Шофьор блъсна млад мъж с тротинетка при обратен завой в Плевен
Пострадалият е с фрактура на таза
Обратно в новинатаКоментари - Шофьор блъсна млад мъж с тротинетка при обратен завой в Плевен | Днес.dir.bg
Коментари
До шапкарите в плевен от народната милиция вижте си на камерети колко хора на тротинетки се движат по главните улици и такив влизащи от всички посоки в плевен, Опанец, Метром Ясен, Ловеч, всички съседни махали и тн. в града карат тротинетки с една ръка, през пешеходни пътеки, завиват на пряко и говорят по теледоните А за деца на тротонитеки в строгозия да не говорим, пълна анархия на малите пендели по двама на една
В България. Движението по пътищата. И тротоарите. Се регулира от Дарвин. И стълбовете помагат. Също.
Вчера сутринта един младеж на средна възраст профуча пред капака на колата ми, идващ от улицата без предимство. Настигнах го и онзи ми вика нагло "ще си карам където си искам". Какво да коментираме повече???
Освен тротинетките вече се появява и друг проблем-електрическите триколки . По селата и малките градчета се напълни с тези електрически изгъзици ,които ,макар и да са ограничени по скорост , са пълноправни участници в движението . Продават се буквално във всеки строителен магазин и са напъплили навсякъде , даже и по междуселските пътища-старци и старици, ромчета и прочее са се качили на тези изгъзици . И като знам как лесно се обръща туй чудо и като гледам как ги изпреварват големите камиони по тесните , пълни с трапища селски пътища... и там някой ще даде фира скоро време !
Тротинетката е МПС с Ел. Двигател. Като колите Тесла. Би трябвало да се изисква категория М . И тротинетките да са с огледало за обратно виждане, както всеки мопед. А някои сополковци даже си слагат слушалки и върви ги пази. Ще има още много блъснати.
Дано се оправи човека, но аз току що се разминах на косъм да бъда блъсната от двама с тротинетки.Това се случва на тротоара по ул. Ботева, Бургас.Профучаха покрай мен(по тротоара) и ми закачиха чантата, ако в този момент бях леко встрани се обърнала или пристъпила щяха да ме отнесат.Не бяха деца,а възрастни хора, жена и мъж.Наложаща е регулация.
Тротинетка понякога и по две на една пресичат на пешеходна пътека. Погледнато технически така е най правилно. Но не и абсулютно правилно защото какво е пешеходна пътека, място на което пресичат пешеходци. И така правите десен Завой ,на кръстовището има пешеходна пътека, пешеходецът от спряло състояние тръгва с някаква минимална скорост, слънчев ден или напредваща тъмнина но има време да го видите и да реагирате на предимството му, което му гарантира живота. Какво обаче може да се случи когато правите десен завой, слънцето е ярко, полутъмно е видимо на пътеката и в началото и няма никой извъднъж обаче от нищото връхлита тротинетка със 20км в час ами погледнато формално тя е с предимство пред завиващата кола например, но формално защото това е пешеходна пътека и там не би трябвало да има превозно средство. Може да има но само ако преминаващия го бута иначе риска е да бъде бутнат.
Комшията, като си купи тротинетка, голямо хвалене падна, кой като него! То на ток, направо без пари се придвижваш, нищо работа, вие се харчете за горива като не разбирате... Не млъкваше! Разбраха всички без кмета на съседното село и едни служителки на бензиностанцията от към южния вход на града. Спираше да обяснява за ползите и удобствата даже и на улични кучета и котки. Обаче след серия от три инцидента нещо много набързо я продаде. Първия път сам си падна и ходи с гипсирана китка месец време. Втория път не могли да си поделят един мост с моторист, а третя беше най-куриозен, когато излетял от тротоара на пътя и го нанизала патрулка. Имаше един месец почетно гузно мълчание и обърна нашия палачинката: " Не ти трябват такива щуротии. Много нестабилни. Най-малката неравност и ставаш факир да овладееш ситуацията. Никой не те вижда, рискът дебне буквално на всяка улица...пък колко псувни събрах с тази пущина, да не разправям - до полунощ ме сързби задника, не може да се успокоя".
Живея в Западна Европа.Тук има много по-добра инфраструктура за хора с колелета и тротинетки въпреки това тротинетки карат само децата.В България да караш тротинетка минава за някаква мода а всъщност значи че просто нямаш пари за кола.
Крайно време е да се сложи край на тази добре печеливша схема с електрическите тротинетки под наем и да бъдат забранени тотално! Тротинетка (както между другото и колело) трябва да се карат задължително с каска! Но не е в това проблема - хората с ел. тротинетки се помислиха за МПСта, които дори не спазват правилата за движение по пътищата - карат с 50+ км/ч, провират се между колите и редовно преминават на червено, когато поне колите спират. Абсурдно е това превозно средство...може и да става за държави със супер уредени велоалеи, но не и за нас! Да не говорим за пълния непукизъм на използващите ги да ги зарязват на всякакви нерегламентирани места, в т.ч. и по средата на пътища и тротоари, в езера и т.н. Моля ви, господа държавни управници, спрете това безумие!
Само ще припомня , че преди време в Сф имаше идея да не направят стоянки за тротинетките и ако не се оставят там да не се спира брояча ! Само , че отново общинарите решиха , че това не е важно и го зарязаха ! По-важно беше да решат дали дадена велоалея е законна !
Фотьойлнетка .... Седнал си , облегнат , краката прибрани , държиш здраво телефона, нема падане ....
Тротинетките са част от движението по пътищата. Както и велосипедистите и мотопедите. Защо само колите да са с предимство? Света се развива и има нови начини на траспорт. Има и правила, които са разписани и със сигурност ще се развиват с времето.
Всяка вечер гледам в района на Освобождение един татко с каква скорост минава в компанията на 10-12 годишно дете. Как да му обясня, че може фатално да нарани собственото си дете. Иначе, има интелигентен външен вид.
Човек не става пълноправен участник в движението, защото е в кола, а защото е минал съответното обучение и положил изпит. Да, можем да говорим и за качеството на обучението и изпитите, но провалът там не е основание всеки да си прави, каквото си иска, нали? Значи, има само 1 решение - по пътното платно могат да се движат само и единствено водачи, които имат надлежно издаден документ, че са минали съответното обучение и са положили изпит. Дали са в кола, на мотор, на тротинетка - все тая, поемат 100% отговорност за собствения си живот. Съответно, основно става правилото, че по-тежкото превозно средство е с предимство, защото то е по-трудно маневрено и по-бавно спира. В противен случай произволът на колоездачите и тротинеткаджиите да минават на червено и да правят всякакви простотии няма да спре.
Така наречените водачи на тротинетки колко плащат за застраховка гражданска отговорност. И ако при проверка от контролен орган се окаже че нямат. Колко е глобата и спира ли се от движение превозното средство тротинетка.
Просто карайте в града с 30-40 и се оглеждайте постоянно. Особено е страшно вечерно време, защото в модерна България уличното осветление е близко до нула. Дечурлигата се возят по двойки в кварталите и преминават с тротинетките където им скимне. Проблема е че има някви нови тротинетки, които са за дърти пергиши и изкукуригали лелки. С големи гуми, окачване, въобще яката раота. Не бих се учудил да зачестят още този тип произшествия.
В Мадрид забраниха тротинетките тотално. Познайте защо.
Тротинетки, тротинетки.... хората са се побъркали... но има ли закони? Не, защото държавата ни е "болна"...
На тротинетките както в нормалните държави. Нямат място на пътя сред колите, нямат място и при пешеходците и велосипедистите. Точка. Дотогава нека мрат
Тъкмо в Понеделник на едно кръстовище за малко да блъсна един дебил с тротинетка, който реши да се "мушне" между колите, пресичайки пътя на автомобилния поток движещ се с 40-50км/ч перпендикулярно на неговата траектория ...
Ще го кажа меко: Не виждам нищо мъжко в това да се управлява тротинетка - електрическа, самоходна или на слънчево захранване! Особено ако "мъжът" е над 20-годишна възраст. Жалко че не могат да се видят колко комично изглеждат отстрани.
пендели, сър...
Няма в това и електромобил да търкалящ, нали не гърмиш не трщиш, не мяташ опашка хаха ... Абе вие сте за лекар бе, заедно с онези с тротинетките
Като си кръстосат мъжете краката на борда и отзад изглеждат като дами. Особено ИТ-тата с големите дирници които смучат вейпа като невидели. Не знам жена как ще хареса мъж с тротинетка. За мен това е признак на бедност и детинщина.
Тротинетките нямат място на пътното платно, трябва да се движат отделно а не заедно с автомобилите...
Трябват велоалеи, които са маркирани и отделени от автомобилния трафик и от пешеходците. Всякакви велосипеди и тротинетки, ще се карат все повече и повече За съжаление ще отнеме време, докато го осъзнаем, докато бъдат планирани и докато бъдат създадени
Тия с тротинетките са много малки при тия скорости които развиват. Няма как да бъдат забелязани.
Или трябва да се забранят, или да има специални трасета за тях. НО за целта първо трябва да има полиция, а у нас тя липсва.
Щом толкова имаш мерак стани ти полицай. Стой във вятър, пек , студ и прахоляк да спираш тротинетки.
Всеки пълнолетен с тротинетка на пътя трябва да е със свидетелство за правоуправление, поне за мотопед.
и е крайно време да имат някакъв идентификатор (номер). така камерите не стават за проследяване на наглеци, а утре и на престъпници.
И двете идеи са добри, но това 1. няма да промени ситуацията към по-добро 2. просто няма да стане децата карат велосипеди от 1ви клас. и на тях ли ще искаме свидетелство за правоуправление и на велосипедите ли ще слагат регистрационни номера? И блъснатият днес може и да е имал СУМПС, и какво от това? Ако имаше регистрационен номер, това как щеше да помогне? Това щеше ли да го спаси да не го блъснат?
Единственото, което би намалило инцидентите е да има определени места за движение на тротинетки и велосипеди. Наричат се "велоалеи"! :)