Коментари - Загиналият в Оризари пилот спасил зрителите, като в последния момент насочил самолета към реката | dnes.dir.bg
назад

Загиналият в Оризари пилот спасил зрителите, като в последния момент насочил самолета към реката

Авиоексперт поиска *затягане на мерките при издаване на разрешителни за пилотиране*

Обратно в новината
| Редактор : Калина Петрова

Коментари - Загиналият в Оризари пилот спасил зрителите, като в последния момент насочил самолета към реката | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

"Най-вероятно пилотът е успял, доколкото е възможно, да насочи машината към реката." Лека му пръст на човека, но не може да "насочиш" самолет без крило където и да е. Нека ентусиастите да бъдат повече професионалисти в осъществяване на мечтите си. Така ще могат да им се радват повече.

Не е точно така, макар и много ограничени има. По долу някой колега вече беше го описаъл на съвсем достъпен език.

След повредата само Галилео Галилей е насочвал самолета.RIP.

и що Галилео Галилей?

а бе някой по можещ и знаещ може ли да обясни как точно се насочва в последния момент към реката самолет без крило??

ами никак не се насочва. самолетът би трябвало да изпадне в неконтролируем свредел.

При такива искания за затягане на контрола, братя Райт още щяха да чакат разрешително в БГ.

Трагедята е голяма, безспорно. Интересен факт е че този модел има поне 7 други катастрофи с отделяне на едното или двете полукрила. Даже е имал забрана за полети. Да, добре е да се знае че крилото е едно, то е разделено на ляво и дясно полукрило.

а крилата на двуплощниците са разделени на четвърткрила!

Може и така да се каже, но в авиацията се използва по-простото - БИПЛАН. Самолет с две крила. ОК?

Ако се счупи крило никой нищо не може да насочва

Бог да прости загиналите, ама авторите на статията... Явно е измислил 4-ти закон ез инерцията и гравитацията, може ли да го сподели? По мойте закони самолетът би трябвало да започне напречно неуправляемо въртеливо движение без никаква възвожност за маневриране, ама знае ли човек, може мойте закони да са грешка

Не е точно така - ако управлението на елероните е останало фунционално е възможно да се парира донякъде въртеливото движение. Освен това имаме още ква канала на управление които със сигурност са останали функционани - кормило за посока и кормило за височина.

Няма смисъл сега да се прави посмъртно пилота едва ли не герой. Всеки, който е наясно летенето, би ви казал, че при откъснато крило самолетът е абсолютно неуправляем, абсурд е да твърдите, че го бил насочвал еди къде си. Просто е невъзможно. Чиста случайност е къде паднал самолета

Според мен трябва да има затягане само на това къде летят самолетите. Всеки да си фърка със самоделно апаратче каквото сметне за добре, просто да подписва декларация че отговаря само за собственият си живот и няма да застрашава живота на другите. Пилота има право да лети с каквото сметне за добре и да умре по своя преценка.

Намерението за смърт по собствена преценка е психическо отклонение.

По-лаишки приказки в коментарите на така наречените "експерти" не съм чувал. Ако са ни такива експертите си представям какви са техниците, които трябва да обслужват машините .

А кой е позволил (или защо никой не е контролирал) едномоторен самолет да лети над населено място, където има хора, къщи, инфраструктура?

Тези правила са разписани много точно в Annex 2 - ICAO "Rules of the Air" Chapter 4. p.4.6 . Пилотът няма право да изпълнява полет по-ниско от 1000 фита и по-близо от 600 м. от населено място или струпване на хора, сгради или др. съоръжения. (преводът ми може да не е много точен). Т.е. нашият човек, въпреки че е имал документ за правоспособност е нарушил основно правило. За такъв полет не се иска разрешение от органите на УВД и отговорността за благополучното му и безопасно завършване е изцяло негова.

поддръжката на самолет не е само въпрос на знания, ами и на пари. Колко би струвала рентгенова дефектоскопия на цял самолет е... интересен въпрос. Авиацията, в смисъл да караш самолет в свободното време, може да е хоби за богат човек. За останалите мераклии има симулатори и самолетчета с радиоуправление- и двете са чудесни хобита.

Изследвания за умора на материала с ренген са възможни, но едва ли ще получите годна за използване информаия

Предлаганото са полумерки. Единствено пълната забрана на полетите може да бъде гаранция за безопасността им. Няма полети, няма летателни произшествия.

Значи ако вкараш автомобил от Щатите например, ще те разкостят от тестове щото стоповете били друг цвят. А самолет можеш САМ да си сглобиш... яко

представям си тоя колко е авиоексперт щом твърди че самолет с едно крило може да бъде насочван. .......

Пилотите сами си носят отговорност, не виждам проблем за затягане на мерките или държавата иска пак да взима данъци. Не че хората са и нужни. За държавата всяка смърт е добре дошка.

Сами носят отговорността, но за себе си. Кой носи отговорност за пътника ? А ако падне и се разбие в жилищен квартал и има жертви ?

Прави се допълнителна застраховка, която се казва "Third Party Liability Insurance". За самолета, екипажа, пътниците и товарите се правят отделни други застраховки.

за самоделен самолет надали някой ще издаде застраховка. Или ще поиска толкова сертификати, че те ще излезнат по-скъпи от самолета.

До ",": Да така е. Такъв "кит" се застрахова трудно, но пък поради ниската си маса (не повече от 316кг - едноместен ултралайт) не правят големи "поразии" на земята при инциденти. В почти всички случаи го отнасят само пилотите.

Насочил самолета към реката! А бе верно сме си най-малоумния народ и няма да се сърдите до какво дередже сме се докарали! Как се насочва самолет с едно крило бе, вие у ред ли сте, това чудо е напълно неуправляемо и само късмета или шанса, или случайността е насочила самолета към реката, а не към зрителите!

Бог да ги прости!