Експерти плашат с бум на загинали по магистралите
Българинът не е подготвен да шофира съвременните бързи автомобили. Голям пропуск е, че автошколите не дават обучение по автомагистрала. Ако това нещо не се промени, през 2013 г. ни чака бум на загиналите по магистрали.
Обратно в новинатаКоментари - Експерти плашат с бум на загинали по магистралите | Днес.dir.bg
Коментари
Изкарах шофьорси курс преди 5 години и имах отделен час за каране по автомагистрала. Не само това - имах отделни часове за паркиране,нощно каране и други специфични неща при шофирането. Препоръчвам за малко повече пари да изкарате един свестен курс, при свестен инструктор,който ще ви научи поне на елементарни неща, без които на пъте не може да се оцелее.
По скоро трябва да направят школи където да обучават тези които искат да карат коли от по над 200 коня за контрол и управление на подобни машини. В развитите държави има подобни. А и КАТ трябва да си върши работата.
Само това остана - учебни коли по магистралите. Ще важат ли лепенките им отзад "спирам рязко"? Много ми е интересно като има инструктор до младия шофьор, какво точно ще го научи и ще му покаже като е вдигнал 140км/ч примерно? Ще му дава съвет как да диша или при неправилна маневра ще оладее колата?
Не са само билбордовете. От години призоваваме да се махнат дърветата покрай пътищата извън населените места. Там където се прецени, че трябва да останат, да се сложат мантинели. Дърветата убиват, скриват видимоста и разкалват платното есента като почнат листопадите. В никоя нормална държава ги няма близо до пътя. Нима един уморен шофьор, който задряма заслужава смъртна присъда ? Може и да е ваш близък следващия път. Мирослав Станчев - бивш автомобилен състезател.
Въпросът относно обучението на шофьорите е резонен......наистина си е едно претупване! Не че ми е жал за доброто старо време, но тогава един курс май траеше около три месеца, а и колите, включително и тази на, която ще се качиш след курса не бяха толкова мощни! Ладичките и полския Фиат май бяха от най яките със 75 к.с. А може би беликата Волга май отиваше и към 90 к.с. По онова време по АМ Тракия си беше глупост да се кара с над 120 просто защото и на 4-та предавка колата ти харчеше много....! Към днешна дата, магистралите не са станали повече, нито настилката по тях е на нужното ниво, автомобилите са в пъти повече от онова време, както и мощността им е в пъти повече, а младите пишлемета са в пъти по-необразовани, невъзпитани и обучени и резултатът е просто очеваден......!!!!!!!!
Този, г-н Йонко Иванов, като председател на Асоциацията на преподавателите по авто-мото подготовка, трябва да си подаде оставката моментално , а не да бръщолеви глупости!!! Инструкторите са с най-голяма вина за тези масови убийстна и самоубийства по пътищата! Те са хората на който им се плаща да ОБУЧАТ кандидат-шофьорите, а не просто да им съдействат за безпроблемно получаване на тапия. Не е нужно да хвърля прах в очите на хората и да разказва приказки за лобита, занижен пътен контрол, дупки и т.н. Ако той, респективно , неговите колеги си вършат СЪВЕСТНО работата, жертвите при ПТП ще са в пъти по-малко! Не е нужно, всеки който има лична карта да е притежател и на свидетелство за правоуправление !!!