Експерт: Наказанията в училище може да навредят на по-малките
Повтарянето на класа в училище, в която и да е възрастова група, е крайна мярка. Преди това трябва да са приложени много други мерки към изоставащите ученици, като за тях трябва да има разписани стандарти.
Обратно в новинатаКоментари - Експерт: Наказанията в училище може да навредят на по-малките | Днес.dir.bg
Коментари
Кой откъдето дойде все реформи прави.Мисля,че преди девет години се въведе най-новата учебна програма. Всичко започва и не се извежда до край.Съгласно ДОИ учениците трябва да усвоят някакъв образователен минимум. Каква е ползата от преминаването в по-горен клас на неграмотни?Учителите били виновни!Защо няма наплив в учителските институти?
Когато човек върши някаква работа, той винаги получава някаква "оценка' т.е. знае дали добре или зле я върши! А ученето е преди всичко работа и то много отговорна!Децата ходят на училише, за да извършват определена дейност и много добре трябва да знаят дали се справят или не! А под каква форма ще бъде оценката няма значение, но трябва да я има! И не бива да се отива в по-горен клас, без да се притежава определен минимум от знания!
Хората, които в момента решават и приемат законите за образованието, нека се върнат назад в времето и да си спомнят добре как беше и колко от това и от поколенията от тези години какви хора и специалисти излязоха! И нека сега си спомнят колко ученици са извършили по-жестоки убийства на свои съучиници и граждани - тогава пак помислете какви мерки трябва да се вземат за бъдещото поколение! А с такива експерти" в образованието е гарантирано бъдещето на евтината работна ръка на Европа!... Навремето четох за един подобен случай в Америка. На едно момче му идва време да тръгва на школо. Записват го в едно училище. Не минава и месец, и учителката съобщава на родителите: Елате си го вземете!.... Те обаче са амбициозни и го записват в друго училище. Там се повтаря същото. Записват го в трето. След около половин година учителката им съобщава: Той е толкова тъп, че от него нищо няма да излезе!. Това тъпо американско момче е бъдещият изобретател от световна величина ТОМАС АЛВА ЕДИСОН! коментарите са излишни!...
Добре де! На какво са го учили учителите тоя ученик цяла година, щом се налага да повтаря?! Двойките всъщност са на учителите! Я на всеки учител да му резнат от заплатата за некачествена работа - повтарящи ученици по предмета му! Да видим новата гледна точка на учителите!... И колко пъти да казваме - трябват разнообразни и равнопоставени форми на обучение! Който в каквато форма иска, в такава да учи! Повече доброволност! Училището не е ефективно, а е задължително! Това е терор и нищо друго! Масовото образование не разполага нито с инструментите, нито с подходящата среда, за да обърне индивидуално внимание на всеки един ученик, за да предотврати изоставането и отпадането на децата. Индивидуалната работа, за която съветват психолозите, е хубаво нещо, но просто не може да се реализира напълно в училищната среда!... А дали тези днешни деца ще простят утре на експертите и на всички нас това, че ги лишихме от правото на качествено образование?! Занимаваме се с всички, които са глупави и мързеливи, зарязахме талантливите и работливите, правим симпозиуми и кръгли маси, а децата някъде, напушени, пият водка с бира, търсейки своя по-добър свят!... Всъщност целта е всеобща неграмотност! Което е изгодно за управляващите - все едно, леви, десни, центристи! Прост народ лесно се управлява! Това ли искаме?! Браво, много добра идея, няма да се повтаря, а ще се работи индивидуално - така ще се повишат и доходите на даскалите - след индивидуална работа с циганетата, те ще бъдат в състояние да си докарват допълнителни доходи от джебчийство!...
Поисках от ученик в пети клас да ми каже азбуката. Той ми каза, че я е забравил,защото е в пети клас, а азбуката се учи в първи. Хитро! Редактори на ДИР.бг,ако и този път не пуснете коментара ми, ще се оплача в Страсбург!
Оценки трябва да има, за да знаят и родителите какво мисли учителката. И да вземат мерки. Иначе чак в края на 4-ти клас-на теста-става ясно, че са пропиляни 4 години. Психолозите са щатни клюкарки, които не помагат на децата, а им слагат трайни етикети и определят съдбата им за години напред. Найстройват класа срещу определени неудобни ученици, изказват се за тях и на родителските срещи, привикват майките за да ги разплакват. Познавам начална учителка, която обяви на класа си, че който има оплакване от даден ученик - може да пусне бележка с оплакването си в нейното чекмедже. Всичките момичета се надпреварват да пишат оплакванияр вкючително от рода "Госпожо, Иван ме гледа!". Съответно госпожата привиква майката на Гошо, изсипва й пълно чекмедже с такива бележчици и й разгонва фамлията. Но няма на кого да се оплачеш. Гарван гарвану око не вади.
Аз мисля, че е най-добре повтарянето на учебна година да се "продаде" като нещо нормално, за да се избегнат травми у децата. Според мене трябва децата от първите три класа да се обучават заедно, като упражняват подобни неща, но от различен ъгъл. По този начин децата ще се учат да работят заедно и да си помагат взаимно. И тези три класа могат по програма да се вземат за 4 години, а по-успешните за 3. Без това на тази възраст не можеш да очакваш от две деца абсолютно еднакви способноски.
Добре де. На какво са го учили учителите тоя ученик цяла година, щом се налага да повтаря? Двойките всъщност са на учителите. Я на всеки учител да му резнат от заплатата за некачествена работа - повтарящи ученици по предмета му. Да видим новата гледна точка на учителите... И колко пъти да казвам - трябват разнообразни и равнопоставени форми на обучение. Кой в каквато форма иска, в такава да учи. Повече доброволност! Училището не е ефективно, а е задължително. Това е терор и нищо друго.
Не съм съгласна. В нашия клас имаше и пълни отличници, но и пълни двойкари, които останаха да повтарят. Значи за първите учителят е бил достатъчно добър, а за вторите- не, така ли?. Дали пък не са се дължали двойките на мързел и липса на умствен багаж? Имаше и случаи, когато децата имаха проблеми, тогава смятам, че трябва да се обърне повече внимание. Едно време се обръщаше, но не достатъчно, защото имаше деца с родители пияници или деца, на които просто им трябваха очила, но не им се помогна и те отпаднаха от училище.
Преди всичко на повтарянето на класа не следва да се гледа изобщо като на "мярка" или "наказание", т.к. това не е последица от "лошо" поведение на дете, а от обективно недостигане на едно минимално ниво на познанията и уменията му. Ако се погледне на въпроса от този ъгъл има изгледи да се стигне до едно по- нормално и не чак толкова емоционално натоварено решение. Тъй и не разбрах ако дете не може да чете и пише, да смята до 100 и да решава текстови задачи какво ще търси в V клас.
Като сме единодушни по въпроса за образованието,в смисъл,че трябва по-здрава ръка,ако сме така задружни и срешу дебилите в системата на образованието,може би следващото поколение да е благодарно.Но с толкова дебили,е много трудно.Какви са тези психолози и педагогически съветници.Няма ли работа за тях.Я колко земя стои пустееща.И каква е тази измислена наука-психолог.Кой от къде мине-психология завършил в Световния,пардон в Свободния университет.Той или тя акъл нямал да влезе в нормален университет и завършил уж,Световния,ама сега Умньо Боев го раздава.Като вземем власта схте има скъсам задниците на такива,ама не от целувки,да им е ясно.На психолози и на тея дето ги измислиха,и на тези дето ги назначават.Какво са ви направили децата,та ги побърквате бе.Голяма работа,че го шляпнали по вратлето.Така му се раздвижва и мозък и кръвообращение.Е в никакъв случай не съм за жестокост или гавра с дете,но малко респек просто е нужен.
Всъщност целта е - всеобща неграмотност. Което е изгодно за управляващите - все едно леви, десни, центристи... Прост народ лесно се управлява... Това ли искаме?
А дали тези днешни деца ще простят утре на експертите и на всички нас това, че ги лишихме от правото на качествено образование? Занимаваме се с всички, които са глупави и мързеливи, зарязахме талантливите и работливите, правим симпозиуми и кръгли маси, а децата някъде, напушени, пият водка с бира, търсейки своя по-добър свят...
На всеки ученик по един учител, един психолог, една гувернантка и мисля най- накрая ученикът да им даде оценки на тримата..., аможе и да им шибне по един шамар, защото те са големи и няма толкова да ги заболиии...
А кога ли ще започнат да учат? И как ще работят тия 'нестресирани' и необразовани деца след десетина години?
В края на 80-те и началото на 90-те системата беше такава, че оценки се пишеха от 4-ти клас нагоре. Както ти си написал/а повтарянето на годината надали ще се отрази толкова зле. Това е един от стимулите-хем страх от оставяне, хем ако останеш си затвърждаваш натрупаните знания. В никакъв случай не трябва да дават прекомерни права и свободи на децата и учениците, защото ще "му изпуснем края".
Много ги жалите учениците.Без санскции(глоби) към родителите нещата няма да се оправят.Учителите нямат никакви права,а само ограничения.Виж,учениците имат много права,че чак се качват на главите на учителите.И като прибавим малките заплати и отношението на държавата към тях,става ясно защо нищо не е наред в образованието.
Масовото образование не разполага нито с инструментите, нито с подходящата среда, за да обърне индивидуално внимание на всеки един ученик, за да предотврати изоставането и отпадането на децата. Индивидуалната работа, за която съветват психолозите е хубаво нещо, но просто не може да се реализира напълно в училищната среда.
браво, много добра идея, няма да се повтаря, а ще се работи индивидуално - така ще се повишат и доходите на даскалите - след индивидуална работа с циганетата те ще бъдат в състояние да си докарват допълнителни доходи от джебчийство
А с такива "експерти" в образованиети е гарантирано бъдещето на евтината работна ръка на Европа.
хората които в момента решават и приемат законите за образованието нека се врнат назад в времето и да си спомнят добре как беше и колко от това и в тези години поколения какви хора и специалисти излязоха и нека сега си спомнят колко ученици са извършили по жестоки убийства на свои съучиници и граждани тогава пак помислете какви мерки трябва да се вземат за бъдещото поколение
Оценката е стимул за всеки ученик.Когато стигнат 5 клас учениците са вече с оформена самооценка,така,че още във втори клас трябва да си остане цифровото оценяване.Когато проблемните ученици стигнат до 5клас и се види,че още не могат да четат и още събират и изваждат до 100,вече ще е твърде късно да се вземат някакви мерки.Много от учителите от провинцията ,за да запазят по-висока бройка на класовете,си затварят очите за проблемните деца.