МОН отне отличие по информатика на момче, защото учи вкъщи

Просветното министерство отне отличие на 15-годишно момче, спечелило национално състезание по информатика, защото не ходи на училище, а учи вкъщи.

Обратно в новината

Коментари - МОН отне отличие по информатика на момче, защото учи вкъщи | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Г-жи и г-да от МОН, прочетете за с-мата във Финландия: link Не знам каква ще е реакцията ви... дано да е се засрамите и промените нещо...

Не ми пуска линк:... опитвам отново..: link

Напишете в Google: "OECD education report: Finland's no inspections, no league tables and few exams approach"

До колко става ясно, момчето се обучава и явява на изпити в друга държава, или по друга система. Майката правилно е оценила, че детето ще си губи времето да се размахва до училището.

Ама разбира се, трябва да смачкаме всеки който показва някакъв талант и умение още в началото!

Правилно, ако беше учил в училище за бавно развиващи се, щяха да отличат учителите му, като постигнали особени успехи.

Абсолютно вярно, е че училищната среда е деградирала. Не е ясно на дискотека ли се ходи или на училище. Липсва морал в повечето ученици, а за жалост и при преподавателите. Отбиване на номер и от двете страни. Определено трябва да има реорганизация на учебния процес, дисциплина, контрол и доста по-малко ВУЗ-ове и др.такива, даващи безразборно дипломи на безхаберни студенти, които в по-голямята си част даже не са посещавали редовно учебните занятия нито в средния курс нито по-нагоре.....,но ....имат или родители с пари....или друг дерек зад гърба си! Позорно е образованието ни и културата ни.

И защо е деградирало БГ училището? Не казвайте, че децата са ни "лош матриал"! Дайте да погледнем учителския матриал : 1.преподава се 10-15 мин. - останалото време - приказки от общ характер 2.вече не изпитват върху целия урок, само задават въпроси 3.самостоятелна работа, реферати, дори домашна работа по сборници - вече не съществуват в учебната практика 4.на теми за взаимоотношения деца-деца, деца-възрастни, деца-болни деца не се говори 5.националните ни герои вече не са тема на викторини в училище 6.училищните празници - 1ноември, 24 май, патронните празници не се отбелязват по друг начин, освен с неприсъствие в училище 7.учители водят децата по барове за другите празници нужно ли е да продължавам???

Госпожо - майка мисля, че учителите само част от проблема, защото всъщност те трябва да угодят на родителите, на МОН и на учениците. Според вас от кой първо трябва да започнат?

Има хубави частни училища, където се учи яко и децата са мотивирани и дисциплинирани, макар и 'богати 'според родните схващания. Вероятно има и единици държавни такива. Ние нямахмe късмет с държавното. За съжаление все повече вървим натам да си плащаме яко, за да получават децата ни качествено образование, в добра среда. С 'Безплатното ' държавно е малко като игра на руска рулетка - я уцелиш, я не.

В кое състезание по информатика се е състезавало не го виждам в националното и резултатите от миналата година????Да не е някоя диплома.Уточнете моля!

не съм съгласна с МОН

Само МОН са съгласни със себе си....

поредната абсурдна ситуация , защото нашата "мила родина" не мисли за бъдещето си

Жалко за момчето, очевидно е талантливо, но е и очевидно , че майка му ще го направи аутсайдер. Бащата го няма, гледам. В прекия и преносен смисъл. А тия в МОН защо са му отнели наградата - и те не знаят. Дайте му я - той я е заслужил и подведете майката под отговорност, че нарушава закона. Това е.

Че майката е нарушила закона-нарушила го е, но тези от МОН с големите приказки и възхвали за родното образование, да се замислят и после да дадат обоснован отговор защо майката е нарушила закона? Образованието ни се ръководи от разни университетски преподаватели, които дори си нямат на идея какво се случва с децата в средното образование и колко насилие от деца към деца и безпомощност да се справят с него има от страна учителите, та камо ли да им остане време да преподават някои и друг урок.

Аз пък, на мястото на МОН, бих разпитал майката как е работила с детето, какви материали е използувала... Ако преценя работата й като отлична, бих и предложил да работи за мен и да обучава повече деца...

Спомняте ли си за ръководната роля на Партията. Нямаш право ако си умен и да не си партиен член. Ставаш веднага, ако трябва и със заплашителни намеци. Защо ? За да се демонстрира на народа, че комунистите са най - умните и образовани. Ако ли сбъркаш нещо, на секундата те изключват от партията - комунист престъпник няма / Нещо като с Бисеров / Та момчето е умно и добре възпитано , но щом не ходи на училище - никакви отличия.

АМИ ДАЙТЕ ВСИЧКИ ДЕЦА ДА НЕ ХОДЯТ НА УЧИЛЕЩЕ И ДА СТОЯТ В КЪЩИ. ЕГАТИ ЛОГИКАТА. УТРЕ МОЖЕ МАЙКА МУ ДА НЕ ГО ПУСКА И НА РАБОТА ДА ХОДИ, ЩОТО Е ВРЕДНА СРЕДАТА. МОЖЕ В ЗЛАТЕН КАФЕЗ ДА ГО ПОСТАВИ И ДА СИ ОТГЛЕЖДА.

Факт е, че съвременното наше училище от място за УСВОЯВАНЕ на знания се е превърнало в място за ОЦЕНЯВАНЕ на знанията... Усвояването става в къщи...

Училището е място за оцеляване.

ЦЕЛИЯТ ЖИВОТ ОТ САМОТО РАЖДАНЕ Е БОРБА ЗА ОЦЕЛЯВАНЕ, МАКАР И СОЦИАЛЕН, ЧОВЕКА Е БИОЛОГИЧЕН ВИД, НО МНОГО ХОРА ГО ЗАБРАВЯТ И МИСЛЯТ, ЧЕ НИЕ СМЕ ИЗВЪН ПРИРОДНИТЕ ЗАКОНИ И МОЖЕ ДА СИ ПРАВИМ КАКВОТО ИСКАМЕ.

На учителите и др персонал Всичко което се прави в училищата е в интерес на чиновника а не на ученика Например в Белоградчик в компютърния влизат само учители за децата е забранено

Вижте Волен Сидеров, такъв човек ли бихте избрали или човек като това момче, което хем знае чужд език, хем спортува, хем програмира, хем е възпитано в благоприличие? Извинете, но нямате избор от гледна точка на последствията от съвремието ни! Това момче няма алтернатива като гледаме тъжната ни действителност- той е герой на деня!

Ами за птичките и пчеличките пак ли мама ще му показва....

Защо в училище да не е да им показват нагледно??

В нашето училище след такава лекция ни наказаха, защото 5 момичета дойдоха при нас и поискаха да ги направим жени. Нямаше проблем с това, но 2 много грозни също поискаха и приятеля ми каза: Може но срещу 2 Лв... Така ни разкриха родителите.

Защо не, ако се справя толкова добре, както досега!

А пък нашата министърка на образованието въпреки всичките си титли не може дори да говори правилно, като диалектът е най-малкият й проблем, да не говорим граматически как звучи... потрес! Фактите са важни, глупендри от МОН!

Момчето е побетител и това никой не може да му го отнеме! Да погледнем посегателите: 1. Абсолютни некадърници назначени по полови признаци в М на Просветата. 2. Хора (?!?), които не могат да съставят учебна програма или да контролират написването на смислен учебник за децатани: 500 г. ОСМАНСКО ПРИСЪСТВИЕ; поругаване на Ботев, Левски, Иван Вазов и други класици на Българската литература и възраждане. 3. Корумпирани до мозъка на костите си (друг надали имат): работят по цигански програми за интеграция и във всеки клас вкарват по 10 - тина циганина да бичт българчетата и да ги дърпат на зад с липсата си на мозъчна дейност. 5. ПРЕСТЪПНО отношение с поощряване на ПЕДОФИЛИЯТА в училище (5-6 клас е последната паралелка, която евентуално достигат ромките преди да родят и напуснат училище). ЗАДАЧАТА НА МОН е да възпитават и обучават БЪЛГАРИТЕ за РОБИ.

+++++++++++++ МОН звучи като мамон. Те се ръководят от измислената повърхност на интернационализма и унищожават християнството и способностите на хората, а за сметка на това създават калинки и паунчета. Да не мислите, че хората с купени дипломи си живеят зле? Дилян Пеевски, Калинка- Малинка и още куп незнайни висшисти пъплят в съгласие със системата. Напълно невежи и нагли! Това момче поне може нещо за разлика от тях!

уважаеви граждани не се подавайте на някакви си инсинуации и глупости!Аз не подлагам на съмнание възможностите на момчето и неговите интелектуарни качества!Питам само нали живее в държава с някакви правила,и трябва да ги спазва, кой ще му издаде диплом на това момче за завършетно образование майка му ли, може би и тя ще го обучава за да завърши висше образование и отново тя ще го дипломира!Смятата ли , че майката на това дете е с толкова широка обща култура за да я предаде на детето сивъв всички свери както се обучава в едно училище!Тя говори за кумонистическа система на обучението, а като я гледам и тя е плод на тази система на обучение!Като се обучамва по американска система как учи история на България например, абе малко са големи изхвърляциите да Ви кажа и вие има давате почва те да се разпространяват и виреят в обществото, като им отдавате по голямо значение!Нали се сещате сам, че като на това дете му липсват интелектуалните контакти на живо а не кибер контактите, че то ще стане като полу изграден робот !

Когато отидеш в дружество и те питат можеш ли да програмираш,каквато и да ти е дипломата ако не можеш яма да се задържиш и обратно, ако кажеш, че нямаш диплома, но си много добър ще имаш самочувствие да искаш добра заплата за възможностите си, защото ще те търсят от повече места и всеки ще иска да те държи именно заради възможностите ти. а дипломата има значение само за да те уволнят или да предпочетат някой връзкар.

Лошото е,че без диплома изобщо никой няма даже да го пита дали може да програмира:)

Момчето е побетител и това никой не може да му го отнеме! Да ! Майка му няма да го направи ИДИОТ. Колкото до знанията не оспорвате НАЛИ!!! ЗАДАЧАТА НА МОН е да възпитават и обучават БЪЛГАРИТЕ за РОБИ.

По втората ти част. След като завърших висше образование и минаха години започнах да преосмислям познанията си по история и видях, че съвременната история е продукт на пропагандата, който изисква жертви,когато ни натиснат копчето да мрем. Производството на патриоти глупци не помага, а вреди на развитието на нацията.Нужна е нация от мислещи хора,които изобретяват блага, а не от вегетиращи папагали. Хората много точно чувстват че има нещо нередно в образованието и това е, че то създава папагали, които не могат да си "вържат сами обувките".

Точно затова с две ръце гласувам за конкурсите при назначаване на работа. Минеш ли конкурса, ти можеш, имаш, нямаш диплома, всеки работодател ще те вземе на работа заради възможностите ти. Ох, как искам и депутатите ни да са с конкурс...

Със или без диплома знанията и уменията не могат да бъдат отречени, когато ги има... Даже и 100 наши дипломи не гарантират наличие на знания и умения...

Има две страни и все пак той е победител и МОН не може да му отнеме славата! Училището получи червен картон! Толкова силен шамар от родител не съм чувал никога - училището създава профани. Жената закла цялата система на несправедливост и унижение на децата.Това дете владее изкуство- свири на пияно-владее чужд език и работи с компютри. Учи се по западна образователна програма и е уволнило системата! Утре той няма да е свързан с държавата и свободно ще учи и живее на друго по- добро място сред нормални хора! Той е възпитан свободен и когато отиде при своите ще се чувства добре с тях. Държавата ни не си дава сметка, че с нея е свършено! Дали държавниците разбират, че това домашно образование е направо висше образование с възпитание и морал? Майката е права да си опази детето от дивотиите в училище.Един ден ще е достатъчно да бъде въдворено в живота от баша му и той е напълно завършен човек, който е прескочил всичката баластра,която няма да помни, а и никой от нас не помни. МОН са напълно безпомощни пред истинския победител!

ТАЗИ МАЙКА Е ЛУДА. УТРЕ МОЖЕ И ЖЕНА ДА МУ ИЗБЕРЕ, ДА СТОЙ ПРЕД ВРАТАТА ПРЕЗ ПЪРВАТА МУ БРАЧНА НОЩ И Т.Н... С НЕГО НА ЗАПАД ДА ОТИДЕ И ДА ГО ХРАНИ В УСТАТА С ЛЪЖИЧКА. ОТДЕЛЕН Е ВЪПРОСА С КАКВО ВРЕМЕ И ПАРИ СЕ ПОСТИГА ТОВА ДОМАШНО ОБРАЗОВАНИЕ??!ТАЗИ ЖЕНА ЯВНО НЕ Е ХОДИЛА НА РАБОТА ИЛИ РАЗПОЛАГА С МНОГО ПАРИ ЗА ЧАСТНИ УРОЦИ.

Момчето е побетител и това никой не може да му го отнеме! НЕ! Майка му не е луда! А ти губиш един нарко клиент и печалбите ти ще намалеят като трафикант.

Жена,която е постъпила смело и да избере успешно възпитание с изкуство,спорт , чужд език и практични познания по информатика няма да сгреши и ще има смелостта да се оттегли,когато момчето стане пълнолетно за да си избере работа и жена. От сега ви казвам, тази жена е смела и ще постъпи разумно.Освен това момчето сигурно има и баща и други близки,които вероятно също са достатъчно умни, за да го подкрепят, а не да чакат да се провали и да слезе при всички в калта. вижте, с такива хора нацията ще прескочи враговете и премеждията си! Това е поредният лъч надежда, хора!

Много си прав. Моят е в 6 клас и в почти всички часове е анархия - даскалите не могат да ги усмирят.Говрят си в час, малкия се оплаква че не чува учителката и не разбира материала. Няма оправия. Мислех да го места в друго училище. И там родителите казвт че е същото. Даже не могат да ги накарат да седнат в час по местата си. Една пък даскалица ги накарала да играят хоро в час (по история)...Направо съм се предал вече с това образование.... майката на това дете е много права. Ако имах време бих го обучавал в къщи... Материала по учебниците не е труден и му го обяснявам така че да го разбере с нагледни примери.... Не намерим ли време да обърнем внимание на децата - загубени са.

Ами ако бяхте намерили време да обърнете внимание и за възпитанието на децата от ранна детска възраст,щяха да седят в час и да слушат учителите.

И този е готов за кандидатстване /бягство/ в чужбина, докато българските "институции" спорят и се маят какво да правят....изтървахте го...

Болни амбиции на родители! Пази,Боже! Детето общувало с връстници по интернет!?!?!?!А къде му остава детството,социалните контакти,приятелствата,лудориите....?!?! Всеки сам избира най-доброто за децата си,но моето виждане за момче на 15 години се разминава малко с това! Живота не е само дипломи,завършени колежи и университети(дано и те не са от вкъщи)! Иначе голямо БРАВО на младежа!Пожелавам му час по-скоро да успее да се измъкне изпод майчиното крило!!

За какви"болни амбиции на родители" говориш ? Излиза, че изразяваш своя прикрита фалшива загриженост- на фалшив родител?! Първо: степен образование- основно, средно, висше... всеки трябва да може да получи , било като частен ученик- подготвен в къщи, било задочно, или вечерно! Второ: казваш "браво на младежа", а дрънкаш за "измъкване изпод майчино крило"?! Та нали майката има заслуга за знанията и възпитанието му! След 20 г - сам ще "излети", но вече като знаещ, можещ, справящ се! Добре образованата майка е помислила за всичко нужно за добруването на детето, за социализацията му в среда, колектив,общество, видно от изявите на детето, което прави програми, участва в национални състезания! А ти откъде знаеш, че детето няма детство, лудории, контакти, приятелства? Говорил си пряко с детето, или пак фалшива хипотеза -"козелска"?! И трето: МОН няма право да отнема наградата - отличие от състезание, където други, вещи експерти са оценили лично изявените му знания, възможности! И кой е МОН в световен план , та да определя на състезания да се явяват само избрани училищни отбори! МОН са "зациклили в едно старо време", от което трябва се измъкнат! Съществуванието, е низ от Промени! За да запазим Живота , трябва да се адаптираме към промените на Съществуванието! А това значи: развиваме ума и създаваме технологии , улесняващи живота! А не -"несъвършените, да възпират устремилите се към усъвършенстване по нетрадиционен начин !

Никъде не е казано,че това състезание е само за за хора от системата на МОН.Така,че неправомерно му е отнета наградата.Според мен трябва МОН да назначи майката поне за зам.министър,защото тя доказва способност,която в цялото МОН няма.Не бива по този начин МОН да скрива своята некадърност.

Състезанието е регионално и е по училища - не можем ние с вас да се явим, нали така? Защото според повечето пишещи излиза, че и аз на 38 мога да се явя на състезание на МОН.... Нека поне 1 държавата да защити нашите деца, които учат в училищата ... те се състезават помежду си, а не с майката на това хлапе.... За мене правилно това дете да е дисквалифицирано.

Браво на момчето, ако беше ходило на училище нямаше да постигне това .Най много да научи за месарският бизнес на високоплатената си даскалица. Моят син беше отличник по математика, за една година даскалицата им разказа играта, единствената тема по математика била колко печелила от кафенето. Трябваше му доста време да влезе в релси. Просто се подготвяше сам и после нямаше проблеми при кандидат студентските изпити.

Знанията на младежа са впечатляващи, но да не забравяме ,че обучението приключва до към 20-23 год. и после какво?Мама ли ще го назначи на работа !?Пълен пример за десоциализация на тази личност, за което е виновна майката!

Каква социализация сред кретени искаш да има? Това момче може да ти изглежда като грозното пате, докато всъщност е лебед сред юрдечки! Ние няма как да видим колко сме грозни, защото сме много,адски много грозни и зли.Четох за Дядо Добри и видях как се намериха хора,които на инат писаха лоши и глупави приказки. Може да са били и юдеи, но така или иначе доброто е като светлината.

КРЕТЕН СИ ТИ. ЗНАЧИ НАШИТЕ ДЕЦА КАТО ХОДЯТ НА УЧИЛЕЩИЕ СА ИДИОТИ, А ТАЗИ ВЪЗПИТАВА ГЕНИИЧЕТА В ДОМАШНА ОБСТАНОВКА.

Мисля,че на младежа ще му се наложи все пак да се смеси с обществото,колкото по-късно ,толкова по-зле!Не вярвам след"домашното" образование да е готов за нормален социален живот. Обществото е такова каквото го правим ние, а не каквото симислим че е! На 30г това момче ще има куп разбити мечти, дано се лъжа, защото то не го заслужава!

За тези, които споменават, че в Западна Европа, и особено в Германия, homeschooling е ограничен. Нека да не забравят, че в Европа, за разлика от САЩ, е имало фашизъм, национализмът и ксенофобията в Европа продължават да бъдат популярни, и че образователната система се използва не само за обучение на децата, но и за борба с определени политически идеологии.

Голям праз.......че са го отнели.Важното са знанията това което човек знае.Тапията бе актуална през 80години.Пожелавам успех на момчето.

Ей това злобата срещу успехите на успелите в България няма край :Д. Какво като си учи детето в къщи, детето показало ли е отлични резултати-показало е. Защо трябва да му отнемат наградата, по-този начин спират амбицията му да се развива в България. След такова разочарование със сигурност това дете няма да иска да остане да се развива в родината си. Министерството какво ги е яд, че не могат да си припишат заслугите за отличното представяне в статистическите данни за края на учебната година. А като искат българското образование да е на добро ниво, да вземат да оставят учителите наистина да си преподават уроците, а не малкия ми син да се прибира от училище и вместо да са му предали урока, са го карали да си го чете сам, защото госпожата трябвало да прави някаква справка и няма време да предава, а аз в къщи да му обяснявам урока отначало. За какво ходи тогава на училище.

Ми те в министерството само със справки работят, другото е на заден план.....

ДАЙТЕ НА МЛАДЕЖА КАКВОТО СЕ ПОЛАГА, А НА МАЙКАТА - ЗЛАТЕН МЕДАЛ, ИМАЛО ЛИ Е В ПРАВИЛАТА ЗА УЧАСТИЕ В НАЦИОНАЛНАТА ОЛИМПИАДА ИЗИСКВАНЕ УЧЕНИКЪТ ДА БЪДЕ ОБУЧАВАН САМО В УЧИЛИЩЕ, АКО ДА, НЕ Е ТРЯБВАЛО ДА БЪДЕ ДОПУСКАН, АКО ПЪК НЕ - МОН НА СЪД ЗА ДИСКРИМИНАЦИЯ И ОБИДА ЗА ОТЛИЧНО СВЪРШЕНА РАБОТА, ХВАЛА НА МАЙКАТА И МЛАДЕЖА.....

Отвратен съм! Незабавна отставка на лелката от МОН, а преди това да се направи сериозна проверка в нейните титли и дисертации. Да не се окаже после, че "крадецът вика дръжте крадеца", а Клисарова да е поредната калинка или пеевски в системата.

В Америка е много често срещано децата да се обучават от родителите в къщи. В края на годината ходят на изпит и разбира се родителите следват учебна програма. Това дете се е справило по - добре от другите и си заслужава наградата. Браво на майка му добра работа е свършила с обучението му

ако ние не се обединим да изхвърлим ГЛУПОТИЯТА ОТ ПРОСССВЕТАТА свършено е с държавата ни!!! АШКОЛСУН НА ТОВА МОМЧЕ!!!НЕКА ГИ ИМА ТАКЕВА КАТО НЕГО!!! Пък да се занимаваш с глупави експерти, глупави директори на училища за един добър учител е геройство!!Ако променят системата може и да се оправи нещо иначе ПРОВАЛ АБСОЛЮТЕН !!!!

Ами задължитело е да се ходи на училище... иначе как да те контролират и да ти промият мозъка овреме? А дипломата е само доказателство за промит мозък а не за знания. Тъй де, току виж иначе някой вземе да се сети как се държат масите в подчинение и робс... пардон "демокрация" и да направи и той същото.

Отвращава ме тази държава и част от коментарите тука... Вместо да се поучи тъпата Мукадес, е тръгнала да преследва успешните начинания. Добре че не живея в България

ME

Ей, колко ме възмути тази новина! Когато записвахме детето си в частна професионална гимназия претеглихме много за и против. Сега, когато втора година е там, мога да кажа, че решението беше повече от правилно, макар да ни коства много. НО ДЪРЖАВАТА НЕ ДАВА ПАРИ ЗА ЧАСТНИ УЧИЛИЩА, НЕ ТОЛЕРИРА АЛТЕРНАТИВНО ОБРАЗОВАНИЕ ПОД НИКАКВА ФОРМА. И да добавя, че майка ми е изключителен преподавател по математика, цял живот е приемала работата си за призвание и винаги ни е насърчавала, нас, децата й, да учим. Тя напълно подкрепи избора ни и продължава да го прави.

jizast

Много добре, майка му е програмист и го учи да програмира. Интересно ми е как е с българския език, физиката, математиката, химията, биологията и другите общообразователни предмети. Да почнем да ги правим от яслите тясно специализирани хуманоиди. Едните само ще програмират и ще си плащат на други когато трябва да напишат нещо на Български език. Други пък само ще четат Винету, трети само ще ритат топка...прекрасна държава, ще бъдем уникални.

абе длъжен ли е някой да разбира от всичко , ти от всичко ли разбираш бе господин професор. Който каквото го влече това учи. Трябва ли всички да са еднакви бе комунист смешен. Бегай си там на село кадето всички сте еднакви и НЕ-уникални селяни!!!

jizast

Ама личи си, че си прост. Точно едностранчивостта на развитието му ще го направи по шаблон, ограничен и стереотипен. Многообразието в познанията прави хората интересни и уникални. То се иска малко мозък за да го разбереш де.

Явява се като частен ученик след всеки клас пред комисия, и като вземе изпитите след всяка година, си е редовен български ученик. Пък ако ги вземе добре - евалла на майка му и учителите, които са му преподавали. А това ще означава, че и този начин си е добър!

jizast

Само че той не е частен ученик с много учители по всички предмети, а бива обучаван от майка си по програмиране. Тя разбира само от програмиране, едва ли може да му преподава по химия да речем.

Не знам историята , въпреки това атмосферата в БГ училищата е деградираща с това съм 1000% съгласна!!! А тази Татяна ли беше министърка някаква е пълна комунистическа смешничка !!! Чиба!!!

Взело е главата на Пламен.....браво Бобо! Щастлива Златка

Така му се пада. За какво са и на България такива умни деца..я вън от тук.

Така ще е, когато името на зам.-министъра на УбразУваниетУ в Бъiлгария е Мукадес Налбант!!!

хах- врно ли- името ми звучи като правописна греша...

Само да му е здрав духа и да продължава да се развива! Пък след това не му трябва да се връща в страната на простотията и олигофрените! Успех!

След месеци ще е в хАмерика ): за жалост

Майката на детето е страхотен човек - невероятно умен,спокоен и отзивчив! Програмист е, и ми беше колежка няколко години! Виждал съм приложения и скриптове писани от това дете, когато беше на 11, има хора и на 30 които не са на това ниво (уж програмисти) !! На всички хейтъри-глупаци по-долу мога да кажа само че е срамно и глупаво да съдят за неща за които не знаят нищо !!

А като младежа стане на 30,да е жив и здрав, какво прави майка му?С тоя Скайп до никъде!

Те американците знаят за него. Въпрос на време .... ама на серГЕЙ не му дреме. Той е зает със себе си! Гъс!

Като знаят американците, да бяха докарали още американски ученици. Защо само един ?

За съжаление от ДИРа не позволяват линкове, но това момче е нарушило регламента на състезанието. Обяснено по-просто не е за ученици извън българската образователна система. Санкциониран е съвсем правилно. Не политизирайте случаят Силвия Кънчева е водила българските състезатели при не едно или две правителства. "В свободното си време участниците са разработвали и след месеци са представяли проекти, а не са решавани задачи когато всички участници сядат в една зала и всеки решава един и същ тест. Доколко такова представяне на проекти може да бъде наречено олимпиада е друг въпрос. Ако проектът е бил разработван в училище или кръжок под ръководството на преподавател или друго лице, то това лице се явява гарант. че участникът самостоятелно работи върху проекта. В случая майката е подготвяла сина си. Вероятно комисията е преценила, че не разполага с достатъчно информация дали проектът е бил разработван самостоятелно от момчето или майката е била не само ръководител на сина си. Опасявайки се, че по този начин момчето може да получи нерегламентирано предимство в сравнение с връстниците си-участници в олимпиадата, които действително сами са работили върху проектите си, комисията решава да не го допусне до следващ кръг. Ако това е проблемът (не става ясно от дописката), то аз се присъединявам към решението на министерството. Във всеки случай остават въпросителните защо майката решава цели 8 месеца след събитието да разлайва кучетата и какво и е горещото на новината. И мнението ми съвсем не е полза на майката."

Ами значи регламента е глупав и не отговаря на целите на това състезание. Щом една майка у дома е в състояние по-добре да обучи детето си отколото училището, то е очевидно, че би следвало да отидем да я попитаме как го постига, а не да намерим буквата в регламента, която да я дисквалифицира. Това разбира се ако наистина имаме за цел да повишим качеството на оразованието...

Скрийте си дезинформацията да не казвам къде... Решавал е задачите на място, за определено време, заедно с останалите състезатели, пред квестори, без присъствието на родители или други инструктори.

"разбит монополът" - това кой го казва - някой който е учил в нормално училище или е учил сам в къщи. Откриите грешката в правописа :-)..... /пълниЯТ ЧЛЕН господа/

Разбит монополът е вярно. (Пита се 'Кой е разбит?". Също така може "монополът" за се замени с "той".) За сметка на това ти пропускаш запетайки и едно 'й'.

Още грешки има. И при двама ви. Лека вечер.

Ето последното малоумно решение на държавните експерти изпълняващи програмата за геноцид срещу българите. Единственото начин за спасение на българите е да скъсват всякакви връзки с тази държава. Да се самообучават, да се самоизхранват, да се самолекуват, да се самозащитават от набезите на циганите, еврейските банки, монополите и медийната лъжа.

Защо българският народ е създал поговоркота...."зелен кон и умен даскал НЕМА"....е за коня не знам но второто е доказано!!!

МОН реагират точно като изперкал "даскал" ...просто класика.... сетих се за някои бисери от "Вчера" .... "Какво аз бе! Кой си ти? Я, тихо! Ти-и-хо! Какво става тука бе? Ако се научи от министерството знаете ли какво ще стане? Всички ще ви изключат. До един! Я отстъпи! Какво е това бе? Бийтълс! Ще ви дам аз на вас едни Бийтълси! Какви са тия маймунски танци? Не ви ли е срам? Ако искате забавата да продължи - валс! Я извъртете един валс бе, покажете, че сте млади хора бе, нещо... мм." Би трябвало единствен критерий за оценка да са постигнатите резултати... утре като тръгне в живота никой няма да го пита "Майка ти фенка ли е на българската образователна система"... ще гледат какво може и как прилага знанията си .... Браво на момчето за отличните резултати!

Когато ще работиш за някой друг, винаги ще ти трябва диплома, за да докажеш знанията си. Когато създадеш собствен бизнес няма нужда да се доказваш пред никого и не трябва да показваш диплома. Реализираш идеите си и вървиш напред. Ти си шефът! Примери много - Хенри Форд, Бил Гейтс, Ричард Брансън ....