Тролей блъсна и уби пешеходка при неправилно пресичане в столичен квартал
16-годишно момиче е получило фрактура на крака при рязкото спиране на превозното средство
Обратно в новинатаКоментари - Тролей блъсна и уби пешеходка при неправилно пресичане в столичен квартал | Днес.dir.bg
Коментари
няма как да я види, от паркиралите . едва ли щеше да стане такъв сакатлък, ако ги нямаше колоните от паркирани коли, между които пешеходците пресичат и 'изскачат'. четох, че бабата е била на над 75 години... няма ка да е тичала. не е като да сгазиш хора на пешеходната.
Като водач на МПС мога да кажа, че най-зле са тийнейджърите и по-възрастните пенсионери. И двете категории изобщо не се ожлеждат като пресичат! Първите ги учат, че целия свят им е длъжен и шофьорите трябва да им спират, а вторите имат опит като пешеходци от времената, когато край големите блокове имаше 10-15 автомобила и продължават да живеят в онези времена, и да не се пазят.
Сега най-много да ограничат движението за автомобилите ( които внимават ) понеже дементирали старци и т.н. пресичат където им падне ? Мачкай и продължавай !
На водачите културата може и да е ниска, но все пак има някаква. Малко или много камерите те карат да имаш едно на ум. А за повечето пешеходци има само едно правило - "с предимство съм", а дали наистина е или не е с предимство - не им пука. Из кварталните улици е ад, особено привечер - съчетанието на тъмни дрешки, неработещо осветление и "с предимство съм" е перфектна комбинация...
Пътеки има по Макгахан, но никой не шофьор на МПС не ги уважава. На почти 700 м булевард в населено място има само един-единствен светофар, което говори достатъчно, че отнемането на предимство при пресичане на пешеходна пътека на този булевард е ежедневие. На никой не му пука, че има пешеходна пътека. Те са само за красота, защото на тях за да ти спре някой, ще трябва да си отвисиш на студа или жегата. Масово се пресича извън установените за целта места в участъка след пазара до Балкан стар, защото там има светофар за кръстовището с Резбарска, където се озаптяват съзтезателкте и където имаш много по-голяма вероятност да пресечеш на червен за тях светофар, отколкото да чакаш някой да ти уважи предимството на пешеходна. Освен това масово по булеварда се кара с превишена скорост, което е така от години и никой не е в състояние да спре рейсъри, тролеи, автобуси да НЕ ГО правят.
Има едни малки жълти легнали полицайчета, които са много симпатични - гледаш го отдалеч невзрачно, ама ако минеш през него с повече от 20 така дрънчи, че чак сърцето те боли като си помислиш какво може да се счупи. Много са ефективни и дори разсеяни водачи като мен се научават да ги уважават.
в софия ако шофираш бавно и свръх внимателно ще те пребият като куче на 2рата минута, та имах наскоро нападение от двама дърти пед-ра-си със сив МЛ пред ритуалнато в мусагеница, понеже шофирах супер внимателно, та те така
От ясно по ясно е и много пъти е ставало на въпрос...София не пригодена за милионите трошки..старите коли..толкова много са станали че вече е невъзможно да пресечеш до съседния магазин да отидш..дебне те опашка от коли трошки..въздуха замърсяват вече прозореца неможем да си отворим свеж въздух няма
Несъобразена скорост, жена на платното и то възрастна. Трябва да спре, особено професионален шофьор. Бог да прости бабата
два инцидента, за радост без поражения. Кола приближава пешеходна пътека с ниска скорост и едно хлапе на около10-11, както си седеше от едната страна и си цъкаше на телефона изведнъж хукна да пресича на бегом. Колата вече беше на пътеката и наби спирачки, а малкият льольо се блъсна леко в предния калник и капака. Хлапето после взе да маха с ръка нещо и да се обяснява, а шофьорът постоя поне една минута без да тръгва, явно да се съвземе от уплахата. После пред един столичен мол един дядо с количка и тътрузещи се крака тръгна да пресича на тъмно-червено. Пак спирачки , а дядката се оптива да тича, аз се уплаших да не падне какъвто е патрав, че щеше да си счупи нещо. Стигна до троара и се оглежда учудено защо тия "идиоти" му свиркат..
И пак ще коментирам и ще наплюя, като кореняцка софиянка администрацията в София: 1. Писах, че кофи за смет не могат да се мандахерцат между колите на пътя. Това е европейска столика. Къде в европейска столица сте видели мандахерцасхти се кофи за смет? Като ходите барем гледайте как работят хората там. 2. Писах, че трябва да се изгради многоетажен платен паркинг и тези наспрели коли дори перпендикулятно на пътя да се разкарат. Така хем се чисти лесно улицата хем има видимост при пресичане. между колите като се пресича видимост няма. С многоетажен паркинг и пари хем сте се вземат и ред ще има. 3. Поставяте огради по протежение на пътя като оставате празно пространство само около пешеходната пътека. 4. Слагате ясна маркировка за колоезчи; плюс маркировак за пешеходци. Вижте в Германия ан пътя каква е маркировката за колела дори е плътно боядисана в зелено или червено. И това е Столица. Да не отварям дума за други градове. Нямате кой един проект за паркинг ли да направи? Колко милиона ви трябват чак пък толкова за един такъв проект?
Какъв проект, какви пет лева? Хората са овце, без мозък, не се научиха как и къде да пресичат и кога.защото е фатално за тях
Какви овци са си е техен приблем. Плащат с живота си както виждаш, но ми кажи как чистят София камионите при такъв начин на паркиране? Или толкова и я чистят? И тези кофи поне с стабилни неподвизни контейнери не може ли да смените и да слижите камини за чистене на контейнери както в Германия. Нали на Запад гледате? Къде гледате на Запад?
Да доживееш до 88г (да си все още в движение) и да си отидеш по такъв нелеп начин е...несправедливо. Да почива в мир жената
Основния проблем е че българинът е особен екземпляр. Много иска да има закони, но да не важат за него. Все той да е прав, каквито и идиотщини да прави. Жалко за,шофьора на тролейбуса. Ако бабата му е изскочила в опасната зона, няма никакъв шанс да спре. Не знам колко е спирачният път на тролейбуса но при 50 км в час спирачният път на лека кола е 12 метра. Ако сложим и времето за реакция, небпл малко от 15 метра. Тоест, ако някой ти изскочи на 10 метра изневиделица, нямаш никакъв шанс. Можецда се опиташ да избегнеш удара като го заобиколи, ама не си сам на пътя. А колата е тон и пиловуна, докато тролея е поне 15 тона. Как спира такова нещо... Има светофар. И а и пешеходна пътека, Значи са взети някакви мерки. Нобродните овце дето пресичат на червено, или където им падне, нямат спирка. Всъщност има и шофьори, които минават на червено. Както се пееше в една чалга. Карай бясно на червено...Пък искате някойбда спазв правилата. Забрави. Не знам как се излъгани, та ни приеха в Шенген. Прави бяха австрийците да не ни щат....
И като има и пешеходна пътека и светофар на броени метри тая в тролея с колко е карала че да не може да реагира адекватно? 160км/ч?
Ти явно не си шофьор а? Чакай да ти кажа случка от понеделник вечер - около 17.30 се движех в локалното на цариградско към Младост 1 където копаят сега за метрото. След пасарелката към уолтопия настигнах колоездач който си кара бавничко, на 1 метър от тротоара и си гледа в телефона. Изпреварих го като го заобиколих колкото се може по- отдалеч и продължих. След 100 метра спрях втора кола на червено на новия светофар дето го направиха за излизане на цариградско. Наблюдавх в огледалото колоездача който се приближава зад мен и продължава да си гледа в телефона. И знаеш ли какво стана? Наби се в багажника ми. Направо се проектира на задния джам. Излязох да го видя как е а оня скочи като младо яре, грабна колелото като повтаряше " нищо ми няма, нищо ми няма" и отпраши. А аз си загубих още 1 час да чакам полиция и да пиша обяснения какво е станало защото адвоката ми ми каза, да се обадя и да кажа какво е станало да не бера ядове по-късно ако оня реши да се прави на пострадал.
Има кръстовища, на които е невъзможно да пресечеш правилно. Няма светофар, няма пешеходна пътека. Два примера от 2 квартала - в Младост 4 можеш да пресечеш единствено ул. „Самара, но никоя друга, която я пресича. В „Левски В“ – покрай ремонтите и преместените спирки няма начин да пресечеш бул. Владимир Вазов" без да изприпкаш напреки на тясното пространство, оставено за коли, автобуси и тролейбуси!
Защитници на шофьора, защитници на закона - това добре! Абе, нямаше ли някой близък или съсед да купи хляб или парче месо на бабата! На 88 сама/сам/ на улицата, си е просто предизвикателство! Лека и пръст на бабето, ама ми звучи много тъпо и тъжно човек на тая възраст да се мота по улиците без придружител! Хората са го казали отдавна - старите са като децата, ни се водят, ни се карат!
Нито един човек не може да задава уникални въпроси.Но, всеки един човек, и на най простия въпрос, може да получи уникални отговори
Ох как ги оничам олигофрените дет пишат че Хаджи Димитър е било гето. Алооо, отдаавна Хаджи Димитър е все още място дето няма гъчканица от коли както е в Центъра, Люлин или Младост. Отдаавна е приятно място близо с пеша до центъра. Гетата се превърнаха Манастирските, Централните квартали и особено безкенефните кварталчета към Бистрица. А да видите великият кварталЛозенец вечер, че те страх н 5 метра пеша да ходиш там, кви наркоманчета бродят там. Дебили!
Чух за наплив на парижани, виенчани, баварци, швейцарци и най-вече богаташи от Бевърли хилс и Монте Карло, които купуват като луди апартаменти в Хаджи Димитър и се преселват масово там :)
Незнанието не е порок, за разлика от глупоста. Защото човек не може всичко да знае. За разлика от глупака, които си мисли, че всичко знае
Принципът ,трябва да е един за всички... Т.е. -стъпиш ли на пътя ,си участник в пътното движение ,също както и авто- мобилните ! Всички са ,еднакво отговорни ! Не сме ,началото на 20-ти век !
Тоест аз с колата в момента в който стъпя на тротоара ставам пешеходец така ли. Пътуването по Витошка ще стане много забавно
Нападат тъпака, но всъщност той добре схваща идеята на закона. А именно, че колите са по-опасно за пешеходците пт обратното. Практиката обаче да се съди шофьор за неправилно пресичащи пешеходци е погрешно установена, най-вече заради високите обезщетения при смърт, от които печелят и съдии и прокурори.
Като се качиш на тротоара, оставаш автомобил. Ставаш пешеходец само тогава, когато ходиш с колата пеша. Евентуално можеш да си я буташ по Витошка, не съм гледал в закона как е дефинирано лице, което си бута автомобил, може да провериш. Бутащият велосипед със сигурност е пешеходец. Но при всички положения като стъпиш на платното не ставаш автомобил. Оставаш пешеходец и участник в движението едновременно, двете не си противоречат. Не знам как я измъдри тази аналогия. Ало, адаш, прокурорите и съдиите на процент ли работят, че да печелят от обезщетения? Не можеш ли да си пазиш тъпотиите за коментарите с руска тематика, тъкмо когато разправяш кой друг бил писал тъпотии?
Жалко, и за пешеходеца, и за шофьора! Бих казал, - като шофьор: -пешеходци, защо мислите, че може да пресичате където и когато си искате, и че водачите със сигурност ви виждат където не ви очакват, или очакват действията ви? - като пешеходец - шофьори, при удар удар между автомобил и пешеходец, потепървш винаги е пешеходеца, внимавайте, не мислете, че и вас ви виждат (а дали камъка ще удари яйцето, или яйцето камъка, резултата е ясен)! Отделно бих казал, че най неприятни като шофьор на лек автомобил най много се страхувам от самокатите, и то по малки и тесни кръстовища на нерегулирани улици, с лоша видимост, където тия ти изфръкват отляво или отдясно със скорост или видимост нямаща нищо общо с тази на пешеходец или автомобил ....
Неправилно пресичане, но на прав път. Шофьорът я е видял много преди да я блъсне. Това не е на завой. На прав път в града трудно можеш да убиеш някого.
Ставри, понеже те гледам, че си младо момче - ти пешеходеца може до го гледаш и от 200 метра, ама ако рязко изскочи като е на 2 метра от тебе, няма как да спреш. Щото не винаги ти като го виждаш и той също те вижда. Играли сме го няколко пъти, и с деца, и с пенсионери. Пенсионерите са доста по-опасни, гледаш ги адекватни, ама не знаеш дали няма да се метнат като на промоция в Лидъл. За съжаление по нашето законодателство вината е изцяло на шофьора.
На мен ми се случи виждам дете кара колело, спирам и то се блъсна в колата. Изкриви предната гума, плаче, че ще му се кара баща му. Нищо му нямаше даже не викахме Кат.
Ам чи то в гетата (Хаджата спада към тях) е пълно със всякакви откачалки, та не се изненадвам че се е случило. Язък само за шофера, че ще гризне дрвото.
Пешеходните са на много голямо разстояние постоянно се пресича неправилно за да отидеш до аптеката от пазара. Общината е хубаво да се замисли!!!
Шоферите на градския транспорт в София са същите дебили като останалите - а уж за да станеш професионален трябват психотестове....Бил съм свидетел на същата ситуация - пенсионер пресича неправилно, идиотът дава газ и не му пука. Чак като стане критично удря рязка спирачка, изпотрепва пътниците вътре, спира на косъм преди да удари човека и почват най-хамалските псувни, за които можете да се сетите. Ако караш с нормална скорост и не си чоплиш носа, няма как да се стигне до фатални инциденти. ИМа хора, кито не виждат, които не чуват - отговорността е на този зад волана.
Тролей блъсна и уби пешеходка при неправилно пресичане в столичен квартал - следващия път тролея да пресече правилно!
Аз карам шосейка в София, когато се прибирам през ваканциите. Тоест нямам постоянен досег с градския транспорт, но ми прави впечатление че от 2-3 години , шофьорите на градския транспорт станаха по-нагли. Както пишат по-долу тръгват с мръсна газ, не изчакват, засичат и т.н. сякаш има ново поколение или не ги обучават достатъчно. ....усеща се разлика както в центъра пред Университета, така и по баирите край Железница. Предрологам бабата е излязла измежду две паркирани коли и тролея я е забърсал.
между Найден Геров и Резбарска са 200 м . На Н.Геров има уж пешеходна пътека, а на Резбарска светофар. И на двете маркировка е имало някога си през миналия век. Според снимката тролеят е някъде по средата. Не знам дали нямаше да случи същото и на измислената пешеходна пътека.
Така изглежда една улица в една Европейска столица. Браво на управниците на София...
Те точно сегашните управници са виновни, така ли бе? Тия панелки кога са строени? Кой докара селяни в София да живеят в тия панелки (за да работят в недоразумението Кремиковци)??? Аре малко да мислиш преди да пишеш, а?
Да си чул за "подръжка" ? Селяните ви били виновни, че тия стълбове от бай Тошово време не са пипани, както жиците на тролея, лампите, асфалта и тротоарите са позакърпени криво-ляво. Искате всички да е вечно, а третополовите да серете само ?
А ти какво очакваш? Сегашните управници да оправят за една-две години всички бакии за последните 80 години ли? В същото време самите жители (да, същите споменати селяни по-горе) нямат навиците да пазят чисто и да спазват ред. Ела да видиш нашата улица в Лозенец - перфектна е, все едно си в някое западно градче, но това се дължи на самосъзнанието на обитателите, които не са дошли 1955-та или 1967-ма да работят "на кремиковци" Да не забравяме че дори по Бай Тошево време столицата е била проектирана за 700 000 души и 40 000 лични МПСта. Сега сме 2 млн. и 3 млн. превозни средства без особено развитие на инженерните мрежи и инфраструктурата.
Б... кофтия късмет - да се родиш 1936 - по царски време, да преживееш целия комунизъм (тя е била на 8 през 1944 и със сигурност помни), и накрая да те бутне тролей... Жалко, наистина жалко за жената. Ей, 88 си е постижение ...
Ей за такива изкуфели вампири като бабката се съдипва човешки живот. Съчувдъвам на шофьора...
И в кочина като тази един апартамент стува 300-400 хиляди евро? Никой не би повярвал!
А защо живееш все още в тази кочина, умнико? Свят широк, пътища много ...
Пиша от Германия, но ми е болно за България, която 35 години след великата демокрация прилича повече на Индия, отколкото на Европейска държава !
Демокрацията, защо пишеш от Германия, а не от някоя тоталитарна държава? Кеф ти Русия, Иран, Китай, с. Корея...
Шофьора набучен на кол, искам да видя! От този ден, не от тази минута, искам да видя как заплатите в градския транспорт са на половина! Утре още на половина! Не повече от 500лв за тези! За какво им плащаме - да ни убиват ли?
Че жена на 88 е "изскочила внезапно" пред тролея ! Някои от тия тролейджии тръгват с много мръсна газ, без да му гледат много-много ! Посред бял ден да сгазиш пешеходец с тролей...
Щом не пресича на пешеходна пътека ТРЕПАЙ На мене рефлексите и без това са ми като на умряло куче, в главата ми е пълен батак от стрес и простотии, къде ше се напъвам да натискам спирачка, освен ако не е червен светофар
Ами ти си убиец, и то не неволен, а с желание, щом казваш Трепай. Такива като теб имат умисъл и са си за затвора, дори другият да е нарушил нещо
и поне не е страдала. Травмата е за шофьора на тролея. Деца и внуци, научете старците да пресичат само на позволените места!
Преди години, бях доста по-млад се ядосвах на един старец който ходеше по платното вместо да се качи на тротоара. На тротоара нищо му нямаше но на този старец явно бордюра му беше висок. Дай боже да доживеем до възрастта тези хора. Тогава може и да ги разберем защо вървят по платното и не пресичат на пешеходна пътека...
е столицата на Булгаристан. Мръсно, ръждиво, олющено, разбити тротоари, стар изкъртен асфалт, никаква маркировка. И за това ли Путин ви е виновен бе, сороските мастии ?
София стана отвратително гето. Селянията паркира вече и върху пешехиодните пътеки, а пешеходците изскачат изневиделица измежду паркиралите коли. Да не говорим и за наглостта на тези из роди които паркират втора колона "на аварийки".
Къде да паркират? Инфраструктурата е времето на Бай Тошо когато имаше 1 кола на 5 семейства.
Обичайна гледка на Дертлиев (а предполагам и навсякъде) е някой излиза от входа, пресича директно булеварда в час пик, посока парка, и веднага след това тръгва КЪМ СВЕТОФАРИТЕ, щото там завива към самия парк. Щото не може от входа да отиде към светофара и оттам да продължи директно към парка, а прави слаломи в част пик сутрин. И някой ден като го блъснат някой, о мамайкоу, ма как така стана белята? Каква е логиката да пресечеш на 10-15 метра от светофара и след като пресечещ да тръгнеш към самия светофар ? Тъпаци ли са, дебили ли са ? Големи, малки, всякаки.
На 20 метра зад тролея е пешеходната пътека...
На 88 години 20 метра са 200, пък и мозъка не работи много добре. Бог да я прости жената!
И така да е, не може на всеки 20 метра да има пешеходни пътеки. А дори да има, пак ще пресичат, където им падне. Жалко и за жената, и за шофьора наистина.
Аз не казвам че трябва да има, просто тъжна история. Бабето сигурно е само и няма кой да и купи ляб.
Вярно! Но днес по обед видях един 60-65-годишен, който пресече точно там, бавно и нагло, с пълно съзнание, защото махаше на трафика от двете страни. Колите му спряха и търпеливо го изчакаха (браво), въпреки че нахалството му беше върховно. Съшият продължи по улицата, на която има повдигната пешеходна пътека, само на трийсетина метра от там!
Решението да пресече е било нейно, но на мен ми прави впечатление паркираните от двете страни автомобили, които ограничават видимостта, без да оставят никакво време за реакция, За съжаление, виждам и млади да скачат директно на платното, което вероятно означава, че тепърва, с намаляването на когнитивните им способности, подобни индивиди ще са част от тази статистика. И не, никой не е застрахован, но всеки може да мисли, докато може да мисли. Лека й пръст на жената.