Сделки с автомобили без нотариуси?
Готови сме да минем към онлайн нотариални заверки, казаха от бранша, а депутати и вносители на коли смятат, че отпадането на нотариалната заверка ще облекчи гражданите
Обратно в новинатаКоментари - Сделки с автомобили без нотариуси? | Днес.dir.bg
Коментари
С автомобилите се бърка нещо основно. Смята се, че автомобилът е някаква специална вещ за притежание, различна от други вещи. Но като притежание тя е като компютъра ти, като телевизора ти, като велосипеда ти. Сред изброените видове вещи може да имаш далеч по-скъпи от автомобил. Един пръстен с голем диамант струва понякога колкото 10 хубави автомобили. Автомобилът като вещ не е нещо различно от другите ни движими притежания. Отделен въпрс е, че автомобилът е средство за транспорт, което участва в движението по пътищата и е вещ, изизкваща проследимост (заради възможни нарушения на ЗДП), тест за изправност и застраховки (заради честите колизии). Ето това са предмети на регистрационен режим. Който купи автомобил, трбява да регистрира факта, че го е купил, с потвърждение от продавача - за целите на регистраците, свързани с притежателя. Какво общо има с това нотариус?! Проверявал документите и задълженията? Ами като продавам скъп компютър или скъп пръстен, проверяват ли ми задълженията?! А ако имам задължения, защо не ми ги искат своевременно, ами чрез продажби на автомобил?! Значи ли, че ако не си продам автомобила, имам право да си държа задълженията неплатени!? Хазната не би трябвало да е заложна къща, а да си има механизъм за прибиране на задълженията, независимо от живота на незадължените хора. Един вид заради 2% задлъжнели 100% от населението се реди на опашки и плаща пари на нотариуси, което трупа 400 000 х 100 лева 40 милиона годишно бреме. А колко часа човешко време отива - 100 000 раб. дни, х 2 часа с пътя и чакането. При едно интелигетно и адекватно решение на този въпрос нацията ни ще спести годишно огромни средства от непродуктивни дейности, т.е. дейности, а от спестените десетки милиони може да се изгради перфектна система онлайн за тези дейности. Тъкмо сме пълни със софтуеристи, които напоследък губят натоварването си. Обществена комисия за проследяване на употребимостта на софтуера бих препоръчал, че администрацията ще се оака, како обикновено.
Тежест за бизнеса - глупости на търкалета. Всяко юридическо лице може да продаде автомобил с фактура. Нотариус не е задължителен. Иначе за да отпадне, въпросните проверки за собственост, запори и други трябва да са налични за онлайн справка от всеки по номер на рама примерно. Така купувача ще може да повери какво купува и дали подавача е наисина собсвеник.
Глупости. Регистрираните автомобили се продават пред нотариус винаги. С фактура се продава само нерегистриран автомобил.
Нотариусите искат МНОГО пари.. Около 4 % ( процента) от стойността на колата, камиона.. Един Нотариус взима за 30 минути работа, около 400 лева.. Би трябвало да бъде до 1 процент от цената на колата... На 10 хиляди лева- 100 лева такса.. Или да се ходи в Полицията и там да се прави направо НОВ талона на колата, чрез искане ( попълване на Формуляр) от Стария и Новия собственик...
Робска история, с робско съзнание! Единствената страна с подобни квази такси в угода на нотариуси и джуджета ... Бич за раята
Направете регистрацията на автомобилите публично достояние. Така ще се знае кой е собственика на автомобила и с кой трябва да сключиш договора за покупко-продажба, Поне така в Швеция. Има един отрязък на документа за покупко-продажба, който носиш в общината и там пише, кой е новия собственик. Явно общината има права да администрира публичните данни и обновява инфото в публичния регистър за МПС. В Швеция по номера не може да съдиш, дали човека живее преди или след околовръстното (София, Пловдив, Варна и т.н.) Всеки номер се дава на произволен принцип. Има и ЛИЧНИ номера (да речем 8888888 , седем осмици) - този номер може да си го сложите на автомобила, който вече си има публичен номер, но трябва да се обадите в полицията и да уведомите, че го слагате на кола Волво, ако имате няколко марки автомобили. Личния номер може да бъде проверен от полиция за неговия собственик и не фигурира в публичните регистри на автомобилите. Цвета на автомобила не е важен - може всеки ден да си боядисвате колата и не се налага смяна на документи.
Задръстена държава сме. Администрацията създава администрация. 30 години демокрация и само лъжи, с нищо не можахте да се справите. Я по-добре разучете как е в Англия и тогава умувайте. Там продавача пише името и данните на новия собственик на лист от талона, изпраща го по пощата в КАТ и на другия ден новия собственик си получава новия талон. Но ние можем да го направим още по-добре. Колата да си има досие на сървъра, а само името на новия собственик да се добавя. Тогава няма да има книжки, няма и талони, при проверки катаджията само чука номера на МПС и му излизат всички данни.
Отдавна трябваше да се случи това. Във Великобритания се прехвърля кола с едно писмо. Вече има лаптопи, които струват повече от коли.
Идеята за продажба на кола без нотариус работи в белите държави. Противно на болшинството от мненията, аз твърдя, че у нас все още порядките от 90-те години не са напълно изкоренени. Продажба на кола само с подписи между продавач и купувач не трябва да се въвежда. Пример - квартални бабаити хвърлят око на колата на някой обикновен човецец, с един шамар зад врата ще го накарат да се подпише в някаква хартийка - договор за продажба. После да ходи да се оплаква в полиция, които само неговата жалба чакат да разследват. По-скоро трябва да се регулират безбожните такси, които нотариусите одират от хората при всяка сделка с МПС. Адвокатската и нотариалната мафия сами си гласуват таксите, никой не ги контролира и дерибействат.
за сведение в Щатите когато си продавш колата , на самия талон на колата се разписвате с купувача и му даваш талона а той отива и с него дказва че е купил колата и му се вади талон на неговото име. Прди купувача да вземе колата , продавача смъква номерата на колата и после ги предава като доказателство в техния КАТ че е продал колата си. Няма нотариуси!!!
За сведение англосаксонското право е коренно различно от европейското, което е по романо германската система. Така че недей да сравняваш несравними неща.
През 1921 г. е въведено правилото движими вещи да бъдат прехвърляни с нотариален акт, напомни адвокатката. Колко ли коли е имало през 1921 година ?
с тези извращения като нот.прехвърляне. Почти всички вече знаят как се променя собственост на автомобил в цивилизованите страни. В Англия всичко струва 0нула пари и е въпрос на минути. В Германия кесиш в цуласунга и струва малко пари.Макар и там да стана сложно и сеа чака доста. Но такъв идиотизъм като в БГ не знам в образования свят.
а при подърък ламараина има нотариус цялата система е извратена всеки пордава купува като в америка 3 коли няма лиценз като продаваш 4 коли на година вадиш лиценз за дилър
Лятото си купих автомобил в Словения. 165€ и 15 минути в близкия Автосервиз на градчето (беше си село по табела), и си имах автомобил с валидни застраховка, винетка, данък и преглед за 7 дни. В българия откъртих 2 дни да лежа по опашките в КАТ и още толкова пари приравнени към Евровата стойност.
В нормални страни като САЩ няма нотариуси и простотии. А, и си взимаш читава кола на добра цена.
Ако свържат всички системи в кат ще може да си регистрираш автомобила където си поискаш.
Дира пак не са разбрали, таксата не е до 100 лв, а от 100 нагоре спрямо застрахователната оценка. Само небивалици пишат
Във всички цивилизовани държави колите се купуват и продават като предмети без нотариуси и без простотия.
И аз нова исках да напиша. Живея в Австрия. Като продавам кола, идва купувача, харесва колата, брои съответната сума, подписваме един бланков двустраннен договор и колата е негова. После той с този договор НЕ ходи в КАТ, а при неговия застраховател. Там си я регистрэра и получава номерата.
Нотариусите в България са един партиен монопол. Първо са партиец до партиец, кой от кой по заслужил в лоялността си към партията. Министърът е разпоредил какви да са цените им да не би случайно някой да предложи по - ниска цена и трето взимат процент от сделката. Всичките са милионери. За сравнение, за нотариус на запад, дори не трябва да си юрист, таксата е максимум 100 евра. Само проверява дали страните са същите по лични карти и пази копие от договора 2г. Толкова. един познат беше нотариус. Тъ така крадат партиите.
Нотариалната заверка на договор за МПС дава правна сигурност, гарантира че собственика се е подписал и купувача е платил цената. Ще ви харесва повече да си чакате на опашките пред КАТ.
А в същото време имотни измами заверени от нотариус под път и над път. Та кога ще започнете да носите наказателна отговорност?
Крайно време е да се забрани вноса на МПС Втора ръка ! Да се внасят такива само за резервни части !
На тези с минусите им пожелавам цял живот да втора ръка и всичко да им втора ръка , дори децата им !
Само с 30г закъснение … Няма нормална държава по света, където да трябва да се изповядва сделка за МПс пред нотариус …
В нормалните страни обаче няма такава "мода" едни момци да идват с бухалките и да им "подаряваш доброволно" колата си. Най-малкото без нотариус, ще се увеличат измамите и насилственото отнемане срещу заплаха.
Като идеш в КАТ да оправиш документите при покупката, те трябва да имат система (и със сигурност имат) автоматично да проверят всички хипотези, като неплатени данъци, глоби, тежести и прочие и тогава да ти дадат зелена светлина, нотариусите в случая са абсолютно излишно звено и всякакви други мнения за просто лобистки - ясно, че става дума за едни сладки лесни пари, които ще секнат за някого и естествено да има рев.
Само да попитам, нотариуса не го ли утрепаха. Но дори и другите все още да са живи, всъщност това не е ли една умряла, загнила и излишна система
Така трябва да бъде с колите и с жените. Взимаш, караш, като решиш сменяш с друга, без да плащаш.
Ако отпадне заверката от нотариусите служителите по регистрацията на МПС ще станат "жертва" на пропадналото ни образование и ще трябва да поемат ролята на началните учители по писане.
В нормалните страни, за където толкоз леЛелеят разни хора, колата е вещ, стол, шкаф, маса, както щете я наречете. Имаш ли големият талон в себе си, колата е ТВОЯ, и си вадиш документи на твоето име. Даже има вариант, ако я вземеш без документи, да си извадиш нови, но се чака 6 седмици за проверка. Правиш една застраховка, преглед, и директно отиваш да вадиш номера, което трае около половин час. По-натам ако искаш, си смени и номерата, никакви ядове. Данъка ти се взима директно от банковата сметка, която даваш при регистрацията. И толкоз. Лесно, просто, и работи. В страни, с 10 пъти повече народ от България. Но не се вкарва такава система, защото на практика трябва да се саморазпусне половината ни администрация.
Пропуснах, че изобщо никой не го интересува как си придобил колата. Дали си я извадил от блатото, или си дал сандък със злато за нея. Никакви договори не са задължителни, правят се понякога за собствена застраховка, но не са изискуеми никъде по никакъв начин.