Уж учат в математически гимназии, но избират матура по езици
Eдва около половината ученици от математически или природоматематически гимназии са положили изпит по нещо, което е пряко свързано с тясната специализация на паралелката
Обратно в новинатаКоментари - Уж учат в математически гимназии, но избират матура по езици | Днес.dir.bg
Коментари
Чудно защо ли избираме да се явим точно на ДЗИ чужд език... Особено като отбележим факта,че когато ученик има годишна оценка отличен 6 и реши да се яви на ДЗИ по профилиран предмет, се взима като балообразуваща оценката от ДЗИ-то, а не тази в дипломата. И в такъв момент би било много приятно да изкараш 5,80 например и да бъдеш с двадесет стотни назад в класацията за приема. И като знаем какво е обучението в страната и с каква лека ръка се пишат по-високи годишни оценки от заслужилите се,за да "не се развалял успеха на децата и да не им се проваля възможността да вземат стипендии", но тези неща никой не ги мисли. Именно тук идва и небивалицата,че един човек, който няма профил може да кандидатства за университет с оценките си от общообразователната подготовка през 9. и 10. клас, но другото дете,което изучава профил, се очаква да се яви на матура върху този материал (който за останалите паралелки даже не е бил чуван) и се очаква да изкара 100 точки, да има пълно 6, за да може да се конкурира с първия ученик за същото място във въпросния университет. И то при положение,че трудността на материала е напълно различна. Едно е математика, физика,химия или биология в осми и девети клас, друго е в дванадесети. Поради тези причини зрелостниците са принудени да избягват предметите, от които зависи приемът им. Разбира се, оценката от матурата по английски няма да е толкова висока, колкото тази по профилираната матура,но също така няма риск мястото ми да бъде заето от някой, минал между капките. Оценката си я има в дипломата, но след като не е необходима по-нататък, няма никакво значение каква е тя.
Увеличавайте заплатите на даскалите а резултатите са ясни - ниско образовани и нищо не знаещи деца .
Проблема е в теб Родительо! Възпитание се прави в семейството, не в училище. В училище се дават знания, и обикновенно възпитаните деца са отличнници и успяват! НЯМА как учителя да прави забележка на петокласник че не трябва да пуши и да получи отговор: "Пуша защото мога да си го позволя и мама ми дава.
Правят както водата. Водата минава по-най лесния път. Спиране няма. Всички херметични съединения текат.
Пеевски пак е намилил нещо! Преди години образователният министър Таков вкара промени в учебните планове и дежата в горния курс получиха СИП - майчин език и религия (демек турски и ислям)! Така вече §% от учениците в България учат за наша сметка ИСЛЯМ - по диуми на МОН от преди 2 седмици Сега с тази истерия около "добродетелите" се прикри, че основната цел отново не е Християнство, а е ИСЛЯМ! Защото 7-% от първокласниците в Кърджали са НЕБЪЛГАРИ. Пълна натурална Помия ни сервират
Незнам за какво е цялото това учене като накрая няма къде да работиш всичко унищожено или хора които нямат образование работят на места със връзки като можеш да си напишеш името и да го прочетеш за какво повече
Колко неграмотници има и как са взели изпитите и преди, и сега?!?!?! Много ми е чудно!!! Маса народ не може да пише грамотно, независимо дали има висше образование!!! Това или си го научил, или не си!!! В момента ми е чудно как има 6 на ДЗИ, при положение че в училище нито се преподава, нито се учи!!! Не знам, аз такова чудо не бях виждал/а... Такова безобразие и от ученици, и от учители, гледащи сеир... Нещата са трагични, откакто училището има делегиран бюджет!!! Това не се ли промени, просто загиваме като нация...
То всичко си беше добре в образованието до 1989 г. Единственото нещо което работеше тогава. Всички имаха респект от учителите. А сега, когато го изпитваш и той не знае, отива и се оплаква на РУО, на Директор, заплашва учител. Днес учениците имат права без задължения, а учителите - задължения без права. Нянъде там от страни, родителите стоят и се чудят защо детето им казва -"аз нищо не разбирам" !
Избират БЕЛ защото са влезли с БЕЛ след 7ми клас. Именно по препоръка на НПО-тата, които искат тук са има само сервитьори и клакьори защото математик фен на кирчо петков няма. Авторката-грантаджийка се прави на загрижена с лицемерната цел да попречи на всякакви опити на министъра да направи нещо
Завършил съм смг - нямаше никакъв български и никакви мамини сладки влезли с български. Докато не се появиха разните нпо-та като това на авторката и започнаха да обясняват как било дискриминация като си добър по математика спрямо умнокрасивите и трябвало всички да имат щанс. Сега смг е пародия и се води от небинарен учител по рисуване. Така че ИПИ да си гледате работата. Като говорите трябва да се знае че винаги е лъжа както го е описал и Достоевски.
Авторката с назидателния тон е завършила ..... МИО в..... УНСС, правете си изводите. Много е прокопсала.
Ми защо да не избират като имат право на избор? А има ли ученици от хуманитарни гимназии с двойки по БЕЛ? Има. А има ли "журналисти" с речник на каруцари? Има. Авторката примерно е избрала простотията пред това да напише нещо смислено, явно толкова я бива. Нищо чудно че се налага "медията" да проси стотинки...
В някои страни от ЕС след завършване на средното образование се държат зрелостни изпити по основната специалност в средното училище. Резултатите от тез изпити в средното училище се вземат предвид при кандидатства в университет. В този смисъл, ако си завършил химия, държиш изпит по химия и ако си издържал изпита можеш да кандидатстваш химия.
Дето е напусала този бълвоч, има ясна цел - да внуши, че никой не иска да учи математика и това е безполезно. Имам лоши новини за нея - и тя ще е сред подсъдимите на следващия Народен съд. Тя си знае защо
Кога ще премахнат това тотално недоразимения, наречено Зрелостен изпит , т.е. матура по литература ? Това е просто една хранилка, няма никаква ползажза децата.
А вие каква матура сте държали - множествено число нямат бройна форма - 10 ученици, 14 депутати, няколко програмисти и т.н.
Поколението ИСКАМ - разглезени лигльовци и кретени. Ще ги издържат родителите до 50 години
Профилираният ДЗИ по математика се държи само от кандидатстващите, приложна математика и компютърни науки и софтуерно инженерство в СУ, защото коефициента с който се умножава е по-изгоден от кандидатстуденския изпит! Това са общо около 1500 деца- пак повтарям- децата не са глупави! А със силови методи нищо никой не е постигал- не може да карате детето да се явява на задължителна матура по каквото и да е !
На гол тумбак чифте пищови. В тази корумпирана държава с огромна сива икономика е ясно, че се цени най-много умението да влезеш в някоя схема.
Според мен задължително трябва да се въведе и матурата по математика за всички средни училища! По наше време имаше освобождаване от матура при средна оценка от средния курс минимум мн.добър 5.00! Тогава ще има стремеж да не се пренебрегва математиката!
Преди доста години завърших средно образование с успех 5.50. Всички оценки по отделните предмети бяха над 5.00 и не държах никаква матура. Знаехме предварително, че който има висок успех в средния курс ще се освободи от матури и съответно полагахме усилия да го постигнем още по време на обучението.
Добре само аз ли виждам, че от “истинските” МГ (реално СМГ и НПМГ в София, може още една да има някъде” всички масово отиват на ДЗИ по математика? Всички други училища, без да се обиждат, не са математически гимназии, нищо, че са си сложили думата в името. Което прави статията тотално грешна. Един елементарен поглед в таблицата е достатъчен за да се види. Което прави повечето коментиращи точно толкова компетентни по математика колкото и автора.
Аз виждам как след няколко години учене в СМГ много ученици биват отвратени от математиката, основен принос за което имат учителите и системата на преподаване. И после започват мислят как да се преориентират нещо друго. Говоря си и с доста пограмисти, които за разлика отпреди няколко години, вече са провесили нос и си дават още макс. 4-5 години работа, преди изк.интелект да се наложи навсякъде в бранша и на тях съответно да им се наложи да ходят да "копат картофи" на село.
Обяснението за това явление е просто- ДЗИ по Математика е много по-труден от ДЗИ по езиците! Децата не са глупави, а и повечето не учат математика в понататъшното си образование!
80% от учениците в т.нар. математически гимназии са записани от простите им амбициозни майки! Щото са чули от "беге мама" , че там е елита!!! А те горките им дечица - посредствени та посредствени.... Докато родителите не започнат да оценяват трезво възможностите на "дечицата" си, няма да се оправим!
Абе, гацо Бацов ли си, какъв си. В кой век живееш? как дечицата в ПМГ ще са записани от простите си майки? Не си ли чувал. че има матури след седми клас и детето не изкара ли МНОГО висок релултат, ще учи в някое посредствено еспу. То ако така лесно се влизаше в ПМГ, всяка "проста" майка щеше да си запише отрочето, щото е престижно. Не е със записване от майката, приятелю. С много труд става и детето трябва да е умно. Иначе марш в посредствените училища. Поне там се влиза лесничко.
Записването в математическата гимназия не става просто ей така - отива майката и го записва. За да бъде записано в такава гимназия, детето преди това трябва да е изкарало много висок резултат от националното външно оценяване. Така че със сигурност записаните деца не са посредствени. Друг е въпросът, че след приемането им в матемаиическа гимназия на 14-годишна възраст тези интелигентни деца няколко години по-късно нерядко осъзнават, че други науки са им по-интересни от математиката.
Вие пък да видите какви влизат в техническите ВУЗ-ове ...
От мое време (първата половина на 90-те), та и досега, мотото на елитните гимназии, математически или не, май е: - Да не оставим вундеркиндче неосакатено, ако въобще допуснем да завърши! В гимназията намразих математика до дъното на душата си, основно заради тъпото морско свинче, втората учителка по математика, което ни предаваше 3 години май беше и което мен и жена ми ни мразеше само защото съществуваме! Не само сме отракани мацки, а не задръстени пачи като нея и толкова любимите й зубурки, но безсрамници с безсрамници, за разлика от нея и зубърките с жена ми имаме дарба за математика! Щях да седна да пиша серия от случки с морското свинче по математика или с префърцунената скумрия по литература, но нямам време за това. Сега в елитните гимназии е още по-зле дори и от първата половина на 90-те - пълна трагедия, пълна порнография!
Авторката на статията е доста незапозната с проблематиката. Впрочем и другите автори на ИПИ не блестят с проникновеност. Задачите за профил математика са в пъти по-трудни и наистина са от раздел Висша математика. Тези ученици не могат да се явят на математиката, на която се явяват тези от ЕГ. Ако можеха, не се съмнявяйте, че над 90% щяха. И за да не се се чуди повече авторката, съвсем логично подхождат децата. Защо да рискуват 5 или 4 на висша математика, като ще отиде на английски и ще изкара 6 без да учи даже. Нека направят задължителна матурата по математика, само че либералните приятелчета на ИПИ първи ще ревнат, щото дечицата им са спрели да я учат в 9 клас в ЕГ и различни колежчета.
Математическите гимназии могат да получат втори живот ако: 1. Втората матура е по математика е задължително за ПМГ и МГ. 2. В първата матура има задължителна математическа част. Като цяло матурата по БЕЛ е най-важната оценка от дипломата, но и най-безсмислена като съдържание. Празни приказки, високопарни безсмислици и познаването на няколко автора. Това ли е смсълът на 12 години учене????
да се въведе матура по "религия и добродетели". Това е най-важният предмет.
Децата в математическите гимназии са достатъчно натоварени, за да им натяквате каква матура избират. Избират това, което им е по-лесно. Някои от тях избират да не продължат с математика. Освен това все по-малко читави учители по математика останаха. В много от областните градове е все по-трудно да се намерят учители, които могат да преподават математика в МГ.
За тези гимназии матматиката трябва да е задължителната матура и тя да позволява влизане без приемен изпит в университет. Иначе какъв е смисълът от цялото учене в такъв профил ?!
В университетите трябва да се приемат всички по тяхно желание, кой каквото иска да учи. И после яко гърч и цедка. След 1-вата година 40% отпадат, след 2-та още поне 20%. Така остават само тези които наистина искат да учат въпросната специалност, а не тези които са влезли само заради тапията за "вишото". Така се игнорира и субективния фактор на балообразуването, където учителките по БЕЛ и Математика често пишат заветните 6-ци заради симпатия или интереси, а не по заслуги.
А проучихте ли защо учениците от математическите гимназии не се явяват на матура по математика? Оказва се, че матурата по математика в 12 клас не включва материал, който децата учат, а задачи по висша математика.. Не бях чувал по-малоумно нещо!! В средното училище не се учи висша математика. Кой мозък е решил матурата да има висша математика?!! Поредната българска простотия!!! Винаги вървим след събитията.. Дано министърът реши този проблем..
"В средното училище не се учи висша математика." - Но в математическите гимназии и във всички други средни училища с профил математика СЕ УЧИ! - Затова и матурата по математика за 12. клас се провежда в ДВА формата: ЗАДЪЛЖИТЕЛНА и ПРОФИЛИРАНА!
Не само в МГ, във ВСЯКА гимназия модлите по математика 11 и 12 клас са в пъти по-трудни от бозавия задължителен материал. Който ти е казал ,че не са учили тези неша, просто не е ходил на училище.
"ИПИ отдавна подкрепя идеята за задължителна матура по математика за всички ученици". Ми аз като повръщам от вида на агнешкото, как ще ме насилиш да го ям, моме? Но то като прочетеш "ИПИ" и почваш да бегаш, бате. Неокомунета.
Голямо дъвчене пада с тези МГта. На фона на общата профанизация е много странно че държавата се хвърли да реформира тези елитни училища. Колко езикови гимназии има в България и колко от техните завършили ученици стават филолози по съответния език? Някой ще ми даде ли разумен отговор как на матурата по БЕЛ, Смолян е на 2ро място и преди Варна, Пловдив, Бургас?
Съвсем нормално е детето да си промени желанието, което на 14 години е било едно, но се е променило.Децата в Европа говорят свободно по няколко езика, защо моето дете да не е като тях. Каквато и професия да избере, ще го съспстства нужда от владеене на няколко езика, защото новостите във всяка област на живота са предизвикателство. Повечето специализирана литература се чете на английски или немски.
Толкова е просто. Първо всички,които учат профилирано в 11 и 12 клас се явяват върху допълнителния материал, който учат и който е драстично по-труден от този върху който се явяват другите деца. Но ако кандидатстваш директно ще се явиш върху общия материал. Не дай си боже се разболееш не можеш да си подадеш документи защото на матурата имаш 2. Следващата е есента. Някои избират трета матура да е математика. Тъпотията в МОН е повсеместна включително на Вълчев, защото той измисли тези глупости с материала от висшето да го свалят в 11 и 12 клас. Авторката като МОН хал хабер си няма от проблемите при кандидастване. Има една част, която кандидатстват медицина. Те пък въобще не избират да държат матура по Химия и Биология. Избират предварителните изпити. А там пародията е друга някои от университетите държат изпитите по различни учебници. Част от университетите не изчакват , а правят изпитите преди да излязат резултатите от матурите. Ето това е МОН и неговия министър. А на авторката не и плащайте
Бг мамите сме запознати и доволни. Всички 7мокласници в 5те "елитни" софийски гимназии.
не им трябва на децата да знаеш кво е това % - така по-спокойно и повече ще дръпаш кредити
Д-р Петя Георгиева най-напред да се запознае с програмата за обучение по математика, с "добрите" педагогически практики на учителите по математика да санкционират решения, различни от преподаваните алгоритми за решаване на задачи (защото това не е математика). И тогава да пише.