Секунди преди сблъсъка: Изключили контактната мрежа, но машините на БДЖ са дизелови
Четирима от пострадалите са изписани за домашно лечение, двама остават в болница
Обратно в новинатаКоментари - Секунди преди сблъсъка: Изключили контактната мрежа, но машините на БДЖ са дизелови | Днес.dir.bg
Коментари
БДЖ е като топлофикация , се е пред фалит и се не фалира. Истината е че се краде, че някой ще я купи за безценица и последния суверенен превозвач ще бъде заличен. Всички знаят за мафията и рейсовете, бая е изписано по темата. Лошото е че мафията е безкруполна, човешкия живот не значи нищо..
Лошото е ,че от последния инцидент така се практикувало и преди,било е въпрос на време кога ще се случи!?
Всички сте многознайковци,пет минути никой не е реагирал значи са тръгнали с уговорка.ПИМК пък са света вода ненапита,заплати големи осигуровки минимални-кой ощетява държавата.А локомотивните бригади работят най-малко 24 часа или до извозването на влака.Инспекцията по труда да се самосезира.Има двойно счетоводство в ПИМК,да се самосезират и данъчни и полиция
Сутринта по националното радио шефът на ПИМК точно каза какъв е проблема: че в БДЖ се ходи сутрин не да се РАБОТИ, а да се ПИЕ. Ако не се лъжа името му беше Илиян Филипов.
ще е докато БДЖ е на дотации и е касичка за кражби и грабежи от политиците. Корупцията убива ...
да се върнем към парния локомотив но...да се следят парниковите ефекти и европа да ни освободи от ония...как се казваха карбонови вноски...
Тия от БДЖ са източили и продали нафтата на локомотивите и после са блъснали влака за да не ги хванат.
вече не сме в анал-огово време а в ...едно дето е толкова задръстено сещайте се къде!
на тази кочина наречена бълхария ?
БДЖ-товарни превози е в окаяно състояние защото се раздадоха печелившите товарни влакове,международни и директни товарни влакове.Сга се подготвя същото и пътническите.Като се дават влакове Сфия-Варна иСофия-Бургас да се дават и прилежащите отклонения на съответния влак от където идват и по-голямата част от загубите.
Да не хвалим толкова частните превозвачи,да не забравяме Хитрино.Публична тайна е,че и от частните превозвачи напускат машинисти и се връщат в БДЖ.При частника не можеш да не вдигнеш телефона потърсен за работа, защото утре телефона няма да звънне и ако поискаш смяна на 12-я час е същото.Там се работи до отвозване на влака до крайна гара
Айде да спрем с тенденциозните писания за оневиняване на ПИМК, а? Мечтата на машинистите на БДЖ е да се самоубият? Ясно ни е, че се цели срив на доверието и продажба на БдЖ. То май пимк са с лиценз и за пътнически. Стига писахте глупости!
Изгониха си пътниците от БДЖ и сега като няма кой да трепат почнаха сами да се избиват.
В 21 век сме, има толкова много и различни средства за комуникация, поне да бяхте предупредили машинистите за предстоящия сблъсък, за да скочат от локомотива преди удара..
Уволнихме партийните кадри, които са сгрешили. Проблемът е решен. Ще им намерим друга служба защото са верни партийци. Така се работи в татковината.
И как зам. министъра и още 2-3 шефове са виновни, че Пешо Стрелочника е прекалил с рикията и е пуснал единия влак на червено?
Задача на ръководните кадри е да осигурят спазване на правилата. Не просто да стоят на топло някъде, да си получават заплатите и да не ги е еня дали мрат хора.
Ти работиш ли? Ако да, занчи имаш шеф. А дали този шеф ти стои постоянно на главата, за да галеда как и дали си вършиш работата? Шефовете нямат физическа въможност да наблюдават 24/7 служителите си. Това е частен случай,в който освен извършителя няма как да се търси носи отговорност от някой друг. Виж, ако стане тенденция тогава да, може да търсиш отговорност от зам. министър. Същото беше и с влаковата катастрофа в Гърция. Махнаха няколко началника затова, че някой си натиснал грешното копче. Такива случаи се използват само за едно - чистка на неудобни хора.
Имам шеф, имам и подчинени. Не е нужно да ги следя 24/7, за да знам кои от тях имат склонност да си спестяват работа или да пренебрегват правила. Знам дали някой е системно пиянде, знам дали е кофти характер, дали не е с всичкия си... И по тази причина например не бих събрал двама такива в един локомотив. Тоз, който ми е делегирал таквиа права, би трябвало да е преценил мен дали съм способен.
Машинистите нямат ли телефони? Телефонната връзка може да не е част от системата за защита на движението на влаковете, но ако няма друг начин за връзка и предупреждение все пак може да помогне.
Тъпо. В такива случаи машинистите не знаят, че се движат един срещу друг. Ако пък знаят, телефоните с излишни.
Количествените натрупвания, водят до качествени изменения.
Нямам нищо общо с БДЖ и НКЖИ, но съдейки по състоянието на локомотивите и вагоните мога да си направя извод, че в тези компании цари висока степен на небрежност, немарливост и безотговорност. Има локомотиви, които откакто са купени преди 50-60 години не са пребоядисани, затова пък чисто нови вагони са нашарени и оплескани с боя от знайни и незнайни "художници".
Първо, не се разбира частния влак, който е с контейнери. Какво има в тези контейнери? Със стока на определя фирма ли е или са контейнери от някой кораб и ги карат до определена точка. Второ, машинистите на БДЖ няма как да тръгнат без да им е гарантирана свободна линия, при тях това е ежедневие. Това са хора с опит. По-скоро грешката е от частния влак. Там не се знае от къде е екипа им. Трето, грешката може да е от диспечера. Но най-удобно е да бъде обвинен загиналия машинист на БДЖ, каквато и да е грешката, ако въобще е грешка. Защото има и четвърти вариант, да е умишлено, за да се спре това на частния влак, с незнайна стока.
Трябвало е ... да ги спрат и да им източат нафтата! То ти е постоянна практика в БДЖ, ама ... за беля са им оставили по малко в резервоарите ...
Грешки!
Тази случка е алегория на цялата държава. В момента се движим към сблъсъка, който предстои.
Секунди преди сблъска им били спрели тока, ама те и от двете страни били дизелови. Хубаво, ама и електрически да бяха, тия знаят ли как спират тези влакове и, че за "секунди" разликата в скоростите ще е никаква?
Българските партизани в действие. Само така, никакви оръжия не трябва да стигат до фашистите.
Влак не тръгва току-така бе, галфони. Дежурен ръководител стои до локомотива и ДАВА ЗАПОВЕД за тръгване. Това не е кола да тръгне на червено НКЖИ са виновните, не превозвачите
Дежурен дава заповед на пътническите влакове, защото има по-добра видимост дали някой тъкмо се е сетил да слиза. На товарния, дори да е така по процедура, не му трябва. Освен ако семафорът не работи. И в края на краищата машинистът не е длъжен да следва безпрекословно командите за тръгване, например при червен сигнал. Отделен въпрос колко червен в действителност е бил сигналът и колко е бил автоматичен. Бил съм свидетел от висок етаж на картинка, при която на вдигната бариера на прелеза до Захарна фабрика в София колите си минават, а влакът спрял на 200 метра и надува свирката, барем събуди кантонера. Преди доста години беше, на три километра от Централна гара "автоматиката" вероятно вече е сменена, но по-забутаните линии все още са в социализма.
Вина имат и тези създали правилата за движение в тези зони . Скороста трябва да бъде минимална и следене на движението в гаровото разминаване . Там където има светофари е опасно и всичко се случва..........
ЖП линиите отдавна са в окаяно състояние, локомотивите също, а сме тръгнали денонощно да транспортираме оръжия и боеприпаси за Украйна. Майната им, но нашите послушни и продажни политици ще досъсипят не само БДЖ, но и цялата държава.
Тя държавата вече се клати и то яко, просто не смеят да го обявят, да го кажат на хората, за да няма паники.
Да се търси отговорност на директорите на удвгд София и Удвк , там нещата са прогнили от некадърност и некомпетентност . Хората работят по 60-70 часа на седмица, 12 часови дежурства. Уморени , ненаспали се , а от там няма как да работят в кондиция и да имат трезви реакции . Това важи и за БДЖ . Всичко е вследствие на нещо , и резултата е налице
Рибата се вмирисва от главата, считаш ли, че натиска върху директорите на УДВГД и УДВГД не идва или е без знанието на Генералния?!
Какви оставки? Това е поредица. Не е единична грешка или нарушение. Министрите и шефовете са за затвора. Съд и затвор. Жалкари.
Генералния на НКЖИ някакво протеже на Пеевски е сигурно, последните няколко месеца през седмица жп инцидент, въпрос на време беше да стане трагедия. Закъсняло искане на оставка.
Който превозва оръжия за нацистите в Украйна съдбата го наказва. Аз ако съм локомотивен машинист, ще напусна, но няма да превозвам оръжия, с които фашистите да убиват руснаци - славяни, цивилни и деца.
През далечната 1984 година в една от дисциплините в ТУ (тогава ВМЕИ) се изучаваше управление на транспортни системи и в частност жп транспорт. Та, преподавателят твърдеше че жп транспортът е най-малко уязвим на катастрофи защото има три системи за предотвратяване на челен сблъсък, като при това всяка от трите изключва човешкия фактор. Е, представете си каква кочина е НКЖИ, щом нито едната от трите не е сработила.
За локомотивен машинист ? Специалност "Железопътен транспорт" караше курсове и взимаха книжки. Ама после спряха, защото студентите ставаха машинисти вместо инженери, че заплатите бяха по-големи.
В държава където слугинажа назначаван от посолството поръчва изтребители за милярди а нямат кинти да поръчат за влаковете система против сблъсъци това е нормално. Да не забравяме че в тая модерна държава се гласува с хартиени бюлетини и урни като в каменната ера!
Най-вероятно и в Германия нямат кинти, защото и там стават катастрофи, даже и по-жестоки със скоростни влакове! Никът ти подхожда!
И Германия няма суверенитет и е управлявана от САЩ. Проблемът е същият. Думите на автора на поста се потвърждават. Няма ли суверенитет, целият пъзел на държавата се преподрежда в екстремна корупция. Умните го виждат, когато се появят предпоставките, малко по-малко умните го виждат, когато зпаочне да се случва, а най-простите не го виждат, дори и когато стане закономерност - те го виждат, когато им бръкне в джоба или когато започне да има трупове, но даже и тогава може да им пренасочат вниманието към измислен враг, от който да се страхуват и по който да лаят. Даже може да им създадат враг, от който да се страхуват и да лаят по него. Големият проблем на света днес е, че САЩ опитват да го упалвяват с корупция и безпрецедентна наглост и сила, докато самите САЩ са в невиждана за тях дълбока криза на морала и приниципите, която резултира от: отказ от християнксите ценности и доминация на малка група ционисти, които де факто управляват САЩ. Въвлякоха тази държава в схема, от която тя не може да излезе сега, владеят парите и оръжията й, мадицината и висчко. САЩ са в задънена улица и въвличат останалия свят в същата задънена улица, като го лъжат и притискат да си даде ресурса за нереалистична кауза. САЩ не си решават проблема, а го разпространяват върху целия свят. ЕС е вече пътник, понеже Урсула го предаде целия. За това я наградиха с награда Карл Велики и й връчиха милион към наградата - това е манифестиращата наглост. Русия е разбира се причината, въпреки че ционистите от САЩ отдавна плащаха на украински нацисти да избиват руски деца и жени, за да принудят Русия да нападне, да вларат ЕС в санкции, да му отрежат ресурсите, да му продадат американски ресурси на тройна цена, да спечелят от държавните проръчки за оръжие 'в помощ' на Украйна и с тези пари да изкупят плодородна земя в Украйна в количество, невиждано в истроията на света - ценен ресурс за изхранване на еврейството. А ти не разбирай какво се слчува.
Защо тази министърка бърза с оставките ,без доказана вина?! После ,ако се докаже ,че нямат вина ,съдят държавата и всички ние плащаме ,а те се връщат на работа. На коя бензиностанция са я намерили тази?
Има защита когато локомотив или вагон стъпи на релсите дава сигнал на диспечера! Явно той е спал и не е видял сигнала!
Лавандулите взеха връх в тая държава, много са и взаимно се поддържат. Всичко кадърно е изгонено. Резултатите са видими, тотална катастрофа... краш навсякъде, тотална опасност от още по-големи катастрофи. Това ще е година на катастрофите, докато не ви дойде акъла, че така не може.
Средната възраст е 60+, хората са молени да останат на работа, да не се пенсионират, защото няма кой да работи тежката и мизерно заплатена работа. Хората са на възраст, преуморени, пийват чат-пат. Какво искате !
Как така тръгнал без разрешение ?! Тези хора инстинкт за самосъхранение нямат ли,или сега този ,който е тръгнал без разрешение е мъртъв и няма как да оспори.
Наде, виж какви пълни глупости си писала, че и баш в заглавието. Машините на БДЖ колкото и да са стари не са дизелови. Дизелов е бил локомотива на частната компания ПИМК. Второ, тока е бил спрян не секунди преди сблъсъка, а достатъчно по-рано за да успее да намали и почти спре композицията на БДЖ, но композицията на частния превозвач, не е имала хабер (незнайно защо, при положение че има система за предотвратяване на сблъсъск и още колкото искаш други начини за уведомяване), че има друг на същия коловоз.
прости загиналите! Но да се търси отговорност от зам. министъра и другите ръководители без да се проведе разследване за конкретна вина е признак на страх и некомпетентност....
Това ако го прочете някой от нормална държава като Китай и Япония, няма да успее да проумее, че се случва пред 2025 г. Там сигурно има 20 системи, които да предотвратят такива инциденти и да дадат сигнал! Тук ние живеем в миналото с нашите управляващи!. Трябва всеки един управляваш последните 40 години да му забранят с закон да заема държавна позиция до края на живота си. Неговите роднини също. А ние на всеки едни избори отиваме да гласуваме за едни и същи, които са се преместили към някой друг! Ужасен ужас! Нама спасение!
С новото начало и с Новым годом става по тегаво за ВОВАТА 28.05.2024 Според транспортния министър, на машиниста на маневрената машина му е прилошало https://bntnews.bg/news/dva-vlaka-se-sblaskaha-na-centralna-gara-v-sofiya-snimki-1279956news.html