Коментари - Уроците от дигиталните класни стаи в конференция "Образование от A до # - Иновативното училище" | dnes.dir.bg
назад

Уроците от дигиталните класни стаи в конференция "Образование от A до # - Иновативното училище"

Представители на академичните среди и държавните институции търсят решения чрез публична дискусия

Обратно в новината
| Редактор : Калин Каменов

Коментари - Уроците от дигиталните класни стаи в конференция "Образование от A до # - Иновативното училище" | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Т.к. съм се образовал само 16 години и освен двете си дипломи имам само 20-ина сертификата, някой може ли да ми каже, какво значи "Образование от А до #. Иновативното училище" на нормален български език. Още повече, че в документа, който го анонсира е написано по друг начин, а в подзаглавието на статията по трети. Ама това сигурно е защото е толкова сложно, че даже тези които са го измислили го бъркат.

За всички, които не могат напълно да осъзнаят, какво щеше да представлява за абсолютно цялото население на България обявяването на нулева учебна година.

Всички плюят по онлайн обучението през последните 3 месеца. Ма вие какво искате от една извънредна ситуация? - По-добре било децата да са в училище и учителите да ги контролират - несъмнено по-добре е. Ама като не може, кое е по-добре - учителите да изпращат по един мейл дневно и да проверяват веднъж седмично домашни или да са с децата онлайн по 4 часа на ден (първото беше практиката в Германия, второто практически в цяла България) - Кое е по-добре, миснистерството да мисли 4 месеца и да не успее да измисли система за онлайн обучение (Германия) или институциите да реагират веднага и не просто да дадат указания, как учителите да организират онлайн обучение, но и да изработят видеа и подробни инструкции + живи хора с възможност за помощ и още в началото на втората седмица от извънредната ситуация учителите да имат указания, платформи и обучителни материали как да работят с тях. Кое е по-добре? - Кое е по-добре - за децата без достъп до компютър да се измисли начин да бъдат достигнати през Фейсбук, телефон (системи от СМСи) или просто да се оставят разпечатки в училище и който стигне да си вземе от тях, стигне (без дори да бъдат изпращани по мейл). - Кое е по-добре - децата да имат 4 часово обучение по математика, български, история и т.н., макар и с всички въозможности да се разсейват, да си чатят и да не внимават, или децата да имат 15 мин. сутрин, за да е сигурна учителката, че са се събудили и след това цял ден да ти тичат по главата, докато се опитваш да работиш от вкъщи? Да, нещата не са перфектни, да има още много да се работи, за да се преработят обучитлените програми за да са по-подходящи за онлайн преподаване, да има нужда от обмисляне на цялата система и вариантите за работа онлайн и офлайн за учителите и учениците, да има нужда от премисляне на варианти за работа с най-застрашените ученици, без достъп до интернет. Но това, което се направи Б ългария беше едно добро начало. И не е нужно да се плюе по него, само щото така сме свикнали и ни е най-лесно.

Дигиталните уроци са изключително полезни, но като подпомагащи уроците на живо. Предаванията на знания винаги е най-добре да са от човек на човек, понеже човекът отговаря веднага на всички възникнали въпроси, а въпросът е символ на интерес и настройка за обучаемият към неговите познания.

Кое пречи срещата и дискусията да са изцяло провеждани онлайн и кое налага наемането за зала за форума в София Тек Парк-а?

НЕкой е планирал да вземе едни кинти като организатор. Пък и на някой от участниците може да не им е съвсем ясно дали биха се оправили изцяло онлайн.

Първо - обучението не е онлайн, правилния термин е "дистанционно". Второ - за да е успешно, трябва и програмата и методологията да е разработена с тая идея, а при нас не е така. Общо взето беше направено, за да не се обяви нулева година - за да е "по-малкото зло" ...

Дистанционното обучение може да се осъществи и с пощенски гълъби.... онлайн термина набляга, че е дистанционно през интернет.

Определено, онлайн обучението е по-добро от килийното. На учителите обаче им е доста трудно. Трябва да се усъвършенстват платформите, това е бъдещето. Добре че се появи този вирус, че да се размърда нещо в образованието.

Г-н министърът да не си въобразява ,че обучението беше успешно.Пунта Мара! Използвам израз на нашия "велик" премиер.Преписвация и имитиране на знания -това беше великото дист. Обучение

Глупости! Пълни глупости! Преписвацията е в училище. Ако онлайна тестът е направен както трябва забрави да препишеш.

Социалното възпитание е в училище, а не в интернет. Комуникацията, диалогът, всичко това липсваше.

дигитален = цифров дигитализация = цифровизация натурален = естествен карбон = въглерод оторизирам = упълномощавам ..... ..... Не си мразете родния език бре, държите се като улични помияри!

Нека бъдем честни, онлайн обучението си беше пълна пародия ! Постигна се ефекта да няма нулева година и учителите да могат да заслужат (донякъде и не всички) заплатите си.

Подкрепям! Не съм съгласен само с това "донякъде". На отговорните преподаватели им се разказа играта! Особено в университетите, където в една катедра 1 бачка, пък другите не бачкат щото не могат!

Онлайн обучението в никакъв случай не беше пълна пародия, напротив, в България то се случи на светлинни години по-добре от много други ЕС държави - например Германия. Не е необходимо всичко да се плюе. И учителите и в по-голямата си част държавните институции се справиха феноменално добре предвид ситуацията и липсата на изработени модели и онлайн решения. Много, много бързо се изработиха обучителни материали за всички учители, имаше избор на канали за комуникация (Микрософт тиймс, Скайп, Зуум, Фейсбук), макар че и в това бяха част от проблемите, тъй като министерството задаваше нови и понякога противоречащи си указания кое, как да се позлва. Така че, не, системата не работеше перфектно и има много какво да се желае от държавните институции, но като цяло нещата сработиха мног, много добре.

Беше добре и така трябва да продължи. Това е голяма реформа в образованието!

Не беше пародия, а пълна порнография. Лични наблюдения върху гимназист. Да се изгърбят учителите, няма ли го личния контакт и контрол, нищо не става. Те без това не разказваха в училище, а вече забравиха и да говорят. Интересът им се изпари около средата на април. Общо взето, вторият срок го изкараха като задочници от РабФаг. Който не знае какво означава, да прочете в Гугъл. А факт е че никой не се съобрази и с това, че не всички семейства имат таблети, лаптопи и други допълнителни устройства. Голям купон настава, когато две деца учат дистанционно и поне един в къщи е хоум офис. Да, защото не всички фирми осигуриха устройства, но се очакваше да работиш от дома си.

Кви са тия според теб, дето знаят да направят дете, а не знаят как да си осигурят поне таблет?