Коментари - Две самолетни катастрофи в Швейцария, няма оцелели | dnes.dir.bg
назад

Две самолетни катастрофи в Швейцария, няма оцелели

Властите разкриват оскъдна информация за пътниците на борда на втория самолет

Обратно в новината
| Редактор : Таня Тодорова

Коментари - Две самолетни катастрофи в Швейцария, няма оцелели | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Е няма такова животно като човека - всичко да му е наред /тук конкретно имам предвид швейцерците/, и от нямане какво да прави, да се бута между шамарите. Самолети от време оно, колкото и да са добре поддържани, все пак си е някакво "приключение", т.е. свързано с риск. А и деца повлекли със себе си, нямам думи просто. Разбирате какво искам да кажа, нали? И тук е същото. Имам близки хора, с възможности, които се разчекнаха от пътувания - то не са презокеански полети, то не са яхти, бързи коли и пр. Всичко това е риск, моля се господ да ги пази.

Не са "от време оно", до псоледният болт са пресъздадени и в летателна годност, все пак се случват инциденти, за съжаление. Такива има останали оригиални има много малко и са главно по мозейте.

За такива не се моля. Евала на естествения подбор.

Стига сте си търкали зиците да измисляте причини...ако се беше случило у нас, в Русия, в Турция, в С.Корея, в Китай,във Венецуела, в Сирия....как щеше да бълва лайномета.А то просто полета със самолет си е риск!

мнение, че пилотите неправилно са планирали и не са се съобразили с вятъра (40 км/час) при преминаване на висок хребет. Може да открият сред останките някой да снимал и това да помогне за изясняване на причините, но хората няма да се върнат за съжаления.

Интересно, под снимките на самолета има коментар "Спасителна операция в швейцарските Алпи". Как ли уважаемата редакторка е решила, че самолет, пълен с пътници, извършва операция в планински район? Уважаема г-жо/г-це Тодорова, символът на "Червения кръст" е ... червен кръст, а бял кръст на червен фон (както е оцветена опашката на самолета) - това е знамето на Швейцария :))

Ти пък,откъде да знае ,че и Швейцария има знаме? И то било бял кръст на червен фон.

В Швейцария масово се ползват витлови самолети , дори и от SwissAir особенно за вътрешни полети - съчетават 2 в едно - пътуваш и гледаш приказка от птичи поглед.

Хубави самолети са Юнкерсите и аз ако можех също бих си направил таква екскурзия, жалко че нащата са се объркали до толкова че самолета да падне.

не се върви. Това са машини от времето на войната. Известни катастрофи, свързани с умората на материала Версайска жп катастрофа — 8 май 1842 г. Първоначална причина извивката на локомотива. 55 жертви, включително известният изследовател Жул-Сезар Дюмон-Дюрвил със семейството му. Една от най-големите жп катастрофи на XIX в. Последвалото изследване установява колко са важни изследванията на умората на материалите поради постоянни циклични натоварвания. 1919 — взрива на резервоара с меласа в Бостън 1954 — Катастрофите на самолетите De Havilland Comet. 1972 — катастрофата на Ан-10 край Харков. 1977 — рухването на пешеходния мост на гара Пушкино. 1988 — Произшествието с Boeing 737 над Кахулуи. 1989 — катастрофата на DC-10 в Су-Сити. 1992 — авиокатастрофата в Амстердам. 1998 — катастрофирането на ICE край Ешеде 2009 — авария на Саяно-Шушенскката хидроелектрическа централа. 2018 — Авария на авиолайнера Рейс 1380 Southwest Airlines Лека им пръст на загиналите. В полза на предположението ми за умора на материала говори това, че на самолетите е нямало взрив, нямало е и сблъсък с други летателни апарати. В уикипедия има кратичка статия за тази умора, много по-изчерпателни са в другите уикипедии, но и тази дава представа: "Умора на материалите е процес на постепенно натрупване на структурни повреди в резултат на повтарящи се променливи натоварвания, при което якостта на материала прогресивно намалява. Характеристики Процесът започва с разместващи движения постепенно формиращи постоянни линии на приплъзване, които предизвикват микроскопични пукнатини. Умората на материалите е стохастичен процес. Колкото по-голям е обхватът на прилаганите напрежения, толкова по-бързо настъпва умората. Ефектът е кумулативен. Материалите не се възстановяват при отпадане на напреженията. Продължителността се влияе от различни фактори като температура, обработка на повърхността, микроструктура, наличие на оксидиращи или инертни химикали, остатъчни натоварвания и т.н. Самолетите са антики.

Грешите за това има много реставрирани самолети от времети на войната с летателна годност, като Me109, FW190, Spitfire, P-47, P-51 и други, използват ги главно по шоу програми и по рядко за екскурзии. Можете да ги видите в Youtube. Аз даже се радвам, че има таква тенденция да ги реставрират.

прегледайте все пак списъка с авариите и катастрофите - има и самолетни. като четох за казаното от очевидеца на катастрофата с по-големия брой жертви ми направи впечатление, че машината е направила завой във въздуха 180 градуса на юг и после отвесно е полетяла към земята, паднала е като камък. Случило се е на височина над 2000 м в планината. Все пак този Junkers JU52 е бил колекционерски, производство 1939 година.

39-та година!!! А твърдят, че нашите ВВС били стари. Цяло чудо е как това нещо се е обслужвало, от къде са намирали части и как са подготвяли пилотите.

Грешите за авиацията им, нашите учебно-тренировъчни Pilatus на воените ни са тяхно производство.

Има нещо нередно в техническото обслужване , или пилотът на самолета е объркал конците. А това ,че са произведени '39 г на миналия век не е от голямо значение! При прецизността с която работят швейцарците е учудващо , но това потвърждава правилото за изключението ! През 1996 г работих в чужбина с електрическа ножовка произведена от Круп в края на 20те години! Но ми даваше отклонение по-малко от съвременните и беше на ремъчна предавка! Просто нещо не е догледано ! Свидетели сме на ретро-ралита със стари автомобили, и те не се разпадат ! Жалко за туристите ! Както казваше баба ми- На кой,каквото му е писано !

Най-вероятно си прав. Тези самолети са дори по-качествено направени от съвременните. Разбира се, без електроника и автоматични системи, но са надеждни и не аварират често при добра подръжка. Но както знаем, най-често самолетните катастрофи са резултат или на пилотска грешка или на метеорологични причини.

Самолетите само на вид са стари. И това се отнася за единия самолет, а не за двата. Първият е частен. Вторият самолет си е супер и е пригоден за туризъм и летене на ниски височини сред планините. Да не мислите, че моторите и фюзелажът са от 39-та?

Много са си арни аеропланите.Пилотът нещо е направил.

Даааа, най-покъртителен е текстът под 'Спасителна операция в швейцарските Алпи' под последната снимка. Да не би на работа в ДИР-а да се дошли стажанти от някое помощно училище?

И богатите плачат, и с тия дараци?

А стига бе...Богатите швейцарци ,значи могат да летят на самолети произведени 1939-та ..., а на моята "Лада" седмичка ,слязла от конвейра през 2004-та,ще и налагат непосилни данъци и ограничения ,че НЯМАЛА "ЕВРО"-6 И нагоре....Айде де...Значи за "Юнкер"-си ...МОЖЕ...а за "Лади" и "Москвич"-...НЕ МОЖЕ...айййде дее :)))

Кучета -може A прасенце - НЕ!

"Юнкерс" от 1939 г., тия луди ли са? В държавата на банките да возят туристи с вехти самолети, сега роднините да ги съдят за милиони обезщетения. Жалко за загиналите!

Този Юнкерс е поддържан по-добре и по-редовно от Еърбъсите, с които летим:) Не е в самолета причината.

Същата работа като нашите 17 родилки когато се бяха качили в асансьор и се бяха приземили.по някога трябва и да се помисли.

защо с такива стари самолъоти бре, богата държава, пък дънът балъците

"Единя"!!!!! Нивото на 'редакторите' на Дир-а с бясна скорост дълбае дъното! Тия хора барем 3-то отделение завършилили са? И ако 'да' - кой им е дал свидетелството???!!!

Доста хора злорадстват. За съжаление се случва и е трагична смъртта на туристите в Швейцария. Още по-жалко е, че се радваме на нещастието на другите, а ние даваме повече жертви по пътищата всяка седмица от държави с 50 млн.население, докато сигурно българите сме под 5 милиона и намаляваме всеки ден.

Да. Отиди в новината за двата руски хеликоптера и виж какво става. Онези коментари там са писани от уроди, притежаващи български паспорти...

Ще кажа че който е богат и може да лети със самолет, да си му бере грижата!

Дай да ходимЕ пеша, като сме бедни, нали?! Ако беше у нас или в Русия, сто процента щяхте да им се подигравате на "старите таралясници", ама нали е Швейцария, там всичко е чисто ново и лъскаво! Ех, гиди слабоумни булгарчета, не сте му яли още напълно попарата на капитализЪма! Малоумието и слабоумието е наша национална черта!

Малоумието и слабоумието са черта на комунисти и русофили като теб.

Вече се работи по евентуална руска намеса

Ако купя правата за филм и за двете, ще получа ли отстъпка. Попитах.

Жалко за хората. Но кой си е въобразявал, че това нещо ще лети до 2222 година?!

Дарвин им е подсказал.

ЦРУ до медиите: По пилотите са били открити следи от Новичок.

Като не ти идва на ум какво да напишеш, що не си запазиш тъпотиите за себе си ...........и д и о т!!!!!!!!!

Сериозно, няма по-долна работа от това да си трол...дори проститутките имат повече достойнство.Никой нормален човек няма да се хване да "работи" това.Гнусно.

След като свали преди дни два въртолета, другаря Путин започна да сваля и самолети в Швейцария - някой от загиналите да не е директор на банка?

Ретротуризъм :-). Тази година си направихме семейна ретроснимка на морето. Бих покарал и трабант за кеф ,но със самолет? Не бих рискувал.

Путин е виновен!

Швейцарска му работа! А аз ги мислех за по-напреднали ...

Аз,що не си купувам самолет !

ама как така ? три самолета от средата на миналия век в Швейцария ??

Ти мани, ами 1939 го броят за средата на 20-ти век. Още малко и 1917-та ще стане средата.

Има много реставрирани такива които летят, вижте в youtube Ме-109 примерно, има всякакви от войната главно изтребители, след това бомбардировачи и даже транспортни. Ако си фен на авиацията е голям кеф да ги гелдаш на шоу.