Влак помете кола на прелез и я влачи 150 м, шофьорът загина
Бързият влак София-Кулата е ударил и влачил над 150 метра лек автомобил на неохраняем жп прелез край Симитли. Шофьорът - пенсиониран преди 6 месеца полицай Борислав Р., е загинал на място.
Обратно в новинатаКоментари - Влак помете кола на прелез и я влачи 150 м, шофьорът загина | Днес.dir.bg
Коментари
1982 година 8-ми март. На западния прелез в Казанлък разсеяна кантонерка забравя да спусне бариерата. Влака удря икарус, в резултат има 8 жертви. Лично министъра на транспорта следи разследването. Пита шофьора "добре, не е спусната бариерата. Ти като стигна релсите, не видя ли, че идва влак? Защо не даде на заден?" Шофьорът отвръща: "на прелез не се превключват скорости". Министърът казал: "Към този човек претенции нямаме". Лека му пръст на загиналия бивш полицай. Ама повторението е майка на знанията. Ако цял живот (като полицай е бил два пъти по-длъжен) беше спазвал законите, щеше и този път да го направи просто по навик.
Доста странно ми звучи историята със заялата врата и ,че не могъл да включи на скорост - да не се е "асмоубил" ?
От моя инструктор знам, че на прелез не се кара по инерция и не е превключват скоростите.
Не знам дали няма да прозвуча некоректно, поради това, че за мъртвия или добро или нищо, но кастата на ченгетата, които си позволяват да нарушават правилата все някога стига възмездие! Карат си личните коли без да са минали на преглед, нямата гражданска, винетка, а даже познавах един, който караше без шофьорска книжка...та и този е решил, че може да мине метър, но уви не би!
Съвсем скоро обяснявах на сина си,че на прелез не се превклюват скорости и не се минава по инерция,а той все не вярваше,че може да се случи инцидент и вероятноста това да стане е едно на един милион. Ето,животът доказва че правилата трябва да се спазват винаги. Ето,че се случва,когато не се спазва нещо,което трябва задължително да се спазва. Жалко ! Но за другите -УРОК!
На прелез не се сменят скорости.Старо правило.
със сигурност не по-старо от колата! Жалко за нелепата смърт, но крайно време е водачите на толкова стари и изпочупени коли да си дадат сметка, че подлагат на риск както своя живот, така и този на останалите участници в движението... а КАТ да си върши работата и да спира тези, които нямат нужното самосъзнание!
Лошо стечение на обстоятелствата. Не е видял или игнорирал червената светлина, не могъл да превключи на скорост, застанал точно на релсите, па накрая и вратата заяла. Е това е баси случайността!
Возил се е с автомобил за вторични суровини, разчитайки , на колегите си да не го спрат от движение. Съдете сами - не може да включи на скорост, не му се отваря вратата и още бог знае какво.
вероятно водача е бил вързан с колан и не е можал да го откопчее.коланите са нож с две остриета