Коментари - Учите ли детето си да кара кола преди да навърши 18 години? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

В някои щати в САЩ знам,че на 15 години децата могат да изкарат изпит теория и имат право да шофират с придружител до 17 годишна възраст,след което при взет тест кормуване,вече си карат самостоятелно.

Аз го учих да кара кола преди да навърши 14 години. Преди да навърши 18 вече умееше. Караше, както Ники Лауда трактор. За всеки който е малъкза да знае или голям, но забравил напомням - Ники Лауда катастрофира с трактора на дядо си.

Някога, по времето на гнусния соц, устройството и управлението на автомобила се изучаваше в гимназията... Щом тогава са могли да го правят, защо да не могат и сега?

Че тя книжката не кара колата.

Нещо за веганизацията ли става на въпрос

Да, но на един стар голям паркинг край Панчарево, а не по улиците да го сгазят.

Ако да се учи да тръгва и спира, означава да кара кола.

Беше далечната 1981 година, месец септември. Тогава започнахме да кормуваме и то на камиони ГАЗ-53. Поне 30% от нас нямаха навършени даже 17 години, но тогава това не беше забранено. Мога да кажа, че повечето от нас след 2-3 месеца смело си джиткаха из кварталните улици колите на родителите си. Права получихме в началото на юни 1982 г., но реално свидетелствата се получаваха след навършване на 18 години. Тогава КАТ беше на ул. "Будапеща", зад Младежкия театър.

Има си законeн начин да се научиш преди 18 години! За да започне някой шофьорски курс за „В“ категория, трябва да има навършени 17 години и 9 месеца. За "В1" - 16 години и 9 месеца. В специализирани училища 9 месеца по-рано. Наредба № 37, Чл. 16 (1) - Обучението за придобиване на правоспособност за управление на МПС може да започне най-рано три месеца, а за категория "АМ" - един месец преди обучаваният да навърши необходимата възраст съгласно чл. 151, ал. 1 ЗДвП. За обучаваните по държавен прием в системата на средното образование този срок е една година. ЗДВП, чл. 151, ал. 1, т.5: Седемнадесет години - за управление на моторно превозно средство от категория В1 (Видимо малка кола, до 400кг. маса без товар)

Закарай го на картинг писта ! Нека първо да покара малко картинг и после го качвай на колата ! Да не говорим , че има и двойни картове с което да му покажеш как трябва да кара ! И когато дойде момента за книжката и курсовете ще е по-добре !

Да мисля да го уча но само на полигон

Според мен, добре е да бъдеш понаучен преди да започнеш курсовете. Две причини: Не учиш основите а градиш върху тях Разбираш, че трябва да се съобразяваш с други работи а не само дали може да тръгнеш правилно. За целта съм за , но само на места, където не е опасно за учещият се и / или останали автомобили. Не е редно в населени или райони с някакъв трафик.

Едно време май се случваше и на българи. Баща ми ме учеше да карам извънградско като бях на 11. Това беше 1993-та и нямаше толкова трафик, но си е била фончова работа отвсякъде... Сега това ми се струва голям дебилизъм и не бих ‘учил’ децата ми.

Малкия го качих на семейната Шкода когато беше около осем годишен. Сестра му също. Каката вече има книжка и е като Фитипалди! :)

Много Фитипалдовци , Сеновци и Фетеловци вече на 2 метра под земята ! Глупако , защо според докато Мика Хакинен беше пилот от Ф1 имаше личен шофьор ?!

Може да те назначи за ибрикчия, защото си беден цървул. Работата ще я вършиш с кеф!

Вече си назначен за лизач ! Боко те чака в Банкя !

Хакинен вероятно е бил далтонист и не е разпознавал светофарите ! ; - )))

В Германия например има мини МПС които могат да се управляват от 16-18г и се ползват за пазаруване ! Има едно задължително условие ! Да се качваш по еволюционна стълбичка ! Първо си примерен пешеходец. След това ставаш примерен велосипедист ! След велосипеда може да се качиш на скутер и да продължиш да бъдеш примерен участник в движението ! И последният стадии е да управляваш МПС ! Ако до последният стадии си бил нарушител няма как да станеш примерен участник в движението с МПС , но ако до последният стадии си бил примерен участник в движението имаш всички предпоставки да станеш примерен шофьор !

Не е проблем 16 - 17 годишен младеж да може да управлява МПС ! Същността на разглеждания казус е дисциплина и осъзнаване на случващото се ! Възпитание получено в семейството . Звучи като клише , но дисциплината в поведението на човек е основно начало - принцип в развитието му , като индивид ,като полезна личност ! На 16 години човек може да бъде пълноправен участник в пътното движение с 50 -кубиков мотоциклет . Правилата за участие в пътното движение и с автомобил и с мотопед са еднакви ! Но , трябва да се знае , че правата за управление на МПС се основават на задължението да се спазват законите и правилниците ! Без никакви оговорки и отстъпление от този принцип ! Та щом правилникът налага някакви ограничения , то те се приемат безусловно ! Независимо от етнос ,социално положение ,финансови възможности ! Това също е принцип !

вземе ли шофьорската тапия, веднага започвайте да го учите! Новоизлюпените правоспособни са най-големите нарушители

До оня ден лежах в хирургиите. В лицево челюстна. Настаниха един много хубав и спокоен човек. Обясни, че заради пандемията, масово в неговото село са се завърнали младите от чужбина. Прибрали се с мощните си кошници на по 20 години и понеже човекът живее на центъра на селото, пред тях било широко. Нещо като площад. Та там денонощно дрифтели младите шампиони. Само че един се ударил в зида, ограждащ двора му. И докато човекът правил забележка на младите шофьори, някой от тях изодзадзе го халосал по главата. Дали от удара или при падането, човекът е със счупена челюст. Те такива ми ти неща за младите шофьори...

Не го водя и на училище. Родило се е с основно образование.

Не, ама сме свидетели как деца на 18 учат своите деца. А едни семкаджии мишкуват в храстите и се чудят кой ще ги спонсорира с 20 лева.

А за Фончо и дедо му Галфончо нещо да попитате?

Ако ви вълнува нещо около фончовата фамилия, питайте. С радост ще ви отговоря, понеже и в моя град е пълно с фончовци, а те в самата си същност са абсолютно еднакви. Питайте, питайте, не се срамувайте :)