Круизен кораб аварира край Норвегия, евакуират 1300 пътници (снимки)
Към него са се отправили хеликоптери и плавателни съдове
Обратно в новинатаКоментари - Круизен кораб аварира край Норвегия, евакуират 1300 пътници (снимки) | Днес.dir.bg
Коментари
Титаник защо е плавал на север ,като Ню Йорк е на юг според глобуса? Или Земята не е кълбо.......
Добре дее, той, катп се е отправил към сушата, защо просто не слезат на нея, като пристигнат, ами ше бягат с хеликоптери?
Явно новината е стара. В момента корабът се е отдалечил от брега. Имало е случка, но явно е овладяна. Спарка MarineTraffIc
Мой близък работи на круизен кораб, беше читав, но след осем месеца се върна пълен педерааз.
Айде спрете се бе, слугари, ще те пусне някой теб в машинното, без да си измил чиниите?
MAN -четата са добри мотори. Корабът има два 12 цилиндрови и 2 -9 цилиндрови мотора за производство на ел енергия за задвижване на ел двигателите на пропелерите. Много проблеми могат да възниикнат -например липса на охлаждане поради повреда в помпи за охлаждане,маслени помпи излязли от строя,горивната система да е излязла от строя и накрая пожар във машинното отделение! Корабните системи и механизми по презумпция са двойно и тройно осигурени ,НО винаги може да се случи невероятно съвпадение от ообстоятелства ,които да предизвикат сериозни аварии. Аз лично залагам на повреда във електродвижителите,а не в двигателите ,но един господ знае ,какво точно е станало. Информация може и да има след една две години ,но едва ли ще е цялата истина за пред публиката.
Веднага щом са разбрали че са аварирали,е трябвало да развъртят носа срещу вятъра,имали са достатъчно ход ,за да преодолее вятъра..не знам каква е дълбочината,но в близост до брега,най вероятно,котвите са щели да заработят,дори и да не закотвят кораба,ще намалят значително дрейфа.снимката е от подветрената страна защо няма спуснати спасителни лодки.не е възможно 1300 човека да бъдат евакуирани само с хеликоптер.или крием истини,или командният състав е много зле
Влекача Vivax ,го бута ,тегли или там каквото е .. като се уголеми картата се вижда ясно.
още? Който иска да върви да гледа Marine Trafic,там ще види в реално време на каква позиция и с какъв ход е кораба.
Корабът е трети от серията пасажерски кораби за компанията Viking Ocean Cruises. И трите са построени във Fincantieri - Италия,като Vikinkg Sky, е завършен през пролетта на 2015 година във Fincantieri -Marghera. Вторият кораб - Viking Sea е завършен във Финкантиери-Анкона и е предаден в първите месеци на 2016 година. Viking Sun е завъшен от Финкантиери и предаден през 2017 година. И трите кораба са еднакви. Ето и параметри на силовата им установка Propulsion Electric Motors 2 x 7250 kW MAN 9L32/44CR 2 x 5040 kW MAN 12V32/44CR 2 x 6720 kW Total installed el. power 23,520 kW
Новината е писана с гъза си. Капацитета на кораба и броя на евакуираните от новината се разминават къде 900 къде 1300 ...
Нали има и екипаж ве малоумник
мноо си прозд Не си пътивал с луксозни лайнери. Занеш ли колко палуби има, преброи ли етажите, знаеш ли колко ресторанта и барове има, театър, казино? Лесно можеш да видиш параметрите. Знаеш ли че им бътлъри на всеки 10 кабини, лични камериерки... Какво да те отварям, цъкай с език и се чуди как пътуват богатите.
Точно във този момент,до кораба се намират влекача VIVAX IMO: 9429546 MMSI: 258577000 Identificativo Radio: LAXB Deadweight: 187 t Дължина и широчина 33.1m × 12m Дата на конструкция: 2008 Още и патрулният кораб KV NJORD MO: 9353357 MMSI: 257082200 Call Sign: LBHO Flag: Norway [NO] AIS Vessel Type: Law Enforce Gross Tonnage: 761 Deadweight: 388 t Length Overall x Breadth Extreme: 47.2m × 10.33m Year Built: 2007 Status: Active Много близо са още и корабите OCEAN ART и кораба EDDA Fauna -огромни кораби за офшорни дейности и съплай. малко по вдясно на картата стои в готовност и още един кораб SIEM SIMPHONY -офшорен със мощни двигатели. Струва ми се ,че ще го теглят.
този тип кораби са с няколко двигателя, тъй като системата е "дизел-електроход", т.е. има няколко дизел-генератора, които произвеждат ток и няколко електромотора , които въртят витлата, обикновено две на брой...Няма как "двигателя да спре" и да попадне в аварийна ситуация, все един ще работи... Разбира се, човешката глупост и некадърност няма граници...! То и "Коста Конкордия" имаше 5 системи за ехолотно сканиране на дъното, но уцели скала и то как я уцели....
..така стоят нещата на съвременните електровози,в това число и пътническите при различни конфигурации на агрегати и електо мотори.И все пак такава ситуация може да се получи при един бляк оут и не включване (по някаква причина на аварийните агрегати,в повечето случаи те са два).Това прави невъзможно захранването на основни мотори (помпи) необходими да се пусне резервния агрегат(генератор) и поне на мен такива мисли ми се въртят.Дано да не е така,възстановяването на захранването отнема часове..
Да се оправят. Аз съм добре, пийвам си биричка. Може да си направя една чи* после.
Аз съм на кораба и слушам -“...минавааа, голеемият кооораб, минаваа...”, и чакам да ме качат на спасителната лодка.
1200 човека ? По добре би било да изчакат да седне на скалите до брега,или да го закачат и да го теглят до някой порт. Да прехвърлят.толкова народ във бурно море на други кораби или със хеликоптер ,е направо безрасъдно и безкрайно опасно
Да, евакуират защото трябва да се отвлече вниманието на хората от скандала с политиците в последната седмица. Тактика.
Викинг са най-гадната компания в света! Експлоатират до припадък работниците си без почивка!
Пазарна икономика, чиче. Търсене и предлагане. Като ти идва нагоре, на следващото пристанище в бюрото по труда.
Така се работи на всички круизни кораби.И кандидатите за работа винаги са повече от свободните позиции.Като не ти харесва,не се качваш ,имитираш работене в родината за малко пари и пак си недоволен. Ти избираш,това е положението!
Аз съм бивш кадър на Викинг, но съм работил и за други компании, и мога да направя сравнение. Принципно експлоатират повече от други, но условията и заплащането също са по-добри. Въпрос на избор.