой узаконява... За един автомобил се преминава на по-стриктна проверка отколкото при асансьорите. Къде е чек листа след ремонта, кой е подписал протокола след ремонта и кога и от кого е заверявана контролната книга? КОЙ?

В БГ има около 130 фирми за технически надзор. За 8 месеца тази година са проверени 1860 асанссьора, което прави по 1.8 асансьора на месец на фирма. Нямам думи!!!!!

Всичко в наши дни се прави само за пари и заради пари. Ремонт се осъществява, ама с най-долнопробни материали (за отбиване на номера и защото обикновено плащащият не може да си позволи да плати много големи суми), а когато става дума за "платежоспособни" фирми, ремонтът се прави така, че след известно време пак да се наложи ремонт - колкото по-често, толкова повечко доходи капят. Това е истината за държавата ни. А за контрол - забравете! Проверяващите и те са със заплати, които не им стигат! Въртим се в омагьосан кръг, от който няма да излезем докато виновните не ги заболи - или чрез солени глоби, или като бъдат лишени от правото да упражняват "професията" си!

Четейки коментарите и тези засягащи персоналната "отговорност", неволно асоциирам с друг тежък проблем в БГ: а колко от вас шофират в населени места с 50 км/ч, или с 30 км/ч на пешеходните зони и/или въобще спазват ограниченията (правилата) по пътищата? Знаем какви са трагичните последствия.

humfry

"Експерт: Проверките на асансьорите са формални. Куцо, гърбаво и сакато са с лиценз... На всеки 10 дни трябва да се прави проверка за безопасността на асансьорите. В много случаи обаче, тази проверка се прави само формално. Това каза Стефан Цанков - председател на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор, съобщи Дарик. Цанков изтъкна, че е нужна промяна на законодателството, както и на наредбата за лицензиране на фирми в сектора, защото при сегашните условията не може да има качествен контрол на фирмите за техническа поддръжка на асансьори. Стефан Цанков беше категоричен, че заложените в закона срокове за техническа проверка на асансьорите се спазват. Има изключителен формализъм в това, което се прави. Нееднократно сме алармирали - няма ограничения за броя на проверявани асансьори. Има и хора на преклонна възраст, които проверяват" по 4000-5000 асансьора и ние законодателно не можем да ги ограничим. Другият проблем е фирми, на които сме им отнели лиценза - от началото на годината сме отнели лиценза на около 80 фирми, на следващия ден те си подават наново документите и ако те са изрядни, ние не можем да им откажем да им дадем отново лиценз. Даваме лиценз на куцо, гърбаво и сакато - по сегашното законодателство ние не можем да им откажем". Цанков каза, че Агенцията не може да върши работата си ефективно, защото законът не го позволява и самите служители не са доволни от това, което правят. През март Държавната агенция за метрологичен и технически надзор е внесла предложения за промяна на закона: Да има индивидуална отговорност за техниците, за да можем да ги лишаваме от право за упражняване на дейност, когато те са извършили определено нарушение, не си спазват задълженията. В момента ние не можем да ги ограничим - глобяваме ги, санкциите ни също са символични - по 200 - 500 лв., но това нямат възпиращ ефект. Там, където има пренатоварване" на един инспектор, там имаме и проблеми. Това сме го заложили в нормативната база. Не може един инспектор да проверява 4000-5000 асансьора. Това се пада по 34 минути за едно съоръжение без да почива нито един ден в годината". Стефан Цанков обяви, че се надява в следващия парламент да бъдат приети изменения на закона, които да засилят контрола. В България има 306 фирми за технически надзор и 1700 за техническа поддръжка." И това да беше факт само при асансьорите...

"Даваме лиценз на куцо, гърбаво и сакато - по сегашното законодателство ние не можем да им откажем." Само това изречение е достатъчно, за да разберем, че рибата пак се е вмирисала от към главата. И така ще е докато "куцо, гърбаво и сакато" става депутат и прави закони.

Умрялата е чиновничка и държавна служителка - не я жалете! Кой знае колко подкупи е взела, колко граждани е окрала, на колко нормални и не елитни като нея е зачернила живота, но сега и се затъкна! Мъжът и казал, че асансьора е повреден, но крадливата чиновничка пак се качила, понеже кой ще и каже на нея, какво да прави! Вероятно и спруга не е от елита, не е държавен служител, а обикновен Андрешко както презрително нарича администрацията всички които не са от сой като тях. Фирмата за поддръжка получава лиценз точно от такива като нея, чиновници! Плаща си подкупите, бачка през куп за грош за да си избие парите! Не жалете дъртата чанта, а децата си!

Асансьора са го признали за асансьор в момент в който Елиша Отис се е качил в асансьора и асистента му е прерязал въжетата. Тази демонстрация става 1853г. По този начин той доказва, че съоръжението е супер сигурно и скъсването на въжетата не могат да убият никого. А сега 3 задачки: 1.Това което се намира в нашите асансьорни шахти какво е? 2. България в коя година се намира? 3. Колко глупости ще слушаме относно този инцидент от вещи лица?

Затова в Дания проблемът е решен по един много интелигентен начин: никъде няма асансьори! Не само това, никъде не е имало и няма и да има асансьори! И нещо повече: никой никога не се е оплаквал от това! Напротив хората са доволни, защото по този начин си правят един хубав фитнес всяка сутрин и вечер напълно безплатно! Е, кога ние ще достигнем това ниво на развитие не ми е ясно!

Тогава да спрем тока, автомобилите, антибиотиците, ....огъня. Има толкова пострадали от всичко това. Ти пък можеш да потренираш до 15-я етаж.

Нямам никакво право да се изказвам за работата на фирмата, извършила сетрвиза на асансьора, тъй като не разбирам бнищо от тези въпроси, но мога да кажа само, че с идването на демокрацията, ние просто си решихме, че нямаме отговорност за нищо!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Първо трябва сериозно да си вършим работата и второ да знаем, че носим 100% ОТГОВОРНОСТ ЗА ВСЯКО СВОЕ ДЕЙСТВИЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

аре бе деде , на крива ракета космоса и крив...дай да обвиняваме демокрацията...тук демокрация няма...тя е за развити общества с мислещи хора, които сами са стигнали до този оществен строй без някой да им го налага. Мечтай си за Путин и Тато , те ще ти оправят асансьора....

... и бездействие!

При 40% натовареност се късат въжета?! Дали Домсъвета е чувал за тест по максимално товароносимост? Не е трудно меднъж на година да го тестват на 90%,нали?

въжетата не са били в ролките, поради това са се протъркали, затова не са издържали при 40% товароподемност.

В днешно време техническото ,инженерното мислене е заменено с търговско мислене.Язовирите превърнати в рибарници,водите не се изпускат навреме,прочистването на коритата на реките се извърши ,като се изсичат дърветата около бреговете,материала се изнася,в миналото асансьорите задължително 2 пъти в годината са им правени основни проверки,сега работят при повикване.Купени шофьорски книжки ,купени дипломи.В цял свят се търсят инженери ,а тук ги прогонват.За сведение асансьорните въжета не са скъпи,около 2 лева на метър,немски.Просто фирмата не си е свършила работата ,както трябва.

Само по заглавието се познава колко сме кадърни и с мерак да правим нещата както трябва. Асансьора сам по себе си не може да е убиец! Убиец е 'отговорния фактор', който го е оставил в това състояние да пада свободно. А журналиста, който е написал това заглавие си прилича с 'отговорния фактор' за асансжора като две капки вода.

-Лиценз на подобна фирма може да се отнема само по три причини - наличие на персонал, на материална база и наличие на процедури за извършване на ремонта. - не трябва ли да е НЕ НАЛИЧИЕ ?!

Трябва, трябва, ама де толкоз грамотност от пишещите братя!

Чукча писател, он не четател...

Уважаеми читатели. Трагедията е факт. Факт е също и това, че дори да се скъса въже трябва да сработи ограничителя за скорост и кабината да "заклини" в релсите. Защо не се е случило ще стане ясно от следствието. Другото е само ала-бала и лично на мен ми призлява от интерпретациите по този трагичен инцидент. Съболезнования към роднините на пострадалите. (точка)

Би трябвало да има блокировка при скъсано въже и друга независима при превишаване на скоростта, освен това в дъното на шахтата трябва да има буфер от пружини. Не е възможно при наличие на всичко това да се стигне до тук. Единственото обяснение че са липсвали или са елиминирани защитите.

А според мен е алабала, че ще "има проверка и виновните ще бъдат наказани, ако има такива" - както винаги в България. Някога да сте разбрали резултатите от подобни "проверки"?! Всъщност, понякога има резултат и той е: "не бяха установени нередности в работата на еди-си-кой и няма основание да му се търси отговорност". Или пък: "бяха установени нередности и беше наказан с глоба (от 100 лв.)". Какво изобщо коментираме - до два дни всичко ще бъде забравено, заровено или направо дълбоко закопано! Починалите - бог да ги прости, пострадалите - да приготвят пачките да се лекуват. Животът продължава, Супермен идва на власт и той ще ги накаже сурово. Блажени сме! Има светлина в тунела (обаче линията е единична и отсреща идва бързият влак)! Алилуя ли е амин ли е, не знам, но да влезе следващия.

БГ частник, какво да го коментираш - плащаш за да НЕ получаваш качествена услуга !

неслучайно в България е известна репликата-"като се знам какъв съм инженер,ме е страх да ида на лекар"-същото е и с асанс.техници-много са малко хората,които наистина си разбират от работата,и си чист късмет да попаднеш на професионалист...

Там, където работех допреди година и нещо бях побъркал фабрики, техници и администрация за качествена работа по газови уреди, точно защото знам какво става като аварират. Документация - до последната запетайка ако ще, сертификати за спазени стандарти с последващи заверки от контролния сертификатор; всички лепенки и упътвания да са налице, на сервиза да им стане ясно, че за некачествен ремонт на наш газов уред хвърчат глави. А става въпрос не за промишлени, а за битови уреди, където потенциалния риск е за доста по-малко хора. По тоя повод не мога да проумея с какъв акъл всичките, дето отговарят за безопасността на асансьори и подобни им е през ония работи дали асансьора е в изправност или не и как спят въобще при толкова трагично и формално свършена работа, дето лъсва навсякъде в страната.

е това е проблема-много са малко такива като теб ,и са на изчезване...

Много просто - ниски заплати, в следствие само идиоти се хващат на тази работа. От това страда цялата ни държава и вече има крещят недостиг на всякакъв персонал с поне малко мозък. Та приказката за инжинера и доктора е с пълна сила валидна.

Точно 31 г. работих с промишлени газови инсталации,жив съм още:)),нямах и критични ситуации. Всичко беше под контрол.

ами да, днес по една от тв,казаха,че само 6 човека специалисти,обслужват12000 асансьора-не разбрах обаче дали е само за София или за цялата страна,което е направо....всички останали,които работят в тая сфера са събрани от кол и въже и се учат в движение...да ,може би и заплатите има са ниски,ама работата им е доста отговорна и днешния случай го доказва...

Има предположения, че едва ли не може да бъде саботаж. Не вярваме в това нещо. Смятаме, че е в резултат от некачествен ремонт, който е направен. Африкационната шайба, която е на асансьора, е била за четири въжета, там са били две. Защо не са били четири?", попита Цанков не сум спезялист. обяснете ми какво е това а"африказионна шаиба", моля? *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Днес видях автомобил БЕЗ покрив? Едно 6 мм стоманено въже вдига 1 тон!

Този Цанков освен е неграмотен технически и сътвори бисер. Дано от господари на ефира не го пропуснат.

Това е нещо като афроамериканец.

Преди години живеех в едно ЕПК на 20 етажа, по 8 апартамента на етаж ... абсолютно невъзможно е да има разбирателство при толкова много народ. Който е влизал в толкова голям блок знае каква кочина е. Домоуправител беше един бивш военен - изключително тежък характер. Всички много роптаеха срещу него, имам чувството че всички в блока са му врагове. Поне по пет пъти в годината се провеждаше общо събрание, в което точка номер едно винаги беше "Избор на нов домоуправител", но така и не беше сменен. Относно работата му - в блока винаги беше чисто. Беше абсолютно недопустимо някой да си зареже старата пералня/бойлер/телевизор на стълбището. Във входа имаше картини! Имаше трима портиери, които се сменяха през 12 часа, т.е. на вратата винаги имаше охрана. Блока беше с два асансьора, които за 8-те години, в които живях там, нито веднъж не бяха спирани за повече от няколко часа - профилактика. За тези 8 години доколкото знам в блока не беше извършена нито една кражба. Въпросният човек вземаше заплата от 450 лева - огромна сума според някои, смешна според мен - за работата, която върши.

С фейбука е възможно да се направи -страница на блока... И там да се качват ,снимки,документи...искане,даване... Но,КОЙ би искал ,това?

И докога тая простотия със хилядата закончета и нормативни актчета? Има си главен и второстепенен закон: щом има загинал човек и друг в кома поради престъпна небрежност, говорим за непредумишлено убийство и причиняване на тежка телесна повреда. Тая уж прокуратура спи ли или какво - да си ги подхваща, не им се плащат 14 заплати за 12 месеца за да блеят! Да си ги хваща всичките един по един, та останалите да се сетят. Аман от селски тарикати.

каквото и да коментираме,истината е че в тая държава,абсолютно никой не си върши съвестно работата-всичко се неглижира и омаловажава,масово се работи на принципа ден да мине,друг да дойде и ето един от резултатите,защото според домоуправителя на блока фирмата за поддръжка ежемесечно е проверявала асансьорите и какво от това..вършат си работата през пръсти,и то навсякъде е така и няма сила,която да промени нещата..

и едва ли в случая са виновни живущите-не са длъжни да разбират от всичко...

Незнанието не оправдава... А,дали има информационно табло с месечни разходи,приходи и извършени ремонти? В 80% от блоковете няма!

За да се задейства клиновия механизъм и кабината да заклини на релсовия път в шахтата, трябва и скоростния ограничител да работи и въженцето му да е изправно Щом са икономисали две от необходимите въжета не е чудно и това въженце да са го икономисали или клиновия механизъм да не е изправен .При работа скоростния ограничител издава строго специфичен шум но да се призная скоро не съм го чувал дори в нашия асансьор.Тези асансьори ги правеха някога в асансьорния завод в София който сигурно вече отдаван е минало .Там се провеждаха и курсовете за техници Ако тази база вече не съществува тогава и обучението е на принципа уж гледал уж научил..Предполагам ,че и положението с резервните части също е кошмарно и слагат каквото успеят да намерят а и понеже ремонтите излизат твърде скъпи каквото може да се икономиса минават без него .Дори и да стане чудо и някакъв контролен орган да се задейства той само спира асансьора и хората се принуждават да търсят всевъзможни начини да го пуснат отново и все се намира някой да им вземе париците и да го пусне отново .Риска разбира се е за позващите го.

Никой не е доказал дали са 2 или 4 проволки. С две въжета се провлачва 50 000тотен кораб дълъг 200 метра! ПРОБЛЕМ СА ДОМОУПРАВИТЕЛЯ И КАСИЕРА...ако те са образовани и оправни без да крадат,като болшевики...ако не са от системата с пагони ,ВСИЧКО Е ОК

Popokatepetala@abv.bg

Ами каква е гаранцията ,че тези две въжета са нови или просто са поразредили други асансьори в своя район за да заместват непоправимо износени и скъсани .Едно въже в зависимост от дължината си струва не малко пари така, че изкушението да се кърпят нещата със стари боклуци или да се ,,поразреждат "въжета от работещите за сметка на други скъсани някъде е напълно реална и доходоносна.Често при заклинване клиновия механизъм се поврежда и за това го махат но не слагат друг -може и да няма от къде да го вземат така ,че нещата се навързват докато започнат да загиват хора и едва ли това ще е единствения случай въпреки ,че сега ще се вдига известно време шум но всичко отново ще утихне без реалин резултат да следващия инцидент.

Не "дискрЕптивната", а дескрИптивната се пише ЛУДАГЛАВО :))

В Люлин-10,блок 137 .Стана пожар на 14 етаж и загина човек,изгоряха 2 етажа нагоре...НИКОЙ от 13 етаж надолу пръста си не мръдна! ПОИСКАХ да се купят 2-3 пожарогасители и ми отказаха...било скъпо. Изкараха изгорелия виновен...Домоуправителя и касиерката -бивши величия от преди 89

Заповядайте в МОЛ the Mall,да видите КАКВО СА асансьори! Шахтата е от стъкло и всички механизми се виждат...цъка ,като часовник... Да ти е кеф да пътуваш

да ти имам и сравнението. ЧЕстно. От планетата земя викаме към теб.

Крайно време е да спрем да плащаме рекета на фирмите за "поддръжка" на асансьорите.Преди време станах домоуправител на входа и още първия месец щях да пребия боклука който дойде да си иска таксата "защото така е по закон".Хора не им плащайте и лев докато не свършат някаква работа тези боклуци! А иначе искрени съболезнования на близките на починалата жена и да се молим за оцелялата дама!

В 75% от блоковете ,Домоуправители и касиери са червени бабички,старци и феодали... Крадат и нищо не разбират...НА ЕДИН ПРИЯТЕЛ МУ СПРЯХА ВОДАТА,ИСКАТ МУ 600лева...

А в другите 25%, където вероятно са сини бабички, как е положението ?

А ти защо не станеш домуправител бре?Писна ми от мрънкачи и авантаджии в България.

Ако покажеш договор и платени разписки при инцидент ще е виновна фирмата, ако нямаш договор е виновен домоуправителя. Освен това асансьорите минават преглед всяка година както автомобилите. Глобите са големи ако асансьора работи а не е минал проверка и няма фирма за поддръжка. Всеки живущ във входа ще те пита къде е договора!

викаш да даваме пари при свършена работа,ами те казват направихме профилактика-аз как да ги контролирам,като нищо не разбирам....няма сила ,която да ги накара да работят съвестно,ако не искат...

Е как се късат въжета без да се разплетат ве? При разплитането им и удължаването им има една сюрия блокировки. Освен това въжетата се износват в пъти по-малко отколкото самите шайби. Самолети с два двигателя могат са кацат ако откажат и двата. При асансьорите е същото без всички въжета не означава, че трябва да падат с ускорение 9,8 m/s2. При скорост над 0,8 - 1,1 m/s трябва да се задействат клиновете.

Еми, виж че може. Загина жената. А другата има да се мъчи.

Асансьорите пропадат,държавата ...също

Всичко,което се ползва от обикновенните хора в тази необикновенна държава е менте-храни,образование и лечение,..... всичко!Това ! И си отиваме незабележимо, неусетно, нали...

Абе понякога и с "гръм и трясък" си отиват хората, както се вижда, но нищо не може да смути спокойствието на дебелокожата Годзила, която се разхожда из нашата страна вече 25 години. Не ме разбирайте погрешно - не е черен хумор, а изстрадан сарказъм:(

Държавният служител, както винаги не е в час. Не е за първи път да не знае за какво си получава заплатата. Какво трябва да контролира Държавния технически надзор/или както се казва сега/? Не чух нито един журналист да зададе този въпрос или някой от службите да обясни за задълженията си. Жертвите са по-малко от наводненията и катастрофите по пътищата, но генезиса е един, ширещата се неграмотност на всички нива.

Абе няма ли държавни органи да узаптят този фашист под логото "Ото Скорцени"!? Прочетете написаното по-долу и ще видите какво значи крайна десница....

Човешката глупост трябва да бъде наказвана. И ти трябва да бъдеш наказан за своята.

Докато на всички отговорни и решаващи позиции в държавата търпим "льо гранде" тъпанари...ще е така.

Ами просто по това време вновните за подобно деяние се изправяха до стената или лежаха до живот. А сега при благословената демокрация просто виновни няма да има! И така до следващите жертви! Всеки да се спасява поеденично!!!

Виновните са тези дето не са отделили пари за подръжка на асансьора. Един от тях лежи със счупен врат в болницата а друг един гушна букета с токчета в гърлото.

Има много неща, които ти трябва да РАЗБЕРЕШ - иначе е МНОГО трудно ти да излезеш от робството на представителната демокрация. Първото нещо - че никой не те държи ТАМ, ти си този, който е РЕШИЛ да си останеш РОБ на представителният политик и духовник. Никой никого не задържа. Този, който е готов да излезе от робството, може да излезе още в ТОЗИ момент. Никой друг не е отговорен за това. Ако човек е роб, ТОЙ си е отговорен, но поробеният човек НИКОГА не приема отговорността - това е неговият НАЧИН да си остане роб. Той казва: Някой друг (представителен политик и духовник) ме прави роб." Естествено, ако някой ДРУГ те прави роб, какво МОЖЕШ да направиш? Ако ти сам се правиш роб, МОЖЕ нещо да се направи, МОЖЕ веднага да се направи нещо. Тогава това да бъдеш или да не бъдеш роб е в РЪЦЕТЕ ти. И така, хората продължават да ПРЕХВЪРЛЯТ отговорността - върху алчни с болни мозъци ШЕПА предствителни политици и духовници. Човек става наистина човек тогава, когато ПРИЕМЕ пълната отговорност (пряка демокрация) - че САМО той е отговорен за това, което представлява. Това е първата смелост, най-голямата СМЕЛОСТ. Много е трудно да се приеме, защото умът непрестанно КАЗВА: Щом ти си отговорен за това, защо го създаваш?" За да избегнем този въпрос, ние винаги казваме, че някой ДРУГ е отговорен. Никой, никаква външна сила, не ти причинява каквото и да било. Това си ти и само ти. Това е ЦЯЛАТА философия на пряка демокрация - че това са САМО твоите действия, защото пряка демокрация (постоянна власт за всеки гражданин) означава, ТВОИТЕ действия винаги и постоянно - тук и сега. Ти си го направил и ти можеш да го премахнеш. И няма НУЖДА да ЧАКАШ, да ОТЛАГАШ. Няма НУЖДА от време - можеш просто да го НАПРАВИШ, никой не може да те спре, но ти ВИНАГИ се спираш сам, нали!

Това, дали асансора е бил с 2 или 4 въжета по принцип НЯМА НИКАКВО ЗНАЧЕНИЕ! Асансьор със скъсано въже (въжета) трябва МОМЕНТАЛНО ДА СПРЕ в рамките на 0,5-1,0 м!!! Тук трябва да се постави въпросът ЗАЩО АСАНСЬОЪТ НЕ Е СПРЯЛ, а не да ни баламосват с броя на въжетата!!!

Клиновете се забиват даже ако едно от въжетата се разтегли. Ако са правилно регулирани и щангите към тях функционират.

затвор за течниците небрежно свършили работат по асансиора за непредумишлено убииство се лежи *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Когато ВИДИТЕ, че покупко-продажбите се извършват НЕ със съгласие, а по ПРИНУДА. Когато ВИДИТЕ, че за да произвеждате, Ви е нужно разрешението на НЯКОЙ, който НЕ произвежда НИЩО. Когато ВИДИТЕ, че парите се стичат при онези, които търгуват НЕ със стоки, а с ВЛИЯНИЕ. Когато ВИДИТЕ, че определени хора стават по-богати чрез подкупи, а НЕ чрез работа и законите закрилят НЕ Вас от тях, а тях от Вас. Когато ВИДИТЕ корупцията да се възнаграждава, а на честността да се присмиват тогава ЗНАЙТЕ, че ТОЗИ ден е настъпил, свободата Ви е ОТНЕТА и Вие сте превърнати в безмълвни и безропотни РОБИ за облагодетелстване на тези, които управляват парите и тяхната стойност, и техните слуги - представителните политици и медиите.

Пишем, ядосваме се... А някой сети ли се да помисли как е сега семейството на загиналата женица?... А на другата? Дано намерят сили да преодолеят нещастието, дано се оправи втората жертва.

На мен лично не ми дреме за семействата. Човешката глупост трябва да бъде наказвана. Елементарна справедливост.

И твойта глупост ще бъде наказана.

И на мен няма да ми дреме ако някое пияно пичлеме ти размаже мозъка на някой стълб.Човешка глупост,какво си търсил до стълба:))

Колеги, моля ви, пишете правилно! За пропусналите граматиката в 4-ти клас, припомням: 1. -ЬО се пише след съгласна буква - асанСЬОр 2.-ЙО се пише след гласна буква - ПЕЙО

Понеже в България правилата непрекъснато се нарушават, това руши и самата държавност. Партиите са авторитарни и популистки, приличат на банди и шайки. А над обикновените хора е наложена "истината" за "силната ръка" пред демокрацията. Едно от определенията за демокрация, то е държавно устройство, при което обществото контролира властта. В България обаче политическата деградация се наблюдава с равнодушие. Опасност за демокрацията излъчват още и различните извънпарламентарни центрове на власт, които функционират в страната. Силните на деня пренебрегват изцяло политическата опозиция, полицейското насилие нараства, а това са още две недемократични тенденции. Превръщането на парламента във функция на правителството е сериозна хронична болест на българската демокрация. Огромна заплаха за българската демокрация са и българските партии. Според експертите повечето партии в България са предимно авторитарни и популистки. Българското общество е разделено на две основни групи: малка олигархия, която контролира огромна част от националното богатство, и голяма маса от бедни хора.

Тук пак се говори за бай Тошо. Точно пък Бай Тошо го каза "Социализъма е едно недоносче. Хахахахах!" Ха честито на всички верующи в Бай Тошо! Не някой друг БАЙ ТОШО ГО КАЗА ТОВА!!!

Кой не го е чувал, ето го в Ютуб от източника /watch?v=Oqi1FpCs06o Слушайте го вашия Идол, какво говори!!!!

При бай Тошо такива работи нямаше, всеки си носеше отговорността, имаше държава, имаше на кого да се оплачеш и се вземаха мерки! Ако социализма на бай Тошо е недоносче, сегашния капитализъм как може да се оприличи- като умрял зародиш ли?

Стига с тоя Бай Тошо, БЕ! Бай ти Тошо беше един отявлен кретен на конци, изтипосан от партията за парлама предкулисно. К'о не му турат думите у устата, не знае к'во да каже. То... не че наследникът му не е същия... Съжалявам, офф-топик. Истината е, че нищо не се е променило. К'вото беше едно време, само че тогава не се говореше и пишеше за тия неща, за да се поддържа илюзията че всичко е перфектно, същото е и сега с тая разлика, че сега единствено се констатира, както някой беше казал, в стил след дъжд качулка. Виси оголен кабел, подават се сигнали, никой не го ее, някой светне... оппааа. Асансьор скърца и се клати, някой се оплаче, никой не го ее, оппааа някой се претрепе (сам си е виновен кат' не ходи по стълбите от мързел). Вали дъжд, язовир се пълни, ше го празним, няма да го празним, е*али сме го, сам ше се изпразни, оппааа залети, издавени и общо взето сведени до нула. Комисии, оценки, доклади, кинти (едно за тебе, две за мене), аху-иху, времето виновно, значи сме чисти. Аре туй да го отметнем от списъка, не се очаква да се случи пак следващите 10 години, значи няма к'о да го мислим повече, да го мислят тия дет' идват след нас. Е т'ва е България - пълно безхаберие, мърлявщина и орда лешояди. Покой на духа на загиналата и сили на семейството й. Дано ранената женица оцелее и да се възстанови без трайни последици.

Не е ли странно: когато държавата трябва да се бори за по-добри условия на живот на гражданите си, за спазване на трудовото законодателство, за повече надзор над бизнеса, за по-големи данъци, които да отиват за обществена полза, тогава бизнесмените да реват, че е необходима по-малко държава? А когато се почувстват заплашени от истинска конкуренция, да искат държавни субсидии и защита? Не е ли странно, че бизнесът иска по-малка намеса на държавата в отношенията си с работника, но когато работникът тръгне да си търси правата чрез стачки, протести и други действия, то бизнесът веднага търчи за защита от същата тази държава? Ето го истинското лице на тези радетели на свободния пазар и малкото държава. Те желаят пълна и неограничена от закони свобода за себе си, те желаят бизнес анархия, но когато вие пожелаете същото за себе си, Ви обявяват за терористи, анархисти и врагове на държавата и искат тя да Ви постави извън закона и да Ви унищожи. Те желаят държавата да им служи и да изпълнява техните желания, а не тези на обществото.

При фалшивата демокрация е това! Същото е и в междучовешките отношения.

A бе този асансьор нали последните дни е тракал. Асансьора е превозно средство кой нормален ще се качи втори и трети път на превозно средство което издава несвойствени звуци. Собствениците що не са му ударили шалтера докато дойдат техниците.

Булгаристанската глупост и простотия са необятни като вселената.

ТО да са само асансьорите! ГАз и бензин колонки и там е така, В и К и тан също, Строителен надзор - и там така, ДВСК и там, електроразпределението - същата работа. Некадърници, които вършат работа само на хартия и реално нищо, като се разчита, че някак ще се размине. Чудя се как още не сме измрели, но и това ще стане. Мисля, че доста скоро тъй като заложените резерви вече свършват.

Защо имам усещането ,чу България също е един асансьор с две износени въжета и падането е просто предстоящо!?

България е на последно място в ЕС, Европа и не само там, въпросът е защо?! България е МОМЕНТА е само един ПАДАЩ асансьор?! ЗАЩО?!

Защото сме гадно егоистично и мързеливо племе, което заслужава да измре.

Булгристан отдавна се е разпльокал в асансьорната шахта заедно с невежите и неуки скотове в него. Булгаристанци са живели добре само през тези 700 години през които са били с византийско и османско управление,.

чувствам, че ти е правилно усещането. жaлко за убитата жена!

БГ се държи на две скъсани въжета и яко тракане на глупости !

Какво значи по-малко държава, повече права за бизнеса? Това са пълни глупости на болни алчни мозъци. Я се вижте Вие Българите вие имате ли държава? Говоря за държава като реално действащи институции. Цялата ви държавна структура е пропита от корупция корупция, осъществявана от бизнеса. Ето ви никаква държава и пълна слободия за бизнеса това е вашата държава! Вашата държава е мечтата на бизнеса никакъв надзор и регулации, работи се кой както му изнася. Законите са само на хартия, работниците са безправни същества, трудещи се за европейските печалби на работодателите, срещу мизерно възнаграждение, в ужасни условия. Вижте си бизнесмените, стандарта им на живот. Дали отстъпва на европейския стандарт, дали не го превъзхожда на моменти? Вижте си вашия стандарт на трудещи се уж сте в Европа, а сте някъде в централна Африка. Къде отиват печалбите? За яхти, коли, любовници, партита и забавления на бизнесмените - за вас остава само ниското заплащане, за да сте конкурентоспособни! Глупости, в които могат да вярват само наплашени и прости хора.

Това с яхтите, любовницит, партитатата и алабалата се отнася за много малка част от "бизнезсмените" - специално поставени в кавички! Не може да слагаш под един знаменател Свинар Гергов и някой, който бичи по 12 часа 6 дни в седмицата и се чуди как да изплаща кредита на банката, когато клиентите му не плащат или някой който става 4 часа да пече баници и хляб.