Коментари - Стачки или не, реформи на хоризонта не се задават | Днес.dir.bg

Стачки или не, реформи на хоризонта не се задават

Държавното ни висше образование е известно с няколко отчетливи характеристики - масово, посредствено и евтино, а пред него винаги ще стои въпросът как да се справи с намаляващия финансов приток

Обратно в новината

Коментари - Стачки или не, реформи на хоризонта не се задават | Днес.dir.bg

Коментари

Безспорно висшето ни образование е много посредствено, но според мен е изключително цинично НПО- тата, които съвсем целенасочено съсипаха образователната ни система, сега да ни обясняват колко скапано е то.

Ужас. При соца имаше 30 хил. студенти, но истински, заслужаващи умни хора в обществото. Вишето образовение не е за всеки, само най-точните млади хора влизаха във ВУЗ. Сега 21 хил. преподаватели, къде отивате бе хора, спрете тази глупост, кому са нужни неграмотни висшисти, паразити в обществото. Вижте какво става, назначават някаква калинка някъде, изкарва 20 висши образования, а бе образованието у нас е принизино, обезценено, корумпирано в ужасно състояние. Сега висшето образование Б -я е на по на ниско ниво от средното по време на соца. Вижте и професорите, въдят се като да не казвам.

Тези изследвания се правят от НПОта които получиха милиони точно за да съсипят България. И продължават да получават.

Това е общата им цел. Така се избягва да вземем големи пари по Европейски програми. Техният персонал върви буквално надолу. В Германия, например, не им искат и публикации за защита на дирестация независимо че Законът им ги иска. Има пълни професори в най-високата категория Ви с по 45 публикации след 20 години трудов стаж и то на заплата 10 гиляди евро месечно. След 17х в Германия паркингите на университетите са празни...всичко грили цу хаузе.

Проблемът не е броят студенти защото в Кембридж се обучават едва 18 хиляди студента колкото и в СУ, но там бюджетът е 5 милиарда годишно. В Кембридж има 5 нобелови лауреата. А защо няма приходи? Приходите идват от иновации в науката, а иновациите в науката се правят от учените. И тук започват проблемите. Веднъж направен проекта се явява някой от администрацията и ти обяснява че трябва да включиш сульо и пульо (да вземе пари), но тези сульо и пульо идват на работа по 1 час, а парите по проектите трябва да се отчитат. После проблем номер две - не може да си сътрудничиш например с Русия, трябва с Папуа нова Гвинея, че е част от политиката на управляващата партия а сульо пульо професор или ректор драпа да става министър и демонстрира съпричастност към общата политика. Проблем номер 3 - ако започнеш да правиш прекалено силни проекти и публикации с прекалено силни тимове започваш да пречиш на сульо пулев който с 10-тина публикации иска да стане академик и да взема довживотна пенсия от 3 пъти средната работна заплата за страната и много бие на очи когато доценти и професори са с по 3 пъти по-голям актив. И много още проблеми и те са все от посредствен персонал който спира развитието на образованието и науката и това не само в БГ, но дори и в Германия. Но с едно изречение: Когато учените в даден Университет или изследователски институт станат пренебрежимо малко число сравнение с администраторите...резулатът е това. Намаление на конкретни иновации и открития и респективно намаление на приходи.

Летвата в образованието си? Да тия дето плюете денонощно: Русия и Китай. Западният свят се потопи в сваляне на изискванията и пожелателни практики. Напълни си компанията с инклузивни идиократи но сега ще прави конкуренция на Брикс. Да не забравяме и Иран. Ма какво ви говоря, живете си в ционисткият метавърс на затъпяване.

я дайте 1986 г

след като ги пенсионират на 65 да получават и пенсия и заплата.

В България има около 50 висши учебни заведения, при положение че 10 биха били напълно достатъчни за размерите на страната ни. От тези около 20 000 преподаватели 90% нямат и идея що е то научни изследвания или научни публикации. Де факто, те са си даскали като тези в училище. Да не отваряме и темата за БАН...

Прав си колега! На България й стигат 2 000 университетски преподаватели, НО КАЧЕСТВЕНИ !!! От къде на къде аз с моите данъци ще хрантутя 20 000 гърла! Напълно съм съгласен да храня 2 000 гърла, но от тях да зависи развитието на науката в България!

Точно сте описал ситуацията, но има и друго, това с бакалавър и магистър, тоест Западналите простотии е направо трагедия. Ако специалист по нещо се ставаше за 3 години, то аз съм едновременно поне с 10 професии. За ви дам пример, в Русия са го разбрали и от тази година в Руски ВУЗ за висше образование ще се учи МИНИМУМ 5.5 години! А за висше специално още отгоре, в зависимост, понятието бакалавър даже тотално са го премахнали, хората са разбрали, че иначе НОВОТО поколение ще станат ТЪПИРИ! Преди малко публикуваха матурата по Български, от чисто любопитсво се пробвах, мога да ви кажа, че се оценявам като ПОЛУГРАМОТЕН, от 40 години не съм стъпвам в училище и не съм учил НИЩО свързано с филология, ами на първа част от 21 въпроса нямах нито една грешка, а на втора част от 19 въпроса имах две грешки, трета част не я правих. Не се хваля, точно обратното, аз съм доста посредствен по Български, лична оценка, но според този тест съм направо ТОП. НИВОТО на матурите е ТРАГИЧНО!!! Защо е трагично?? Защото иначе децата на МНОГО хора няма ИЗОБЩО да завършат!! Българското образование за 30 години е в ТОТАЛЕН упадък, умни деца винаги ще има, но като ЦЯЛО, общото НИВО е БОКЛУК! Как с такива деца с подобно образование ще правим държава и ще градим бъдеще??

Написах, че съм живял в Китай доста време и имам поглед към образованието там, че е доста по-добро от нашето и оооо ЧУДО, ДИР-а ме изтриха! :-). Истински демократи и свобода на словото!

Странно е че тази авторка е икономист и не осъзнава че образованието освен друго е и бизнес От бизнес гледна точка не може да се очаква изключително качество ако: 1) използваш остарели технологии, 2) не правиш инвестиции от всякакъв вид, 3) нямаш мотивиран персонал, 4) нямаш качествен мениджмънт 5) зависи и от средата 6) кои са ти клиентите(обучаемите) и мн. др. По тези и други причини не можете г-жо да очаквате БГ университет в топ 500, дори и 1000 Най-малкото може да се сравни бюджета на един университет от тези топ ... и един български и ще видите

Образованието не е бизнес, промит тиквенико. Има фактологични стандарти за наука и ниво. Корпорациите ако утре кажат, че не им трябват умни хора, щото ще ползват ИИ за всичко, да закриваме викаш образователната система. И да се закриваме като индивиди, щото копорациите ще ни забранят достъп до отглеждане на храна и инструменти да си правим сами неща? Нали така, евроджендерски умнико? Като наемах програмисти не ги питах знаят ли последният фреймуърк. Исках да видя начин на мислене, основи на компютърните науки. Ако има фундаментални знания, приложните се усвояват на работното място. Това си е грижа на корпорацията да подържа работни кадри на ниво. Ма не им се дават пари и чакат на образователната система да им ги подготви директно за робията. Е не работи тая схема. Тепърва ще го ядат на запад с този дървен модел.

То и здравеопазването е бизнес, какво остава за образованието. Бизнес си е отвсякъде. На теория и в някакъв идеализиран свят може и да не.

образованието,както и здравеопазването,станаха бизнеси,посоката на развитие е само надолу...Остава да обявим официално за бизнес и останалите социални функции на държавата-правосъдие,отбрана и обществен ред,и тогава всичко ще си дойде на мястото...и ще бъде даже законно...

Коментари - Стачки или не, реформи на хоризонта не се задават | Днес.dir.bg

Стачки или не, реформи на хоризонта не се задават

Държавното ни висше образование е известно с няколко отчетливи характеристики - масово, посредствено и евтино, а пред него винаги ще стои въпросът как да се справи с намаляващия финансов приток

Обратно в новината

Коментари - Стачки или не, реформи на хоризонта не се задават | Днес.dir.bg

Коментари

Безспорно висшето ни образование е много посредствено, но според мен е изключително цинично НПО- тата, които съвсем целенасочено съсипаха образователната ни система, сега да ни обясняват колко скапано е то.

Ужас. При соца имаше 30 хил. студенти, но истински, заслужаващи умни хора в обществото. Вишето образовение не е за всеки, само най-точните млади хора влизаха във ВУЗ. Сега 21 хил. преподаватели, къде отивате бе хора, спрете тази глупост, кому са нужни неграмотни висшисти, паразити в обществото. Вижте какво става, назначават някаква калинка някъде, изкарва 20 висши образования, а бе образованието у нас е принизино, обезценено, корумпирано в ужасно състояние. Сега висшето образование Б -я е на по на ниско ниво от средното по време на соца. Вижте и професорите, въдят се като да не казвам.

Тези изследвания се правят от НПОта които получиха милиони точно за да съсипят България. И продължават да получават.

Това е общата им цел. Така се избягва да вземем големи пари по Европейски програми. Техният персонал върви буквално надолу. В Германия, например, не им искат и публикации за защита на дирестация независимо че Законът им ги иска. Има пълни професори в най-високата категория Ви с по 45 публикации след 20 години трудов стаж и то на заплата 10 гиляди евро месечно. След 17х в Германия паркингите на университетите са празни...всичко грили цу хаузе.

Проблемът не е броят студенти защото в Кембридж се обучават едва 18 хиляди студента колкото и в СУ, но там бюджетът е 5 милиарда годишно. В Кембридж има 5 нобелови лауреата. А защо няма приходи? Приходите идват от иновации в науката, а иновациите в науката се правят от учените. И тук започват проблемите. Веднъж направен проекта се явява някой от администрацията и ти обяснява че трябва да включиш сульо и пульо (да вземе пари), но тези сульо и пульо идват на работа по 1 час, а парите по проектите трябва да се отчитат. После проблем номер две - не може да си сътрудничиш например с Русия, трябва с Папуа нова Гвинея, че е част от политиката на управляващата партия а сульо пульо професор или ректор драпа да става министър и демонстрира съпричастност към общата политика. Проблем номер 3 - ако започнеш да правиш прекалено силни проекти и публикации с прекалено силни тимове започваш да пречиш на сульо пулев който с 10-тина публикации иска да стане академик и да взема довживотна пенсия от 3 пъти средната работна заплата за страната и много бие на очи когато доценти и професори са с по 3 пъти по-голям актив. И много още проблеми и те са все от посредствен персонал който спира развитието на образованието и науката и това не само в БГ, но дори и в Германия. Но с едно изречение: Когато учените в даден Университет или изследователски институт станат пренебрежимо малко число сравнение с администраторите...резулатът е това. Намаление на конкретни иновации и открития и респективно намаление на приходи.

Летвата в образованието си? Да тия дето плюете денонощно: Русия и Китай. Западният свят се потопи в сваляне на изискванията и пожелателни практики. Напълни си компанията с инклузивни идиократи но сега ще прави конкуренция на Брикс. Да не забравяме и Иран. Ма какво ви говоря, живете си в ционисткият метавърс на затъпяване.

я дайте 1986 г

след като ги пенсионират на 65 да получават и пенсия и заплата.

В България има около 50 висши учебни заведения, при положение че 10 биха били напълно достатъчни за размерите на страната ни. От тези около 20 000 преподаватели 90% нямат и идея що е то научни изследвания или научни публикации. Де факто, те са си даскали като тези в училище. Да не отваряме и темата за БАН...

Прав си колега! На България й стигат 2 000 университетски преподаватели, НО КАЧЕСТВЕНИ !!! От къде на къде аз с моите данъци ще хрантутя 20 000 гърла! Напълно съм съгласен да храня 2 000 гърла, но от тях да зависи развитието на науката в България!

Точно сте описал ситуацията, но има и друго, това с бакалавър и магистър, тоест Западналите простотии е направо трагедия. Ако специалист по нещо се ставаше за 3 години, то аз съм едновременно поне с 10 професии. За ви дам пример, в Русия са го разбрали и от тази година в Руски ВУЗ за висше образование ще се учи МИНИМУМ 5.5 години! А за висше специално още отгоре, в зависимост, понятието бакалавър даже тотално са го премахнали, хората са разбрали, че иначе НОВОТО поколение ще станат ТЪПИРИ! Преди малко публикуваха матурата по Български, от чисто любопитсво се пробвах, мога да ви кажа, че се оценявам като ПОЛУГРАМОТЕН, от 40 години не съм стъпвам в училище и не съм учил НИЩО свързано с филология, ами на първа част от 21 въпроса нямах нито една грешка, а на втора част от 19 въпроса имах две грешки, трета част не я правих. Не се хваля, точно обратното, аз съм доста посредствен по Български, лична оценка, но според този тест съм направо ТОП. НИВОТО на матурите е ТРАГИЧНО!!! Защо е трагично?? Защото иначе децата на МНОГО хора няма ИЗОБЩО да завършат!! Българското образование за 30 години е в ТОТАЛЕН упадък, умни деца винаги ще има, но като ЦЯЛО, общото НИВО е БОКЛУК! Как с такива деца с подобно образование ще правим държава и ще градим бъдеще??

Написах, че съм живял в Китай доста време и имам поглед към образованието там, че е доста по-добро от нашето и оооо ЧУДО, ДИР-а ме изтриха! :-). Истински демократи и свобода на словото!

Странно е че тази авторка е икономист и не осъзнава че образованието освен друго е и бизнес От бизнес гледна точка не може да се очаква изключително качество ако: 1) използваш остарели технологии, 2) не правиш инвестиции от всякакъв вид, 3) нямаш мотивиран персонал, 4) нямаш качествен мениджмънт 5) зависи и от средата 6) кои са ти клиентите(обучаемите) и мн. др. По тези и други причини не можете г-жо да очаквате БГ университет в топ 500, дори и 1000 Най-малкото може да се сравни бюджета на един университет от тези топ ... и един български и ще видите

Образованието не е бизнес, промит тиквенико. Има фактологични стандарти за наука и ниво. Корпорациите ако утре кажат, че не им трябват умни хора, щото ще ползват ИИ за всичко, да закриваме викаш образователната система. И да се закриваме като индивиди, щото копорациите ще ни забранят достъп до отглеждане на храна и инструменти да си правим сами неща? Нали така, евроджендерски умнико? Като наемах програмисти не ги питах знаят ли последният фреймуърк. Исках да видя начин на мислене, основи на компютърните науки. Ако има фундаментални знания, приложните се усвояват на работното място. Това си е грижа на корпорацията да подържа работни кадри на ниво. Ма не им се дават пари и чакат на образователната система да им ги подготви директно за робията. Е не работи тая схема. Тепърва ще го ядат на запад с този дървен модел.

То и здравеопазването е бизнес, какво остава за образованието. Бизнес си е отвсякъде. На теория и в някакъв идеализиран свят може и да не.

образованието,както и здравеопазването,станаха бизнеси,посоката на развитие е само надолу...Остава да обявим официално за бизнес и останалите социални функции на държавата-правосъдие,отбрана и обществен ред,и тогава всичко ще си дойде на мястото...и ще бъде даже законно...