Коментари - Опитайте да решите задачите от НВО по математика за 10 клас | dnes.dir.bg
назад

Опитайте да решите задачите от НВО по математика за 10 клас

Близо 51 000 ученици се явиха на Националното външно оценяване днес

Обратно в новината

Коментари - Опитайте да решите задачите от НВО по математика за 10 клас | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

98-ма бях 10 клас в МГ. Последно някакви задачи съм решавал 2002-ра в университета. На първите 15 задачи отговорите се намират на ум за под минута на задача, някои дори и без да се решават защото болшинството отговори могат да се елиминират. Единствено задачата с прогресията изисква малко писане, и честно казано се решава по-лесно със система, но съвсем задоволително е и без. С изключение на тази задача всички други са на ниво 8ми клас от 96-та в МГ Варна … такива задачи при нас бяха за блиц изпитвания на дъската. По 10-12 човека за един учебен час в който имаше и други неща. Нивото на образованието е паднало драстично.

Задача 7 - корените са +4, -4, 2. По кой начин сборът им е 6, съгласно отговорите!!???

При х=-4 нямаш реално решение на корен квадратния, съответно цялата лява част на уравнението е извън деф. множество.

Мерси, вероятно това е била логиката. Макар че нула, умножена дори по комплексно число, пак си е нула.

Преподавам в западен университет. Майка ми беше учителка по математика. Това бяха задачи за 6-7 клас по времето на соца. Сега са за десети! Това означава падаща интелигентност от 100 на 80. Изглежда демокрацията заради едни там фондове за "развитие" се е превърнала и в задължителна програма за затъпяване. В същото време нивото в Финландия, Русия или Полша не е паднало.в други европейски страни падна и то доста. Заради парите и слушането на Брюксел, разбира се. Ако трябва да се бием с руснаците ще ни спитят и смачкат като глупави червеи, в каквито са ни превърнали продажните ни политици.

ТригУнометрия се учеше в 9-ти клас. Но да - прав си! Нивото е отчайващо.

Препоръчително е за по-голямата част от читателите, да започнат първо с НВО то по математика за 4 клас.

Задачите са елементарни. Здраво се е подсказвало. От МОН ще се носят радостни писъци.

Баси, сега квадратни уравнения ли не можем да решаваме? Отговорът на 2-ра задача е -1 (А) .... Кой идиот го е дал 1 (Б) остава загадка ...

А, аз съм идиота - ветно е 1 (Б) смятал съм го с -1 а не с +1

Задачата е елементарна и се решава с формули на Виет.

Това, че е елементарна не ми попречи да я препиша грешно и да я объркам. Добре, че реших да прегледам решението си, за да не излезе че идиота не е в МОН а пред моя компютър, и баш така се указа :)

ГоУеми сте сметачи, а всъщност произведението на корените при а=1 е равно на с, в конкретния случай на 1. Това следва директно ако разложите (х-х1)(х-х2) ;)

браво, много хубави логически задачи, за хора които могат да мислят логично.... но дали съврменните младежи могат?

Като си излязъл от нещата трябваше да се сетя за първата. Но за втората задача, никой отговор не ми изглежда верен.

като прехвърлиш 1 от другата страна на = излиза че нещо по нещо е минус едно :) Следователно е верен единствения отговор съдържащ минус седни си - слаб 2

Дават за верен Б отговор или 1. 1 на квадрат е 1. -3 умножено по 1 е -3. Получава се 1-3+1=0 Което е абсурд!

Абе другари, как сте с функционалната грамотност?

Виж хванах се тази с най-многото 20 точки (16-та) и си я реших, макар с мислене.

Е на най-сложното уж. Дето с математика не помня от колко десетилетия не съм се занимавал, как си я реших: Начална бройка е А. На следващ ден А+Д На следващ ден А+2хД И така нататък. На четвърти ден равно на дванайсети: 4хА+6хД=А+11хД А=(5/3)хД За бройка като триъгълник следващото по предното. Пример 1+2+3=6 и 4х3/2 За 16-ти ден , без първия 15 или 15х16/2 или 120 Условието е объркващо, тъй като дават само 50 на 16-ти ден, а само това е повече. Вероятно под сглобявал разбират за деня, а не изобщо и горното не те интересува. А+15хД=50 Д=(50-А)/15 Заместено в горното: А=(5/3)х((50-А)/15) След съкращения А=(50-А)/(3х3) 9хА=50-А Или А=5 Това е основата. Д=(3/5)хА Д=3 На 25 ден са и по триъгълника 25х24/2: 25хА+300Д 125+900=1025

И за какво ми е да мога да реша някакви си задачи, които нямат нищо общо с реалността, след като много добре знаем в България кой наистина успява в живота...

Я не моем решим задачите от трети клас , оне искат десети клас да се пробам...Може и без математика и акъл да станеш богат - питайте Шиши

Тезата винаги е била много смешна. Ти като си тъп (демек, правиш се, но ти влизам в тона) що не си станал богат? Българския манталитет е много показателен - човек с пари е тъп или мутра. Човек с джип е мутра. Жена която се поддържа е мутреса и т.н. Като цяло всички които са постигнали нещо в живота са тъпаци.

въпрос на статистика... И на проверка на хипотези. Да не говорим, че разпределението (дистрибуцията) се променя с времето (distribution drift/shift)...

Ааа,чеки язе не предендирам да съм тъп, язе съм си простак, И тва че не моа реша задачите за 10-ти клас, не ме параи тъп, също така тва че некой може да решава математически проблеми за 10 клас не го праи по-умен от мене. Също така тва , че си не си тъп, не ти гарантира по-висок социален статус, . А да ти отговорим на въпроса , язе не съм богат не оти не моем решим задачите за 10 клас, а оти съм смотан, тоест липсват определени личностни качества , за да моем станем богат ..Те така..и тва генерализациите кво ни било тука маталитета на българите е супер тъпо наистина, оте показва тунелен мироглед..Излез у некоя убава и умна държва като швеция, финладния, и тнорвегия и виж техното училищно образование на кво ниво е .и бутат ли се сите да са с вишу