Стряскащи цифри: 190 жертви и 3126 ранени по пътищата за 5 месеца
Броят на тежките произшествия от началото на годината е 2426
Обратно в новинатаКоментари - Стряскащи цифри: 190 жертви и 3126 ранени по пътищата за 5 месеца | Днес.dir.bg
Коментари
България е 50 пъти по-малка от САЩ по население и има относително по-малка смъртност от новия Голям Брат.....за 2016 г. в САЩ има 37000 убити само по магистралите и скромните 45000 самоубийства. В Лос Анджелис са регистрирани официално 47000 бездомника. Кога ще ги стигнем американците?!
И какво им е стряскащото ? 190 убити за 5 месеца означава че ако се запази този тренд до края на годината ,ще имаме исторически минимум на загиналите при катастрофи. Годишно жертвите са около 700 души. А за пръв път са били понече от 1000 през 1968г. При това тогава колите са били в пти по малко. подобряването на пътните условия и развитието на автомобилите си казва своята дума.
Ако всичката тази енергия която влагаме да се избиваме по пътищата се насочи към тези които ни докараха до това състояние, всичко ще си дойде на мястото.
дрОгаре, 190 за 5 месеца си е 456 годишно, което е с около 169 по малко от лани!!
Обстановката по пътищата е като във всички други сфери на обществения ни живот: здравеопазване, образование, правосъдие, сигурност, бизнес, заетост, култура ... т.е. пълно мазало. И така, че бъде, докато управляващите ни в лицето на управляващата партия, Народно събрание и Министерски съвет нямат желание и не искат да гласуват и наложат за изпълнение закони за нормалното съществуване на обикновения човек. Аман, от лобистки закончета, поправки , тълкувания и врътки ... спрете се бе хора, изгонихте всичко читаво ... а общество само от управляващи, тарикати, мутри и маргинали ... не може да съществува : (((
В САЩ на магистрала с 3 ленти и отделно аварийна лента в едната посока ,позволена скорост 60 мили,около 98 км/ч.Тук карат като луди.Лоши неподържани пътища,няма камери,няма КАТ,коли 2-ра употреба,шофьори употребили алкохол,дрогирани.Някой да е видял циганин в учебна кола?Във Филипините с население над 100 милиона ,в едната посока 3 ленти ,в дясната бавнодвижещи се коли,рикши,,мотопеди,във средната лента ,коли със средна скорост,в лявата по бързите коли.Никой няма право да преминава от една лента в друга.За пешеходците и велосипедистите идеални тротоари.В Германия позволена е по висока скорост,но там идеални пътища и по нови коли и никой не нарушава правилата.Трябва да има пунктове на КАТ за проверка на шофьори,дали са пили алкохол или вземали наркотици.Начини има ,но няма желание да се сложи ред
Не 60 мили, 88 мили ,което е към 115 км/ч, в Канада е същото. До 118 км / ч може и да не те спрат, но след това , вече си на мушката, дори може да бъдеш осъден !
А предвиждате ли да спрете продажбата на шофьорски книжки на неграмотни ?????? За половината от тези жертви са виновни изпитващите от ДАИ..... Аз също съм неграмотен и карам такси в София.....Удостоверението за водач на таксиметров автомобил се издава само от фирма ДАИ .
Dir.bg, вие съюо сте допринесли за тежките катастрофи! Махнете си простите реклами и добавки от сайта защото много хора катастофират заради вашите малоумни банери по целият ви сайт с измислени рекламе започващи от - как да си махнете гъбичките от ноктите на краката та до телевизори на промоции....
Всяване на СТРАХ или Некомпетентност ?????? НИКОЙ не казва, че над 30% от катастрофите у нас са по причина на лошите пътища - с дупки, без асфалт, с обратни наклони, с паднали камъни, наводнени...…… Освен това : при социализЪма колите бяха ТРИ пъти о-малко !!! А броят на загиналите по години варираше от 800 до 1000 души !!!!!!!! Това означава, че положението НЕ Е стряскащо !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Да си довърша работата докрай. Това са цифрите: Година 1951 1952 1953 1954 1955 1956 1957 1958 1959 1960 Убити 202 203 223 224 241 251 283 307 425 621 Година 1961 1962 1963 1964 1965 1966 1967 1968 1969 1970 Убити 450 506 678 688 743 897 928 1062 1003 1066 Година 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 Убити 1129 1204 1095 978 1076 1021 1035 1153 1149 1199 Година 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 Убити 1219 1229 1123 1119 1113 1070 1153 1153 1280 1527 Година 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 Убити 1114 1299 1307 1390 1264 1014 915 1009 1047 1012 Година 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 Убити 1011 959 960 943 957 1043 1006 1061 901 775 Година 2011 2012 2013 2014 2015 Убити 657 601 601 660 708
Защо публикувате статистиката с броя на загиналите по пътищата на България по години. Напр. от 1970г. до сега и сътветно броя на автомобилите в движение през всяка от годините. Аз я имам и през годините средния брой за 1г. е : 70-те - 1100ч. 80-те - 1200ч. 90-те - 1150ч. 00-те - 950ч. 2011г. - 657ч. 2012г. - 601ч. 2013г. - 601 ч. 2014г. - 660ч. А колко са били колите през 1970г. и колко са през 2014г. ? Кое му е стряскащото? Че намаляват? Нещо не разбирам , моля да ми обясните.
Причината е всички глупави решения, на правителството,парламента и кат,които са свързани единствено с взимане на пари,а не и с безопасност на движението!
Една от основните причини за повечето катастрофи е карането на фарове през деня. Всеки шофьор с повечко опит (поне 20тина години стаж) знае, че когато си на фарове е много по-трудно да прецениш скоростта на насрещнодвижещия. Децата това не го знаят и си мислят, че ще имат време да изпреварят, но уви. Разбира се това е само една от многото причини. Наркотици, алкохол, високата скорост, неопитност и др. са също причини за всичко това. Не е за подценяване и лошата пътна настилка и неподдържаните каруци.
Заглавието слага каруцата пред коня. Стряскащо е тоталното отсъствие на МВР по пътищата. Жертвите са просто резултат от него.
Да, така е. Няма катаджии. Но и ние нямаме достатъчно акъл да си наложим малко самодисциплина и да не се претрепваме взаимно.
не защото не си прав, а заради опита да се изведе напред нашата, на шофьорите, отговорност. Да, имаме я, и то голяма (макар за една, за съжаление увеличаваща се, част от нас), но тоталното безхаберие на МВР, по улиците и по пътищата, водят до чувство за безнаказаност в джигитите, и до разрушаване на дисциплината в останалите.
И 200000 катаджии да има , пак не могат да са на всички рискови и не чак толкова рискови места! И ако са толкова , пак започват псувните и критиките ,че са на пътя и не може да се пътува спокойно. Докато не се направи така, ,че да бъде вкарано в акъла на шофьорите, че безопасното движение е в правилната преценка на собствените възможности, на колата, на пътя и заобикалящата го околност, няма да се отървем от незнаещи и мислещи се за безсмъртни ! Още по- лоша е рекламата за автоматизацията на колите, като се внушава ,че ABS и други "пазещи " функции на автоматиката , ще предодвратят буксуване , повличане, завъртане и др. Докато шофьорите не научат да изпълняват закона, правилника, знаците , маркировката , не чакайте добри резултати !
Възпитанието. Там ни е проблема. Зад волана сме тарикати-комплексари, които търсят три неща: - Да си набавят малко повечко адреналин чрез свирене на гуми и луди каскади. - Да прекарат колкото се може повече свои събратя зад волана, да им отнемат предимство, да ги изпреварват на места с нула отсрещна видимост. - Да впечатляват вятърничавите кифли от женски пол с чалга манталитет чрез "мъжки" изпълнения с колите си. Жените ни се оказаха ужасни шофьори, нагли и агресивни, а същите тези жени и дават възпитанието на децата си. И кръгът се затваря. Драконовски глоби и ефективен затвор и за дребни нарушения + стоп на чалгата и промяна на манталинтета на българина. Да прекараш и прецакаш околните трябва да престане да бъде уважавана ценност. Бабаитлъка свален от пиедестала си. И така нататък...
Нужни са повече камери и видео регистратори, а джигитите да плащат солени глоби и в пъти по-тлъста гражданска при произшествие с тяхна вина!
Ама как може да пишете такива работи? Ами така вие още малко и ще поискате оставката я на някой министър я на НЕГО! Ще пишете за успешното ЕвропреЦедателство, за големите МУ международни успехи, за успехите МУ като футболист и тенисист, за това как България въпреки че няма самолети, подводници, танкове и армия е в НАТО!
Какво говориш бе, брато? Виновни за жертвите по пътищата са Орешарски, тройната коалиция (не днешната), майките на децата с увреждания, които не искат да Му се махнат от главата и всякакви такива гадове като теб ! Той е като онова куче, което тичало през пустинята и си викало: "Ако не намеря храст, ще се напикая!"
Супер. Сбъдна ви се мечтата, панелистанци. Си паркираш колата в калта пред балкона:) Всичко идва от възпитание и образование. В тая държава аз коюа не шофирам.
Няма нищо за чудене! Обществото е болно, паднали са всякакви задръжки, ценностите ги няма. А ББ обикаля света и получава потупвания, погалвания и награди! С какво ли ги е заслужил, или по-точно: Какво очакват от него да изпълни? От друга страна, колкото и тъжно да прозвучи, действа естествен подбор. Който не цени живота, н го заслужава...
!90 за 5 месеца прави 456 за година, ако темпото се запази. Кое стряскащото, срещу 680 средно за година.
Стряскащо е невежеството на авторите, или по-скоро непреодолимото желание да направят от суха статистика " стряскаща" новина. Жертвите намаляват всяка година. Няма обаче кой да чете, да помни...Измекяри.
190 за 5 месеца е рекордно малко нормално са към 300, все така да върви
Ако се оправи корупцията, тези цифри ще намалят. Но как да стане? Има ли пилитическа воля за това? Кога ще видим депутати, министри и бизнесмени в затвора?
Не виждам какво им е стряскащото на цифрите... До скоро се радвахме, когато жертвите за 1 година бяха под хиляда. А сега за 5 месеца са двеста и нещо. Какво искаме? Да няма жертви ли?
Логично. Само 2 държави в Европа имат макс. скорост 140 км/ч по магистралите - България и Полша /Германия е друга бира/. Това е защото нашите магистрали са много по-качествени от тези в другите европейски страни, нашият автомобилен парк е предимно от нови, сигурни автомобили, другите карат 20-30 годишни трошки и не могат да си позволят такива високи скорости. Проблемът е, че фучат не с 140 км/ч, а с 180-200 км/ч, а КАТ дори не ги вижда, а ако го види не може да го догони. Катаджиите предпочитат на обикновено шосе да се скрият зад някой знак 60 и да спират тези които минават оттам с 70 км/ч защото това е много по-опасно и трябва да бъде наказано.
Абе пич, може ли да посочиш една жертва поради висока скорост на магистрала. ЕДНА! Лесно се плюе, но трудно се гради. ПФУ!!!
Махнете левите завои от повечето кръстовища и пропускилвостта на трафика ще се увеличи значително, а катастрофите в градска среда ще намалеят поне с 10%. Скоростни входни улици от типа на Симеоновско шосе и бул. Черни връх е добре да са с бетонни разделители на посоките на движение, което ще възпрепятства леви и обратни завои и минаването на пешеходци на нерегламентирани места - още 5%
5 месеца европредседателство- 190 жертви 3126 ранени Ами бягствата от затвора? Ами убиистват? Губи се редът! Няма ред! Забравихме думата РЕД!!!
от кампаниите има полза - помните ли , че през 2004г. загиналите наближаваха 1200 души? Вече намаляха наполовина, но все пак е много. Според мен единствената ефективна мярка е повече полиция на пътя и неизбежност на глобите. А освен това всички нарушили важни забрани на правилника в неделя да минават на "неделно училище" - едно време го имаше и въздействието му е много сино, защото нарушителите хем си плащат по 20 лв, за да гледат назидателни филми, хем си губят времето, а им се пише и в досието.
При толкова много идиоти на пътя чудно ми е как има само 190 жертви. Явно Бог пази българите от собствената им глупост.
По начало, българинът не е дисциплиниран човек. Видяхме хубави, мощни коли и почнахме да се правим на "герои" по пътищата. Да се покажем кой е по-велик и на кой колата е по-мощна. Така че до всеки шофьор да поставим катаджия, ние пак ще дяволеем, ще изпреварваме където не трябва, няма да спазваме правилника. Така че нито ГЕРБ са ни виновни, нито която и да е друга политическа сила. Просто ние сме си един прост народ с ниска култура. И господ не може да ни помогне.
Важно е че фаровете светят! Нали така стратитев? На гробищата лед осветление ще ти инсталирам подлого безмозъчна герберска!
Стратиев е дърт комуняга. Беше шеф на КАТ при управлението на комунистите. Когато ГЕРБ взеха властта Бойко го изрита. Сега обикаля медиите като недарена сваа.
Стратиев е от основателите на греб. :) айде у лево! На някой друг ги разправяй тези. Попаднал си на човек дето го познава.
Куките напоследък адски са се активирали. По пътищата е пълно с полиция. Нощес в 2.30 часа през ноща ме спираха, проверка за алкохол, платени глоби и всякакви други дивотии. Този път като никога бях изряден и не ме глобиха а ми върнаха документите и ме пратиха по дяволите.
Е нали караме на фарове и с колани и кметицата на Младост е в ареста - защо се увеличават жертвите ? Защото тъпоъгълниците от МВР са неспособни да гарантират сигурността на пътя на обикновените граждани ! Колко от тези боклуци причинили катастрофите са затвора - НИТО ЕДИН ! На колко от тях им взеха книжките - НИТО ЕДИН ! Адвокатите и съдиите, които ги пускат на свобода са съучастници в убийствата ! Е защо въобще се чудим, че продължават да газят невинни хора - липсва наказуемост !
През 2017г загиналите на пътя са 682 човека. Загиналите по пътищата през 1990г са 1567 човека. Суха статистика. Убитите на пътя когато Станишев бе на власт са средно по 1000 души годишно.
Реално погледнато при управлението на ГЕРБ жертвите намаляха драстично.
Кой ни нападна? Обявете моблизация! Няма самолети, сега и хеликоптер си нямаме, поне един дух ни остана! На но-о-ож, братя-я!!!!
През 2017г загиналите на пътя са 682 човека. Загиналите по пътищата през 1990г са 1567 човека. Суха статистика. Убитите на пътя когато Станишев бе на власт са средно по 1000 души годишно.
И, ако не ме разбирате правилно, мисълта ми беше, че журналистите умират да търсят под вола теле с някакви стряскащи заглавия, които в повечето случаи не отговарят на истината. Да, ако КАТ започне малко по съвестно да си гледа работата, ако имаме пътища (защото сегашното положение е по зле и от Лесото), и ако си пооправим малко манталитета, катастрофите ще намалеят още, но и сега положението е далече от стряскащо.
има си причини, има си следствия. Преди 30 години колите бяха нови, хубаво, но нито гумите нито разните други неща покрай ламарината бяха същите. Сега почти няма коли от ония времена, без серво на волана. Колко жени можеха да въртят геврека на Лада-та? Чисто физически става дума. Така че, няма как да сравняваме тогава и сега. Сега катастрофите не са много, изобщо даже. Колите в движение са в пъти повече, отколкото преди 20 години, и въпреки това. Просто кретените дето пишат статии получават пари да ни привнасят стрес, за да не можем да се осъзнаем колко сме ок и да направим нещо по важните въпроси - смрадливите, политиците, педалщината. НЕ, НЯМА ДА ВИ СЕ ПОДЧИНИМ НА ЕДИННОТО САТАНИНСКО ЦАРСТВО, колкото и да бълвате лъжи. Да бъде Божията воля, както на небето, така и на Земята! Амин.
Тези тъпаци така и не разбраха, че колкото и да променяш един закон, ако няма кой да следи за спазването му и да налага наказания, ползата от него е нулева - както от закона, така и от промените ... Вместо КАТ да си седнат на задниците и да започнат да си вършат работата - променяме закон, който пак никой няма да спазва ... С други думи - отчитаме дейност :-)
Нищо чудно в управлението на най-корумпираното правителство да имаме такава стряскаща и мрачна статистика!Книжки се купуват от богати нещастници с мощни коли , пътища се правят с трайност от ден до пладне срещу тлъсти комисионни за управляващите, КАТ са с превързани очи, когато им кихат пачки ....е какво очакваме!Решението е пожарникаря със забавения мисловен процес и поглед втренчен в ошфорните му сметки да се разкара с цялата си герберска орда!
Ами замислете се - руснаците воюват в Сирия, американците в Афганистан и жертвите на двете държави във военните конфликти са по-малко от загиналите и осакатените по родните пътища. И това е трайна тенденция, не е от година-две. Да видим се, ей така, за себе си - кому е нужно това и не ни ли бутат умишлено в едно такова "безвремие". И ние си траем, като агнетата преди Гергьов ден!?! Ами кой друг да ни е виновен тогава?????
Хайде сега виж и колко са жертвите по пътищата в Русия и Америка, иначе ми сравняваш охлюви с орехи. По показател жертви по пътищата никога не сме заемали челни места - движим се някъде в средните показатели (нито добре нито зле). Разбира се, най добре е 0 жертви, ама никъде не става номера.