Коментари - Търсят причината за пламналия локомотив на влака Бургас-София | dnes.dir.bg

Коментари - Търсят причината за пламналия локомотив на влака Бургас-София | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

А "причината" си пие питието в Бургас в бара, чакайки да я "намерят" и си мисли как ще изработи следващия ...

Абе хора, тези локомотиви не си знаят ни години ни километри. Точко какво се очаква от тях ? Возили са бабите и дядовците ни, родителите ни, нас и сега ще ги дондуркаме за да возят и нашите внуци ли ? Има едно нещо което се казва "умора на материяла"

Пич, царският локомотив още бачка, а и вагона му вчера печели пари с туристи. Същото е и с ретро автомобилите -само дето у нас закона казва че със старите едновремешни табели само на автовлак -не ги допускат. Освен експлоатация има и една такава организация ремонт и поддръжка -идва време, когато много неща е наложително да се подменят. Ама е трудно да го разбереш -защото не ти влиза в главата. За малко сведение преди известно време бяха писали за един ЗИС 5 произведен в пълрвите години на фабриката. Първият му шофьор изкарва с него войната, след което продължава да работи държавната работаа, после го взима и бачка с него в колхоза; дори буталата си е правил сам. Историята на този камион се губи след смъртта на собственика му в края на осемдесеттте

При частните превози е така.Гледат се печалбите.За това по света в по вечето страни поътническите влакове са държавни.

До кога БДЖ ще ни вози с локомотиви и вагони -ковчези. Няма ли поне 1 път г-н министъра да се повози в една композиция,напр.Бойчиновци - Берковица.Слезте от служебните си коли и вижте как пътуват хората.

От началото на годината са станали две или три произшествия с влакове. Не зная за загинали. А по пътищата всеки ден катастрофи , загинали и ранени.... Локомотивите са стари, към 40 годишни, за нови пари няма , пари има за нови коли на депутатите, станете депутати и ще ви возят с тях !

Дано повече го прочетат.

Преди време за улеснение направих машинка с винт за цепене на дърва. Мотора трифазен, първоначално пусках и спирах с ключ, после взех едит ПЕП за да мога при необходимост да променям посоката на въртене. Днес имах малко останали нарязани пънове и мзех да ги надробя. При поредното пускане мотора почна да се мъчи като на две фази. Мерих всичко Ок, мотора добре, няма утечки, фазите налични, мегера и гой не казва да има проблем. Опит за пускане същата далавера, пускам с промяна посоката на въртене мотора бачка. Чета в описанието дават ХХХ пуск/стоп на включвателя. Ако не бях до машинката, а пускам от пулт -същата работа с локомотива! Щях да търся причината за пламъците. Машините над 40 годишни, пропътували със сигурност над милион километри, с пиковете и падовете на мрежата.....Къде ли е причината да се запали!

Я, че странно !? а аз съм виждал само една жица отгоре, да не би другите две фази да върват по двете релси ?

Наистина, от къде толкова злоба; И какво точно касае поста ти!? Може би искаш да ни обясниш как става движението само с една жица! Аз не знам, има хора дето са го измислили ама още преди Никола Тесла е било ясно за да иима движение на електрони трябват и два полюса. Та да те светна де Мълниите не са само от облак към земя. Прочети и за хвърчилото на Бенджамин -може би ще ти светне лампичката за едната жица!

То като си тъп и коментара ти няма да е остроумен. Като четеш някакама размисъл появява ли ти се м кратунката. Лудият го е казал м прав ред -Мсяка една техника, която се ползва се амортизира, без значение каква. Същото е и с електрическите локомотиви релета и контактори имат срок за експлоатация смятат се броя комутации. Изолацията на намотките също старее и се напуква и моторите горят. Кабелите и техните изолации, местата за притягане с болтове и гайки, дори лагерите на талигите -идве момент когато температурите преминават границите. На парните двигатели при работа лагерите са се опипвали на ръка -максималната температура на която можеш да издържиш е от 48 до 56 градуса, 63 градуса се е смятала за аварийна. По големите дизели хората с по заслабнало зрение, а и на тъмни места с опипване са знаели дали температурата на охлаждащата вода и маслото са в нормите. Сега пак ще има многознайковци с коментари и минуси. Преди много години, когато почнах да уча ДВГ Ицо Мравука ме пита може ли двигател да работи на 60 оборота в минута, казах му ДА, той вървеше и разправяше колко съм бил глупав....(работеше в едно транспортно предприятие техник) По -късно съм работил на дизели на който минималните стабилни обороти бяха 35 об/мин..... Така че незнанието ти глупако, не е основание да се надсмиваш и да се подиграваш! Първо прочети какво пише в книгите и в гугъла за да не ставаш жалък

Бегайте, бе,.., Путин го е запалил.

.най-

вероятно!

И тука се осрахме,!

Тази година ако така продължава ще останат без локомотиви и вагони.Трябват им нови ,доста лесно за проумяване.Тези локомотиви на колко години са?

Най -вероятно на възрастта на баща ти! Преди години, когато служих, пътническите електрички стигаха по -бързо от Плевен до Горна оряховица от експреса (тогава гоних връзка с влака за Хасково и връзката беше с кратък престой)

Колко пъти вече?! Причината е един тъп некадърник министър-убиец на дете, който вместо да е в затвора като всички такива , се крие зад гърба на Боко Чоко!

И откъде е тази злоба бе пич! Колко време в НС разните комисии "обмислят" закупуването на нови машини и вагони! Дори новите се оказаха рециклираните ТУРСКИ влакове трета ръка -нови за българите! Той министъра да не е фокусник да извати зайчето от шапката -вади и плаща! Кака ти КУРнелия веднага ще иска "ОСТАВКА"!