Коментари - Създателят на PISA: Българските деца учат много материал без да достигат компетентности | dnes.dir.bg
назад

Създателят на PISA: Българските деца учат много материал без да достигат компетентности

Според Андреас Шлайхер е положена добра основа за промяна, насочена не само към предаване на знания в училище, но и на умения

Обратно в новината
| Редактор : Елза Тодорова

Коментари - Създателят на PISA: Българските деца учат много материал без да достигат компетентности | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Може да печелим златни медали на олимпиади,но над 60% от учениците в България, нямат не само някакви практически умения, но и знания. Нямат и желание да ги придобиват, защото нямат мотив за това.

Бял мъж на видима възраст значително по- голяма от действителната /човекът няма още 60/, типична шизофренно нахилена физиономия в стил "ние от западната цивилизация сме позитивни и гледаме благосклонно на вас", шаблонни фрази в стил 'Нямате нужда от знания, а от умения как да ги прилагате в живота' /как, аджеба, да прилагаш нещо, което го нямаш?!?/. Човекът е германец. Немските ученици трудно се представят по-добре от нашите участници на която и да е олимпиада. Преди известно време стана ясно, че по отношение на олимпиадата по лингвистика сме N1 по брой спечелени медали за всички времена. В Hall of Fame на математическата олимпиада в първите 100 най- добри участника има 10 българчета /10%/ за всички времена, а в олимпиадата по информатика – 12 /12%/. Няма нито една страна в света с по- малко население от нашето и с повече спечелени медали от която и да е олимпиада – математика, физика, лингвистика, информатика, география. Дайте да пишем повече за тези неща, отколкото за някой, който открил нещо, което явно не оценява правилно. Тези, които се опитваме да мислим, разбрахме, че Западът отдавна се опитва да направи от нашите ученици добри, но ниско платени работници - дуалната система е идеален пример за това.

Завистлив немски сандал. Намерил на кого да обяснява за Образование . Да си гледа неговата в германия . Да обясни защо в германия младите започват от 15 годишни да ги експлоатират. Не му обрьщайте внание, Мразят ни .

Уменията да функция на знанията. Научната литература показва че новата информация трябва първоначално да се предава директно , макар и додтъпно. Но когато учениците започнат да придобиват добро ниво знания, започва мисленето и решаването на проблеми, в дадената сферата, които водят до умения. Всичко друго , например фокус върху "умения" без предадени добре знания , показва лоша ефективност в педагогическите изследвания.

Уменията са функция на знанията. Научната литература показва ,че новата информация трябва първоначално да се предава директно , макар и достъпно. Но когато учениците започнат да придобиват добро ниво знания, започва мисленето и решаването на проблеми, в дадената сферата, които водят до умения. Всичко друго , например фокус върху "умения" без предадени добре знания , показва лоша ефективност в педагогическите изследвания. показва че новата информация трябва първоначално да се предава директно , макар и додтъпно. Но когато учениците започнат да придобиват добро ниво знания, започва мисленето и решаването на проблеми, в дадената сферата, които водят до умения. Всичко друго , например фокус върху "умения" без предадени добре знания , показва лоша ефективност в педагогическите изследвания.

Потресаващо неграмотен си! Не знам как се изказваш по тема в областта на образованието, като ти си прескочил всичките 12 класа. И написаното от теб е абсолютна глупост., Нищо не разбираш от процеса на учене и образование!

За неграмотността си почти прав. Пиша в движение и невнимателно. Ама с магистър по образование и сериозни познания в когнитивнате науки и образование, следвам науката , а не философията на образованието и нейните изгъзици като когнитивизъм.

Извинявай , имам предвид "изгъзици като констуктивизъм"

Когато някой започне да обяснява на другите колко са тъпи не оставя и грам съмнение в това кой е тъпият, хахаха, само дето няма как да научиш, хахаха

Време е да се промени системата изцяло защото тотално изоставаме от света. Мон трябва да се осъвремени и учебниците също. Само зубрене и после след 12 клас са наникъде. До голяма степен и университетите ни бълват неподготвени специалисти в нищознание и претенции за 3 хиляди лв. А гнилият запад загива ли загива. Хора не остават тука освен посредствените

Университетите бълват неграмотници заради средното образование! Нали не очакваш да направят стойностен продукт от профанизирани хора? Обърни се към гимназиите! Ей там е заровено умрялото куче!

Колко пъти в живота си сте отваряли тригонометрична таблица? Хайде, ако специализираш нещо за което тя е необходима, неизбежно е. Но за чий ни тормозеха с тия непотребни плевели? Да не се правим на улави, 99.9999 % не можем да отговорим каква е разликата между косинус и тангенс.

Що се буташ в А група вместо да си въртиш черпака или геврека? Че и мозък си заръсил, хахаха, днес са излишни заради разлагането в ред на Тейлор с пресмятане до произволна точност ама хайде бегай при жена си да те научи как да правиш някоя манджа, вместо да те занимавам с простотии, хахаха

Истината е, че нивото ни винаги е било слабо. Имам стари учебници писани по комунистическо време и такива днес и ги сравнявам с учебници от САЩ по същите предмети. Щатските учебници са написани като приказка по изключително увлекателен начин с диаграми, формули и практически примери от живота. Информацията е тясно фокусирана. Старите български учебници по математика и физика са силно теоретични до такава степен на абстракция, че реално е много трудно да обвържеш теорията с практиката. Модерните БГ учебници започват с формула в началото на главата или определен закон и директно започват да я доказват/описват. Студентите и учениците на които преподавам по никакъв начин не могат да намерят причинно следствената връзка и просто зубрят съдържанието или знаят че дадена задача се решава по този начин и не осъзнават къде е приложението на всичко това.

Толкоз разбираш и от математика, математиката си е чисто теоретична наука и няма приложение в чисто практичен план ... освен четирите аритметични действия, даже и само събиране и изваждане. Физиката винаги е имала стройно построение, освен ако някоя путка не се е осрала с многословие(случвало се е многократно и путкенските учебници са абсолютно неразбираеми), ама това е когато не си знаеш мястото, няма нищо общо с нивото, хахаха

Що басейни пълнехме и изпразвахме с 3-4-6 тръби. И да после теоремите и аксиомите бяха за решаването на някакви математически примери. Но повечето професии изобщо не стигат до това, да решаваш задачи с неизвестна страна и ъгъл, диференциал и интеграли, матрици. Викаш дай да ги махнем и да учим някаква посредствена алгебра, чиято насоченост е да станеш добър касиер в Била или даже някой клон на банка, ако добре се справяш с лихвите.

През 70-те и 80-те години на миналия век учихме Европа на образование , а сега ни дават акъл !?

Трагедия - немски математик идва да ни обяснява, че богатите деца се учели по-добре от бедните... Пълна деградация - преди богат/беден нямаше никакво значение - учиш ли се - напредваш. Сега някакви идват да ни обясняват колко сме зле, при положение че по-голяма част от растежа на икономиката им е базирана на хора изучени в БГ и Източна Европа...

Умен беден няма, беден значи тъп иначе нямаше да е беден. Прав е

Винаги е имало и ще има значение дали си богат или беден! Просто си бил безкрайно беден и не си виждал богати. Сега е по-добре! Знаещите и можещите са добре платени! Така е честно!

Фарадей е бил без образование, Тесла и Лайбниц са умрели в мизерия, така е честно викаш?

Първо, да честно е всеки знаещ и можещ да е добре платен! Тесла е умрял в мизерия, защото е имал много ограничения, които не се коментират. За да могат първосигнални като теб да се наакват от кеф когато четат за "гения". Фарадей е един на милиард и само имбецил би правил заключения от частно към общо. Има една наука, която се казва Логика. Много си пропуснал от нея. Нещо като... цялата :) За Лайбниц вземи прочети, че и там не ти се получи! изобщо спри да пишеш за неща, от които не разбираш нищо. Има хора като мен, които години обикалят училища и университети за да забърсват натвореното от образователната система. И да, знаещите и можещите биват добре платени! И да, честно е! Независимо от липсата ти на капацитет да го осъзнаеш!

Ей, чш, алоу, ти за закона на Ом кажи, че освен да обикаляш училищата твърдиш, че си обикалял и електроцентралите и там да бършеш говната на Ом Киркоф, Максуел и компания, ко си мислиш, че не мога да те позная от многобройните ти никове ли? Хахаха, идиот

по една гора бой да им се хвърли на тия! вкллючително и на Наталия Митева :)

Да се вземат и приложат едно към едно немските учебни програми. А не да се побългаряват.

Всъщност точно понеже е много материал, те не се и опитват да го учат, защото ги мързи, а кафетата и цигарите са им по-важни

Чудесно формулирано, кратко, ясно и точно в сърцето на проблема.

Тази кратка формулировка е стандартна фраза, която би важала за всяка страна. Западните системи на обучение, тип "кон с капаци", не изискващи собствено мислене би било по-конкретно казано...

А ти кога се върна от " Запад " ?

Има учители, които са харизматични и знаят как да увлекат децата. Всеки е имал такива. Целта е да се разпознаят тези учители в рамките на системата, да се разбере какво и как правилно и подхода им да се репликира. Прекалено много учители има, които са там за заплатата, самите те не са бог знае колко компетентни и гледат на работата или през пръсти или като начин да избият комплекси. И такива много сме ги имали. А за да изкарат децата резултати си иска много учене и четене. Искат се тестове на всяка глава от материала. Иска се и писане, защото като останеш насаме с белия лист излизат наяве много дупки в мисълта.

Когато ние сме имали училища и образование за почти всички, тези там масово още са били неграмотни. Сега всички решиха, че ние сме аборигени, а те уникални гении и 30 години на наидават за щяло нещяло!

Когато тия в Египет са творили инженерни чудеса, по-голямата от света са .....Ама на, виж ги сега на какъв хал са. Не е важно какво си постигнал в миналото, важното е дали поддържаш нивото в настоящето. Ние явно сме изпаднали в момента , няма нужда да се бием в гърдите "булгар, булгар" а да се огледаме и ако видим нещо полезно като съвет да се възползваме, ако не , да се стегне и да си подобрим състоянието с опита от миналото, пригоден за съвременните условия на развитие на цивилизацията.

Изоаднахме под вещото ръководство на точно такива през последните 30 години!

А е имало времена, когаот даскали и образователни експерти са идвали в България да черпят опит от нашата система. Явно времената и приоритетите се менят...

Нямало е такива времена :) Имало е пропаганда!

Всички станаха големи умници! Защо ли образованието върви стремгалво надолу! Компетентности! Пълни безкрайни глупотевици!