ВАС окончателно отмени максималната скорост от 120 км/ч по магистралите
Съдебното решение слага край на противоречието между правилника и Закона за движение по пътищата за ограничение на скоростта
Обратно в новинатаКоментари - ВАС окончателно отмени максималната скорост от 120 км/ч по магистралите | Днес.dir.bg
Коментари
И аз не съм привърженик на намаляването на скороста. Стига да е читав участъка високото темпо повишава концентрацията и по добра бдителност. Аз самия рядко стигам 130 дет се вика, но ако падна под 100 губя навика да гледам в огледалата заради една монотонност което е нормално. Който не дръша темпо да не ходи в ускоряващата лента. В Германия бих казал че като ПТПта на 100000 коли коефициента на катастрофи е по нисък от тука. Ама карат хората изчакват като трябва има и бързане, но при по бавен пред тебе се проявява търпение, така че не скороста е проблемна по магистралата ами тъпение, преценка, уважение. Ако се смали скороста имам чуството че по припрените нерваци ще прегазят по бавните.
който е съчинил тая простотия явно е бил на няколко питиета; не става ясно ни кво е обжалвано ни кво е отменено ни ква е сега максималната разрешена скорост.... то не че на некой му дреме за тва де, у нас секара с колко може а 140 на магистрала се стига само ако си свалиш за малко крака от газта да си запалиш цигарата
Тези 5 човека са за затвора! Магистралите в Б-я не са магистрали според това което представляват. Направиха една сонда на Тракия и се хванаха, за главата, след което спряха с пробите. Нищо не отговаря на стандартите, каквито са по-принцип в нормалните държави. И 120 е много, за пътищата в Б-я. Що съдии и прокурори, ще има осъдени, идея си нямат.
максималнат скокорст трябва да е е обвързана с класа конете и годината напроизводдсво Няма логига таралянки от 1995г да могат да дигат 140 порше 2015 година и пежо 206 2001г видях ги и двете на магистралата и двете караха с 140. смешна картина поршето е устойчиво и спира бързо и леко а пежото просто виждах че шифьора му се исхилва
Максималната скорост трябва да е 120. И строго да се следи за спазването ѝ.
Най първо трябва да знаете, че високите скорости не са полезни за кожата, костите и вътрешностите ви. След това трябва знаете, че при челен или страничен удар със 100 км. в час пътниците в колата се идентифицират лесно. При 120 км. в час се налага близките да разпознават катастрофиралите. А при 140 км. само ДНК експертиза може да докаже кой - кой е. Препоръчам да карате с до 90 км. в час, тук сигурността за летален изход е 50 %. Останалите 50% ще ви оставят живи, макар и сакати до живот.
"Съгласно Закона за движение по пътищата разрешената максимална скорост на водачи категория "В" по магистрала е до 140 км/час." А за категория "С" колко е? Не зависи ли от автомобила бе журналя?
Благодарим ви за въпроса. Той е правилен и основателен. Водачите с категория "В" - 140 км., категория "С" - 100 км. Тези с категория "Д" - 75 км., а онези с категория "Е" - 55 км. Има и друга група водачи с категория "Т" , които също имат право да карат по АМ с до 140 км. Ако имате други въпроси - директно на сайта на МВР. Очакваме ви.
МИНИМАЛНА скорост 150, който не може да стой в къщи
След като Министерски съвет не е догледал нещата в Закона и Правилника да са еднакви по отношение на максималната скорост,сега ще бъдат глобени да платят разходите по делото от заплатите на министрите.Или пак данъкоплатеца плаща от мизерния си джоб.
Два дни в месеца трябва да премахват всички ограничения и правила за движение.Единя по Хемус,а другия по Тракия.След което да забрабяват на обикновенните граждани( хора без повече от 3 нарушения за превишена скорост за последните 3 години и без други нарушения) да стъпват на магастралите в тези дни.Да бъдат призовавани всички които искат да си правят гонки, хора с отнети за алкохол и дрога книжки, съдени за управление на мпс без книжка и прочие рецидивисти и да им бъде разрешено свободно да шофират в тези дни без ограничени.Също да се забрани на бърза помощ да им оказва каквато е да е медицинска услуга в рамките на 24 часа. Време е да се изчисти БГ от тая измет дето ни е задушила и се множи като плевели в градина.
Проблемът в Бантустан е, че като разрешат 120 км.ч. се кара със 140-150 км.ч., а като разрешат 140 км.ч. се кара със 160+ км.ч.! Ако се спазва максималната допустима скорост, не е проблем.
Във Франция на магистрала макс. 130, хванат ли те с със 131 - същото като с 200. Магистралите, пътищата и организацията на движение там са най-добри в цяла Европа. Най-добре французите да построят 1-2 лота и няколко км от републиканските пътища, за да се научат нашите как се прави.
Пич, ти някога въобще във Франция стъпвал ли си? Франция е най-отвратителното място за каране в цяла Европа! Скороста по магистралите е 130 само на теория, на практика почти на всякъде е 110 или 90. Даже наскоро имаше предложение на всякъде да стане 110 по магистралите. Градовете масово са ограничени на 30! Отделно франсетата са най-калпавите шофьори в Европа и са просто царе на задръстванията. Преди няколко години успяха да направят задръстване от Бордо до Париж. Така че по-добре да не приемаме "ценния френски опит".
1. 90 км е на междуградските пътища, 110 на скоростните, 130 - на магистрала. Явно не си знаел къде се намираш и по какъв път караш, защото табелите и означенията за междуградските и скоростните пътища във Франция са зелени, а за магистралите - сини. Точно обратното на всяка друга страна в Европа, та сигурно си видял зелена табела и си помислил че си на магистрала. 2. Магистралите във Франция са платени, така че едва ли си карал по тях. 3. За пръв път съм стъпил във Франция когато баща ти се е бърсал с работническо дело във външния кенеф на село. 4. Най-лошите шофьори са турците, румънците и българите. Тъпотия и злоба е кофти съчетание. 5. Най-добрите шофьори са австрийците и германците, французите стават. Лека и спокойна вечер, и бъди здрав!
1. Явно за последно си стъпвал във Франция, когато все още са издавали "Работническо дело". От години ограничението извънградско не е 90 а 80 км/ч - което ще рече че почти всички извънградски пътища са ограничени на 70 (във Франция все пак не е прието да можеш да караш с максимално разрешената скорост). Националките все още са 110. Магистралите са 130 само на теория - масово са ограничени на 110, че дори и на 90, като в момента върви кампания всички магистрали да станат на 110. В градовете е още по-зле - масово ограничението е 30 и се прави всичко възможно да се увеличат задръстванията - стесняват се булеварди, затварят се улици, слагат се безумни светофари. 2. Магистралите във Франция са не просто платени но са най-скъпите в Европа. 15-20 евро за 100км не е нормално! 3. Турците са супер зле като шофьори ,но тука става дума за Европа. А в Европа фансетата са най-зле! Немците и австрийците стават, но поне по мои наблюдения най-добри са италианците. 4. Във Франция (както и в голяма част от западна Европа) упорито се опитват да превърнат автомобила и свободното пътуване в непосилен лукс. Очаквайте го скоро и в България.
Имам кат. С . Напротив българите са от най-толерантните и културни шофьори, като изключим някои черни овци и някои от МВР които се имат за недосегаеми, практиката го доказва. За Франция въобще не може да става база за сравнение и те имат толерантни шофьори, но Париж вече е напълно черен, не е необходимо да ви казвам черните как карат. Нарочно съм стоял на кръговото на Триумфалната арка да наблюдавам... на всеки 5 минути имаше по един удар, гледаш един водовъртеж от коли броня до броня и тези които искаха да се включат нарочно форсираха до последно да изплашат някой да намали и накрая натепваха спирачки и влизаха, да обаче понякога никой не отстъпваше и следваше лек удар, никой обаче не спираше, спирането беше невъзможно, изобщо там стане ли катастрофа и колата може да върви никой не спира.
"4. Във Франция (както и в голяма част от западна Европа) упорито се опитват да превърнат автомобила и свободното пътуване в непосилен лукс. Очаквайте го скоро и в България" Автомобилът и свободното пътуване са форма на независимост и индивидуалност - това са "непростими" грехове за глобалистите ...
Е да се отмени правилника изцяло. Той не е закон а е само вътрешно ръководство за служителите на МВР (в частност КАТ). Каквото е нужно е описано в закона.
Тези служебници, много неграмотни. Безобразно неграмотни. Радева му работа. И малките деца знаят, че закона има приоритет пред разпоредбата. Даже са нагли, мега нагли да оспортват и да губят времето на съда.
Магистралата е проектирана и въведена вексплоатация за скорост 120км/ч. За всеки загинал с по висока но разрешена скорост, да се търси отговорност от тези "магистрати"!
Аз като съм с категория "С" , съгласно Закона мога ли да карам поне с 200 по магистралите?
Във Франция,където магистралите нямат нищо общо с българските,ограничението е 130. Пък ганьо решил,че в България с тия вълнообразни и надупчени магистрали може и по-бързо. За таратайките нема да говорим
Интересно. В Германия я смъкнаха на 120 след множеството инцидент, а техните магистрали са магистрали, а не първостепенни пътища.
В Германия е без ограничение
Но почти на всеки на всеки възел, след влизане на магистралата, има ограничение на скоростта обикновено 130 км/ч.
Ами естествено, че на всеки възел ще има ограничение. Защо мислиш го слагат? Нали едни трябва да намалят да се престоят и да излязат, а други се включват със сравнително ниска скорост. Как да стане ако фучат с 200? Мислите ли с тея глави или само ги ползвате да си държите на тях шапките?
Това беше май риторичен въпрос. Хич не се ползват. В България така се бори замърсяването на въздуха - с легнали полицаи и ограничение от 30км/ч. Върви им обяснявай, че така се замърсява много повече - на легналия полицай почти спираш, след това с първа потегляш. А самото каране с 30 на втора, двигателя произвежда чиста пара с аромат на рози.
САЩ та САЩ. Ами харесва ви в САЩ-стойте си там! Ама висите в българския форум. Защо пък по всичко трябва да се равняваме по някой чужд. Аз рядко карам със 140 но защо да преча и на другите. Тук се изказват някакви тетки и пенсионери дето не могат да ходят вече но акъл дават.
Какво значи да пречиш? На магистрала е забранено под 50. Ако някой иска може да се движи с 55.
Масово ограничението по магистрала е 65м/ч или 105км/ч. Едва далеч извън населени места стига 75м/ч или 120км/ч. Има ограничени места с дълги прави пътища през нищото където може и да е 85м/ч, но също така в северните щати има динамично ограничение и нощем, при сняг и лед позволената скорост е по-ниска например 55м/ч (90км/ч) или дори 45м/ч (72км/ч)
На Ихтиман в дупката е 70 пък не знам, глобата дойде онзи ден 35 км над ограничението от септември 2022. Явно всеки шериф ще си поставя знаци дето си иска и ще си глобява по усмотрение...
Да, това ограничение го помня още от времето, когато започнах да плзвам магистралата, а то е доста отдавна и никак не мога да разбера защо? Ако е заради липсата на парапет на моста при отбивката за 20+ години все трябваше да го оправят! Но явно е по-евтино да сложат знаци. пък те носят приходи.
до момента при мах.120 умираха десетки. сега при мах.140 ще умират стотици. при перфектното състояние на "магистралите", междуселските и междуградско-селските пътища.
140 км.е разрешена,а не задължителна.Ако си с Лада карай с 80км.
Искам българският съд да разреши да се движим със скорост над тази на светлината. Така ще бъдем първи в две неща в това, че сме разрешили "най-голямата" скорост и затова, че сме най-тъпата нация. Докато си стоим пред ПЦ - тата, ще е така. От глупост на глупост.
Тука се събрали само някакви тъпаци от село. Аз също съм живял в САЩ. Ограничението е 55 мили в час, но не е желателно да караш с толкова. По-добре с около 5 мили по-малко, защото тамошните полицаи хич не се шегуват и не са корумпирани като тези в БГ-то.
Разликата е, че в по магистралите им има голяма вероятност да удариш я глиган, я елен, я нещо по-тежко. При това положение, 55mph е доста разумна скорост. В Германия явно са най-големите селяни на света, че да имат един куп магистрали, на които въобще няма ограничения и можеш да караш и с 1000км/ч, ако колата ти го позволява ...
си прав за някои от аутобановете в Германия. Действително няма ограничения на скоростта. Но пък има федерален закон, който не позволява фабрично произведени автомобили, да могат да развиват скорости над 250 км/ч. За останалите - мирно и чинно отиват да се кефят и карат на Нюрбургринг, дори си плащат. Същото важи и за мотичиклетистите. Ако обаче те гепят със силно модифициран автомобил, способен да развие повече - дори и да не си направил ПТП или предпоставки за ПТП с него - ще ти извадят ректума навън и ще ти го вържат на възел...
Кво им обясняваш бе, остави ги да се изтребват. Колкото по-малко ганчовци, толкова по-добре за нормалните хора.
В гъсто населени райони максималната допустима скорост се движи между 20 мили/ч (32 км/ч) и 35 мили/ч (56 км/ч). В близост до училища, болници и старчески домове скоростта може да бъде ограничена до 15 мили/ч (24 км/ч)! На извънградски двупосочни шосета максималната допустима скорост обикновено е 45 мили (72 км/ч). На многолентовите магистрали (Highways) обичайното ограничение е 55 мили/ч (88 км/ч).
Карал съм, Ганьо, в САЩ - няма такава мизерия с техните ограничения. Само, че, Ганьо, в САЩ имат диви животни и въпреки ограниченията им, не можеш да минеш по магистрала, без да видиш ударени поне 7-8 животни - от глигани до сърни и по-големи. Та, нормално е да имат такива ограничения. В Германия, пък, Ганьо, има доста магистрали, на които няма НИКАКВИ ограничения. Можеш и с 500км/ч да караш, ако колата ти го позволява.
В гъсто населени райони максималната допустима скорост се движи между 20 мили/ч (32 км/ч) и 35 мили/ч (56 км/ч). В близост до училища, болници и старчески домове скоростта може да бъде ограничена до 15 мили/ч (24 км/ч)! На извънградски двупосочни шосета максималната допустима скорост обикновено е 45 мили (72 км/ч). На многолентовите магистрали (Highways) обичайното ограничение е 55 мили/ч (88 км/ч).
На магистралите е 70 мили, може да ти се размине със 72-3... На 75 си вече спрян и глобен, без значение колко безлюдно изглежда.
По-добре да те спре полиция, отколкото да те спре удар в глиган или елен, нали? Те затова имат такива ограничения, но Ганьо няма нужния интелект, за да разбере, защо в цяла Европа се кара по-бързо.
В гъсто населени райони максималната допустима скорост се движи между 20 мили/ч (32 км/ч) и 35 мили/ч (56 км/ч). В близост до училища, болници и старчески домове скоростта може да бъде ограничена до 15 мили/ч (24 км/ч)! На извънградски двупосочни шосета максималната допустима скорост обикновено е 45 мили (72 км/ч). На многолентовите магистрали (Highways) обичайното ограничение е 55 мили/ч (88 км/ч).
Българите и без това са от най-слабите шофьори. 90% са диви селяни, които от каруцата са се качили на автомобил. И то само на външен вид е автомобил - иначе е един строшеняк, защото бедянк, който си е купил кола за 3 к как да го поддържа.
За да се разреши скорост над 130, магистралата трябва да отговаря на определени критерии. Един от тях е да има 3 ленти (плюс четвърта аварийна). Тук магистралите са двулентови (плюс аварийна лента), така че това е неприложимо. По-важно е да се намерят работещи механизми за озаптяване на малоумниците, които карат с 200, светкат, притискат, изпреварват от дясно и засичат каращите със съобразена скорост.
Стига си повтарял опорки, лишени от всякаква обосновка. След вдигането на скоростта от 120 на 140, травматизмът по магистралите ни не само не се увеличи, но намаля с 1/3.
Ами аз съм развил 240 км/ч на 4-тата секунда. После какво ще правя. Я вдигнете макса на 300 поне.
В САЩ, които са измислили автомобила и магистралите максималната скорост е 55 мили в час (90 км в час), но видите ли Ганю е ербап, на него 120 са му малко, та иска 140. Селяния до шия, кур до колене, както казват шопите.
Кого лъжеш бе тъпак, я Гугълни в и Интер, 137 е максималната скорост по магистралите в САЩ. Да та е ва в манипулаторчето да че е 90
Тъпчо, ти си вядал САЩ само на картинка, а аз съм живял 18 години в Сан Диего и още 4 в Санта Барбара, Калифорния.
Живял си - друг път! Но пък, че са ти промили мозъка, направено е - я виж в гугъл историята на магистралите и къде са направени първите автомобили, бе ганглий безгънков.
Не знам какво значи "гугълни", но аз живея в Калифорния вече 15 години. Само на няколко магистрали / и то на ограничено разстояние/ е разрешена скорост от 75 мили в час, което е приблизително 121 км./ ч. Навсякъде другаде скоростта е между 55 и 65 мили в час , т.е. 88.5 - 104 км./ч. Освен това няма магистрала с по-малко от 4 ленти!!!
Ей, глупак, прочети как е в САЩ : В гъсто населени райони максималната допустима скорост се движи между 20 мили/ч (32 км/ч) и 35 мили/ч (56 км/ч). В близост до училища, болници и старчески домове скоростта може да бъде ограничена до 15 мили/ч (24 км/ч)! На извънградски двупосочни шосета максималната допустима скорост обикновено е 45 мили (72 км/ч). На многолентовите магистрали (Highways) обичайното ограничение е 55 мили/ч (88 км/ч).
Я Гугълни (няма такава дума) ти бе, тъпак. Ето ти от любимия ти Гугъл : ФЕДЕРАЛНИ Ограничения на скоростта в САЩ (ОТНАСЯ СЕ ЗА ВСИЧКИ ЩАТИ) В гъсто населени райони максималната допустима скорост се движи между 20 мили/ч (32 км/ч) и 35 мили/ч (56 км/ч). В близост до училища, болници и старчески домове скоростта може да бъде ограничена до 15 мили/ч (24 км/ч)! На извънградски двупосочни шосета максималната допустима скорост обикновено е 45 мили (72 км/ч). На многолентовите магистрали (Highways) обичайното ограничение е 55 мили/ч (88 км/ч).
"Portions of the Idaho, Montana, Nevada, Oklahoma, South Dakota, Texas, Utah, and Wyoming road networks have 80 mph (129 km/h) posted limits. The highest posted speed limit in the country is 85 mph (137 km/h)" ДА ТИ ПРЕВЕЖДАМ ЛИ, ГАНЧОООООООООООО???????????????? И КОГА САЩ СА ИЗОБРЕТИЛИ АВТОМОБИЛА, ГАНЧОООООООООО:creation of the first steam-powered automobile capable of human transportation, built by Nicolas-Joseph Cugnot in 1769 ИЛИ ПРОТОТИПА НА СЪВРЕМЕННИЯ АВТОМОБИЛ:The first practical modern automobile and the first car put into series production appeared in 1886, when Carl Benz , ГАНЧОООООООООООО - ДНЕС ИМ КАЗВАМЕ МЕРЦЕДЕСИ!!!!!!!!!!
Ако някой наистина мисли че в САЩ са измислили автомобилите, значи е пълен неграмотник. ДВГ и автомобилите са измислени в Европа. Да, и в САЩ започват да ги правят но...по европейски модел. Известно е че Братя Райт правят първия полет със самолет. Но до края на ПСВ истински добри самолети се правят в Европа. Тъй че.... Айде по кротко За магистралите не съм сигурен, но едно е да правиш магистрали в ливадите, съвсем друго в Алпите. Та сравнявайки американските магистрали с европейските, да речем италианските, има още доста хляб да ядат за да ги стигнат. А ако ги сравним с Япония.....много зле.
АМА КАК МОЖЕ ДА СТЕ ТОЛКОВА ТЪПИЧКИ БЪЛГАРИТЕ ВЕ!!!! ТОВА Е ВСЕ ЕДНО АЗ СЕГА ДА НАПИЧА ЕДНА НАРЕДБА, В ПРОТИВОРЕЧИЕ СЪС ЗАКОНА И ДА СПОРЯ ЧАК ДО ВЪРХОВЕН СЪД, ЧЕ СЪМ ПРАВ! ТО ВЕРНО ЧЕ И СЪДИИТЕ СА ТЪПУНГЕРИ, ЗАТОВА ИМА И ТАКИВА ДЕЛА!!!!!!!
Махнете всички ограничения. Кокото повече ганчовци се изтрепят, толкова по-добре.
Егати нищоправците !!!!! Колко години ви трябваха да го разрешите тоя проблем документално, ваштамамка хрантутници!
140 са малко, поне 250км/ч трябва да е разрешената скорост. И по-малко камери и патрулки, ако обичате. Който иска да кара бавно, да си седи у градо или да ползва малките пътища
Дам, още малко и ще я направите 90 км, за да си измиете ръчичките с гадните магистрали, които насрахте с нашите пари...
Тук наистина половината изказали се са от групата УО и им е трудно да направят разлика между закон и наредба. Обаче е показателно и за ниското ниво на юристите и министрите, които са взели решение да обжалват казуса пред петчленния състав. И за да завърша, 140 км/ч е максимално разрешената, а не задължителната скорост. Всеки да си преценява уменията и нуждите, и да кара нормално в дясната лента, а не да се прави на интересен и да кара както му дойде
За пореден път удариха шамар на дришльовците Лъжльо и Кокорчо. На юридическата им некомпетентност. И няма как да е иначе когато основни действащи Лайньо ца са Лена Курвалана и Надежда минетчийка. Надето е бил секретарка на Бойкикев, по известен като Христо Иванов. Сигурно може да прави кафета. Като всяка секретарка. Може би прави и минети. Като много секретарки. И понякога вири краката. Както е прието за болшинството секретарки. И въпреки цялото ми уважение към секретарската професия, едно е да правиш кафета и минети, съвсем друго да си министър на правосъдието. Лена Курвалана няма да я коментирам като юрист. Както се оказа тя хал хабер си няма от закони. И каквото и да направи, съдът го отменя. Едно е да видиш краката в кревата на Кирчо лъжеца. Съвсем друго е да даваш юридически съвети. А отмяната на поредната глупост сътворена от ПП показва колко са неграмотни всъщност И омразата към ББ не е достатъчна. Трябва и акъл.
Дано това е сарказъм, защото последната поправка в правилника е от 2015 година!!!
Последната поправка е от 2022. Имаше сериозни дебати в НС, и се обсъждаше надълго и нашироко. Всеки може да го провери. И некадърниците вдъхмовени от Нексимир Онаниев приема всевъзможни глупости. Които съдът обяви за незаконно. Без да съмрист, близко до ума е че не може с правилнок за приложение на закона да противоречиш на закона. Не знам къде са гледала юристите. Но заслепеми от злоба към ББ, дават воля на некомпетентност си. И резултата е налице.
Не можепо най-евтините магистрали в Европа да се движим с най-висока скорост(без Германия). Така че - 80 км/ч максимална скорост и това е!
На никой ли не му прави впечатление,че въпроса не е само до максималната скорост ,а и до това че освен ниското качество,само с две платна магистрала,особено тук нещата стават катастрофални
Само да се внимава с магистралите, че червените герберасти са окрали 30 % от асфалта нужен за изграждането им!
После се чудим защо има толкова жертви по пътищата, а и това магистрали ли са????